نقد و بررسی هارد دیسک وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هاردهای سخت و اکسترنال بازار می باشد که دارای تنوع فوق العاده ای از محصولات خود برای کاربران مختلف می باشد تا هر کاربری بتواند بر اساس نیاز خود ، دستگاه مورد نظر را انتخاب و از آن نهایت استفاده را ببرد. 

هارد دیسک های اینترنال شرکت وسترن دیجیتال WD در یک ظرفیت یکسان و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده است. شناسایی این هارد دیسک ها  براساس رنگ بندی هارد ها صورت می گیرد و هرکدام از رنگ ها دارای خصوصیات و ویژگی های اختصاری  هستند که این هاردها را با یکدیگر متمایز می کنند. رنگ هارد های موجود در بازار در رنگ های بنفش Purple، قرمز Red، سبز Green، مشکی Black، آبی Blue،و طلایی Gold که در ظرفیت 1 ترابایت دارای قیمت های متفاوتی می باشند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت های این هارد ها  و خصوصا هارد دیسک بنفش وسترن دیجیتال که جهت ضبط تصاویردوربین های مداربسته در دستگاه DVR مورد استفاده قرار می گیرد، از لحاظ  عملکرد و کارایی بپردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

دسته بندی هارد های وسترن دیجیتال بر اساس کاربرد

  •  سری  Surveillance در رنگ های RED ،Purple ،Purple NC
  • سری NAS در رنگ های RED ،RED Pro
  • سری Desktop در رنگ های Black ،Green ،Blue
  • سری Data Center در مدل های RE ،SE ،RE+ ،Ae
  • سری Workstation در مدل Velociraptor

انواع هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال سبز ( Green )

هارد سبز( Green ) وسترن دیجیتال یکی از هارد های معمولی شرکت وسترن دیجیتال می باشد که  تمرکز اصلی آن بر ذخیره سازی داده می باشد. کارکرد این هارد بدون صدا  می باشد و توانای ذخیره و آرشیو کردن داده ها با حجم بالا می باشد.اگر  قصد ذخیره کردن داده ها را دارید و نیازی به استفاده مداوم از این داده ها ندارید می توانید از هارد های سبز استفاده کنید. این هارد دیسک ها  به دلیل اینکه از  Performance کمتری در نوشتن، خواندن و انتقال  داده ها دارند. به عنوان مثال نمی توان از این نوع از هارد ها برای افکت گذاری و تدوین تصاویر ویدیویی استفاده کرد، زیرا سرعت خواندن و نوشتن این نوع از هاردها پائین می باشد وا باعث کندی در برنامه های تدوین تصاویر می شود.  هارد دیسک های Green  از قیمت مناسبی برخودار می باشند.

هارد وسترن دیجیتال قرمز( Red )

 هارد های قرمز وسترن دیجیتال در سه مدل RED , RED Pro و RE  ارائه شده است.

هارد دیسک های قرمز سری RED  جهت ذخیره سازی در سایز و اندازه  کوچک  مورد استفاده قرارمی گیرند. این هارد دیسک ها از نرم افزار Nasware جهت مدیربت داده ها استفاده می کند و جهت ذخیره سازی Nas  طراحی و تولید شده است.  این سری از هارد های وسترن قرمز توانای ذخیره سازی حجم بالای داده بر روی هارد دیسک را دارد و   می توان جهت ذخیره سازی داده های حجیم مانند ویدیو، تصاویرو … مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از هارد های وسترن دارای مدار و کنترل هارد دیسک  قابل اعتمادی هستند وبه همین دلیل می توان در محیط های ذخیره سازی عمومی و RAID بهره برد. سرعت انتقال داده در هارد های قرمز  HDD  از سرعت  144 مگابایت تا  سرعت 175 مگابایت می باشد . یکی از ویژگی های مهم هارد های RED  توانایی روشن ماندن   وکار کردن هارد به صورت  طولانی مدت می باشد.

 سرعت چرخش  این هارد دیسک ها در سری RED برابر با  سری Green می باشد و  به وسیله کنترلر Intellipower چرخش دیسک انجام می شود و به همین دلیل اگر تعداد  افراد زیادی بخواهند به صورت همزمان از این هارد دیسک استفاده کنند به دلیل کندی چرخش دیسک این کار غیر ممکن می باشد.

هارد وسترن دیجیتال بنفش ( PURPLE )

یکی از جدیدترین هاردهای این شرکت با نام سری بنفش به بازار ارائه شده که مخصوص سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته  طراحی و تولید شده است . یکی از ویژگی های خاص این مدل ، توان 24 ساعته ی آن می باشد که شما میتوانید در تمام روز های هفته و به صورت شبانه روزی از آنها بهره ببرید.
تکنولوژی AllFrame یکی از ویژگی های خاص این مدل می باشد که به اجرای صحیح ویدئوها و فایل های شما کمک شایانی می کند و همین امر باعث می شود تا در سیستم های امنیتی و نظارتی یک آیتم مهم و تاثیر گذار به حساب بیاید و سری Purple به صورت تخصصی برای این موارد طراحی شده اما برای کاربری معمولی نیز قابل استفاده می باشد و تنها هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کنید.
یکی دیگر از فن آوری های به کار رفته در این مدل ، تکنولوژی Intelliseek می باشد که این قابلیت را دارا می باشد که با شناسایی و تنظیم سرعت استاندارد و بهینه، علاوه بر افزایش طول عمر و کاهش مصرف انرژی ، از ایجاد دمای فوق العاده زیاد در فضای داخلی و خارجی هارد جلوگیری می کند که این موضوع تاثیر زیادی بر سرعت هارد شما خواهد گذاشت زیرا دمای زیاد و بالا باعث می شود تا عملکرد کلی هارد شما به طور زیادی با افت روبه رو شود و این تکنولوژی از این ایراد در هارد سری بنفش جلوگیری می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد بنفش وسترن دیجیتال اینجا کلیک کنید :هارد بنفش وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال  آبی ( Blue )

هارد وسترن دیجیتال آبی Blue جهت استفاده کاربری عمومی با عملکرد مناسب می باشد. این نوع از هارد دیسک های اینترنال برای تمامی کارها مناسب می باشند.  حافظه این هارد دیسک ها از حافظه 16 مگابایت تا 64 مگابایت می باشد. از هارد دیسک های آبی می توان برای   کارهای گرافیستی و کاربران بازی های رایانه ای و … استفاده کرد. سرعت انتقال داده در هارد دیسک های آبی بر روی رابط SATA III 6GB/s ازسرعت 126 مگابایت در ثانیه تا حداکثر  سرعت 150 مگابایت در ثانیه می باشد. سرعت چرخش این  هارد دیسک حداکثر 7200 دور در دقیقه است. حرارت تولید شده در هارد دیسک Blue  از 0 تا 60 درجه می باشد و  افزایش دمای هارد توسط فن و … کنترل می شود. Loud/unload Cycle در این سری از هارد دیسک ها 300000 بوده و مناسب ترین انتخاب جهت کارهای  روزمره و عادی می باشد.

هارد وسترن دیجیتال مشکی ( black )

هارد وسترن دیجیتال مشکی ( Black ) بالاترین کارایی را دربین تمامی هارد های وسترین دیجیتال دارد. اگر نیاز به یک  هارد دیسک پر سرعت جهت استفاده با سرعت بالا وبه صورت مداوم دارید می توانید از هارد های  مشکی وسترن دیجیتال استفاده کنید. سرعت خواندن و نوشتن در این هارد دیسک از 150 مگابایت در ثانیه تا 171 مگابایت در ثانیه می باشد. حداکثر دور چرخش دیسک 7200 دور در دقیقه می باشد و رابط اتصال آن همان SATA III 6Gb/s و حافظه کش 64 مگابایت دارد.  استفاده از متریال بهتر  در ساخت این هارد دیسک و کنترل مجهز این هارد سبب  شده است که دمای این هارد دیسک با توجه به دور بالای چرخش دیسک در آن حداکثر 55 درجه باشد.  این هارد دیسک دارای قیمت بالاتری به نسبت سایر هارد دیسک های وسترن دیجتال دارد. این نوع از هارد دیسک  از حافظه ssd استفاده نمی کند. از هارد دیسک های مشکی در گرافیک سه بعدی، تدوین و افکت گذاری ویدیو و … مورد استفاده قرار می گیرد.

هارد وسترن دیجیتال طلائی ( Gold )

هارد طلائی وسترن دیجیتال از سری NAS می باشد و با سری Data Center هم گروه می باشد. این محصول حرفه ای ترین هارد ذخیره سازی  شرکت وسترن دیجیتال می باشد.  از این نوع از هارد ها برای مراکز Data Center ها، ذخیره سازی ابری، سرورها و سیستم های پردازش و محاسباتی و …  استفاده می شود. هارد دیسک های طلائی یکی از امن ترین هارد دیسک ها می باشد و به دلیل داشتن دو پردازنده ی قوی  یکی از بهترین ذخیره سازی های حرفه ای  وسترن دیجیتال می باشد. یکی از  مهمترین ویژگی های اصلی  این هارد دیسک ها TLER می باشد که ویژه ذخیره سازی به روش آرایه های RAID می باشد. این نوع از هارد دیسک ها دارای تکنولوژی DUAL actuator می باشند که هارد را در مقابل  لرزش محافظت کرده و باعث افزایش کارایی و عمر مفید هارد می شود. همچنین  این هارد دارای دو رابط SAS و SATA  می باشد که سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه بوده و سری SATA دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه کش و سرعت انتقال داده ۱۹۴ تا ۲۲۵ مگابایت در ثانیه است. در مدل SAS نیز سرعت انتقال داده از ۱۷۰ تا ۱۸۲ مگابایت در ثانیه و ۳۲ مگابایت حافظه کش در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. 

 

کلام آخر :

هارد دیسک  یکی از تجهیزات نصب دوربین های مداربسته می باشد که جهت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت هارد دیسک زمانی مشخص می شود که نیاز به بازبینی تصاویردوربین های مداربسته باشد و اگر هارد نتواند کارکرد درستی داشته باشد نمی توان به تصاویر دوربین دسترسی پیدا کرد و عملا وجود دوربین مداربسته هیچ تاثیری نخواهد داشت. از این رو توصیه می شود قبل از تهیه دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن مانند هارد دیسک بنفش وسترن دیجیتال، دستگاه DVR و دستگاه NVR، کابل شبکه CAT6، کابل کواکسیال RG59 و … ازمشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت بین دستگاه NVR و DVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید :چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

خرید هارد دیسک وسترن دیجیتال بنفش و دوربین مداربسته 

جهت خرید هارد دیسک وسترن دیجیتال بنفش و انواع بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته شبکه، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مدار بسته

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *