منظور از کیستون شبکه چیست؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه و سایر دستگاه ها و سیستم های شبکه از تجهیزات تخصصی جهت برقراری ارتباط استفاده می کنند. یکی از این تجهیزات کیستون شبکه می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی کیستون شبکه و کاربرد های آن می پردازیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

منظور از کیستون شبکه چیست؟

یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه های داخلی ( LAN ) ، کیستون یا همان پریز شبکه می باشد. این قطعه در واقع نوعی کانکتور مادگی بوده که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر مانند سوئیچ ها ، روترها ، سرورها و یا کیس کامپیوتر کاربران نهایی ، مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه کیستون شبکه

تاریخچه استفاده از کیستون ها را می توان به سال 1979 میلادی و در یکی از پروژه های شرکت AMP جستجو نمود . در آن سال شرکت AMP اولین کیستون Cat 3 را برای استفاده در سیستم کابل کشی ساخت یافته خطوط تلفن داخلی مورد استفاده قرار داد. بعدها به علت سهولت استفاده از این قطعه از آن در شبکه های کامپیوتری نیز مورد استفاده قرار گرفت . البته واژه کیستون 16 سال بعد یعنی در سال 1995 توسط ICCC به این قطعه ، اطلاق گردید.

 کاربرد کیستون شبکه

همانطور که گفته شد، برای ارتباط دادن کابل شبکه با تجهیزاتی مانند مودم، سوئیچ و روتر از این قطعه استفاده می شود. بسیاری از افراد کاربرد کیستون‌ها را محدود به تلفن (RJ-11) و تجهیزات شبکه (RJ-45) می‌دانند، این در حالی است که کیستون به یک رابطی گفته می‌شود که از یک طرف به یک کابل و از طرف دیگر به دستگاهی که دارای یک پورت مادگی باشد، وصل می‌شود و محدود به تلفن و شبکه نیست. کیستون در انواع مختلفی و کاربردهای مختلفی وجود دارد. علاوه براین کاربرد ها از کیستون ها جهت اتصال کابل های شبکه، دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده می شود.

دسته بندی کیستون ها براساس محل نصب کیستون شبکه

کیستون های شبکه را می توان از چند دیدگاه گروه بندی نمود . دسته بندی اول مربوط به محل نصب یا به کارگیری آن می باشد. کیستون ها را می توان در انواع مختلف پچ پنل، باکس های روکار جهت نصب روی دیوار، باکس های توکار جهت نصب داخل دیوار یا باکس های کف خواب، فیس پلیت های مختلف جهت نصب روی ترانکینگ مورد استفاده قرار داد. نکته مهم در هر یک از موارد فوق آن است که باید از کیستون مختص به محل نصب مورد نظر استفاده شود در غیر اینصورت کیستون ها در جای خود قرار نگرفته و عمل نصب تجهیزات را مختل می نماید.

 دسته بندی کیستون ها از نظر رده بندی

کیستون های شبکه از لحاظ رده بندیبه گروه های مختلفی مانند CAT 5 , CAT 5e , CAT 6 ,CAT 6a , CAT 7 , CAT 7a دسته بندی می شوند. هر کدام از این رده بندی ها  با استفاده از یک پورت خاص متصل می شوند.

دسته بندی کیستون ها براساس جنس بدنه

کیستون بر اساس جنس  بدنه به دو دسته‌بندی کلی به دو گروه کیستون های  فلزی و  کیستون های تمام پی وی سی ( PVC ) تقسیم بندی می شوند.

یکی از کاربرد های کیستون های فلزی زمانی می باشد که کابل‌های شبکه از محل های  عبور می‌کنند که جریان برق وجود دارد وبرای اینکه ارت سیستم  به صورت کاملا صحیح برقرار گردد، از کیستون های فلزی استفاده می شود، در این حالت سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون متصل می شود تا  بااستفاده از کیستون عبور جریان برق تا چاه ارت کامل شود.

قیمت  کیستون مناسب

هر کدام از  انواع کیستون ها با توجه به کاربردی که دارد، از قیمت های متفاوتی برخوردار می باشند. قیمت گذاری کیستون ها براساس نوع، کاربرد و جنسی که دارند انجام می شود.

کلام آخر :

دوربین های مداربسته تحت شبکه از تجهیزات و نصب پیچیده ای برخودار می باشند و جهت نصب آنها از تجهیزات زیادی مانند سوئیچ، سوئیچ شیکه، پچ کرد، پچل پنل، کیستون شبکه، کابل شبکه، سوکت شبکه و … استفاده می شود. توصیه می شود قبل از تهیه دوربین مداربسته تحت شبکه و تجهیزات جانبی آن از مشاوره رایگان متخصصان الکامپ بهره مند شوید. جهت ارتباط با مشاوران الکامپ با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره پچ کورد اینجا کلیک کنید :پچ کورد چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوئیچ شبکه اینجا کلیک کنید :انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

جهت خواند مطالب بیشتر درباره کابل شبکه CAT6 اینجا کلیک کنید:کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP چیست ؟

 

خرید کیستون شبکه و دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع تجهیزات شبکه و دوربین های مداربسته، بهترین دوربین ها مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام  اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *