دوربین مداربسته

مشکلات رایج پس از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

با توجه به آماری به دست آمده از شرکت های سازنده دوربین ها ی مداربسته و سیستم امنیتی 1 درصد از مشکلات پس از نصب دوربین ها ی مداربسته مربوط به ایرادات  سخت افزاری یا خود دوربین ها می باشد.  در  70 درصد از مشکلات  رایج نصب دوربین های مداربسته مربوط به انتقال تصویر دوربین مداربسته، سوک زدن اشتباه، نحوه کابل کشی می باشد. 30 درصد از این مشکلات مربوط به  سیستم برق رسانی و الکتریکی دستگاه ها مانند ولتاژ ورودی نامناسب می باشد.در ادامه این مقاله به راهکارهای پیشگیرانه مشکلات نصب و انواع مشکلات رایج در نصب و راه حل های برطرف کردن آنها می پردازیم.با الکامپ در ادامه این مقاله همراه باشید.

راهکارهای پیشگیری از مشکلات پس از نصب

یکی از راهکار ها ی پیشگیری از مشکلات نصب داشتن آگاهی کامل ازمحل استفاده دوربین مداربسته و کاربرد آن در محل مورد نظر و همچنین پیش بینی های لازم برای مشکلات احتمالی می باشد.از مهمترین عوامل موفقیت یک پروژه شناخت داشتن و درک کردن نیاز های کاربران و برآورده کردن انتظارت آنها می باشد.

یکی دیگر از مواردی که در پیشگیری از مشکلات ناشی از نصب دوربین های مداربسته می شود استفاده ازدوربین های با کیفیت بالا از برند های معتبر و استفاده صحیح  از آنها در مکان های  مناسب می باشد تا بهترین عملکرد ممکن را بتوانند از دوربین ها بدست آورند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

5 مشکل رایج پس از نصب دوربین های مداربسته

1.تصاویر سیاه در حالت دید در شب

 این مشکل زمانی رخ می دهد که  دوربین مداربسته  در زاویه ای نصب می شود که سطح یا اجسامی  در برد نور LED های دوربین قرار نگرفته باشد،بنابراین  بازتاب نورهم بر روی اجسام و سطوح وجود نخواهد داشت. 

راه حل :  ابتدا باید  از کارکرد صحیح LED های دید درشب  دوربین مداربسته اطمینان حاصل کنیم سپس از پوشش دادن برد دید در شب دوربین و محیط را بررسی کنیم. نصب دوربین مداربسته در زوایه مناسب نسبت به محیط اطراف مانند زمین یا دیوار ویا هرسطح دیگری یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن دقت کنیم . زمان نصب این دوربین ها بهتراست در حالت نور کم باشد تا زاویه مناسب نصب دوربین تشخیص داده شود. 

2.سفید شدن تصویر در اثر تابش نور شدید دید در شب ( IR )

LED های دور دوربین مداربسته نور نامرئی از خود ساطع می کند. این نور بر روی سطوح براق و رنگ روشن باعث بازتاب نور  می شود. اشیاء نزدیک به منبع نور IR نیز به دلیل بازتاب شدید نور سفید دیده می شوند.اگر  دوربین های مداربسته در محل مناسب یا در زاویه مناسب نصب نشوندباعث تار شدن تصاویرمی شوند و تصاویر دریافتی نامناسبی را به وجود می آورند.

راه حل : برای پیشگیری از این مشکل دوربین مدار بسته، باید در محلی نصب شود که هیچ شی در فاصله 1 متری یا نزدیک تر دوربین قرار نداشته باشد. تصاویر دوربین باید هم در تاریکی شب و هم نور روز بررسی شود. آخرین.یکی دیگر از راه حل های این مشکل استفاده از  نور هوشمند IR می باشد که به صورت دینامیکی شدت نوررا براساس فاصله اجسام تنظیم می کند. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  انواع LED های مادون قرمز اینجا کلیک کنید : انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

3.نویز داشتن تصویر 

نویزهای تصاویر دوربین ها ی مداربسته یکی از متداول ترین مشکلات دوربین ها ی مداربسته پس از نصب می باشد. علت نویز دار بودن تصویر می تواند به دلیل عبور کابل های تصویر  از نزدیکی آداپتور یا ترانس های ولتاژ بالا باشد، که باعث به وجود آمدن نویز به صورت خطوط عمودی یا افقی در تصویر می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره آدابتور یا منبع تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

راه حل :  راه حل این مشکل دورکردن کابل های انتقال تصویر از منبع تامین انرژی ولتاژ بالا و شارژرهامی باشد قبل از نصب دوربین مداربسته آن را تست کرده  تا قبل از نصب از مشکلات  سخت افزاری دوربین را تشخیص دهیم تا د رصورت به وجود آمدن نویز از مشکل نداشتن دوربین اطمینان حاصل کنیم.  استفاده از کابل های با کیفیت هم می توانداز به وجود آمدن نویز جلوگیری کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره برطرف کردن نویز دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

4.انرژی الکتریکی ناکافی و قطعی دوربین مدار بسته

یکی از رایج ترین مشکلات  پس از نصب دوربین های مداربسته تامین نشدن انرژی مورد نیاز سیستم ها و به دنبال آن قطعی دوربین ها است. دوربین های مداربسته با توانهای الکتریکی مختلفی وجود دارند و ولتاژ مصرفی آنها متفاوت می باشد. انرژی مصرفی دوربین های مداربسته در  برگه مشخصات آنها هم بدون استفاده از قابلیت ها ی آنها و هم با استفاده از قابلیت های مانند دید در شب نشان داده  می شود. 

راه حل: برای پیشگیری کردن از این مشکل می توان از آداپتور یا منبع تغذیه با توانایی دو برابر بیشتر ولتاژ مورد نیاز دوربین های مداربسته استفاده کرد. استفاده از کابل های دوربین مداربسته با کیفیت هم می تواند از مشکلات قطعی در دوربین ها  جلوگیری کند. طولانی بودن مسافت کابل کشی دوربین ها هم می تواند باعث بروز مشکلات قطعی شود.به عنوان مثال دوربین های مداربسته AHD تا مسافت 450 متر کابل کشی را پشتیبانی می کنند و بایدبرای رفع این مشکل از منبع تغذیه یا آدابتور های با توان بالاتر استفاده کرد.معمولابرای کابل کشی های با مسافت بیشتر از 250 متر از  آدابتورهای ولتاژ AC به جای آداپتورهای DC استفاده می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید : چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

5.نور شدید تصویر در روز

وجود یک منبع نور بسیار شدید در روز مقابل و یا پشت دوربین باعث تاریک شدن تصویر می شود . این مشکل در محل نصب ورودی های ساختمان که نور آفتاب معمولا از رو به رو تابیده می شود شایع تر می باشد.

راه حل : برای از بین بردن این مشکل می توان از دوربین های مداربسته با قابلیت WDR استفاده کرد. با استفاده از این قابلیت می توان تصاویر با کیفیت بالا را در نقاطی با سطوح نوری متفاوت به دست آورد.

کلام آخر :

در این مقاله به مشکلات رایج پس از نصب دوربین مداربسته و راهکارهای پیشگیرانه آن پرداختیم. برای اینکه نصب دوربین ها مداربسته از ابتدا با رعایت کردن استاندارد ها پیش رود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم، ما به شما پیشنهاد می دهیم تا با کمک گرفتن از کارشناسان نصب از مرحله نقشه کشی و جانمایی دوربین ها تا نصب، بتوانید از مشکلات پس از نصب جلوگیری کنید.

مشاوره رایگان نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته

جهت مشاوره رایگان با شماره 02158731 تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *