منظور از پچ پنل ( Patch Panel ) چیست ؟

دوربین های مداربسته رایج ترین سیستم نظارتی می باشند که در اکثر محیط ها ی اداری، مسکونی، تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این انواع دوربین های مداربسته، دوریبن ها ی مداربسته تحت شبکه می باشند، این دوربین های مداربسته جهت کابل کشی خود از کابل های شبکه استفاده می کنند. دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای تجهیزات زیادی می باشندکه در نصب دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این تجهیزات پچ پنل می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی پچ پنل و کاربرد آن در نصب دوربین ها ی مداربسته می پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

پچ پنل چیست؟

اغلب پیریزهای دیواری به منظور استفاده برای آینده نصب و کابل کشی گردیده و سر دیگر کابل این پیریزها در جعبه سیم به جایی مانند ( هاب یا سوئیچ ) متصل نمی باشد . مابقی این پریزها از یک سمت به ایستگاه فعال متصلند و از سمت دیگر باید به پورت خاصی از یک سوئیچ یا هاب متصل شوند. در این سیستم کابل های ایستگاه های فعال به شکل مستقیم به سوئیچ یا هاب متصل می شوند و کابل پریزهای غیر فعال به در یک روال منظم و بر چسب دار به تابلویی به نام Patch Panel متصل هستند .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربستهانتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

اتصال بین پریزهای فعال و پورت مورد نظر از هاب یا سوئیچ توسط یک کابل رابط انجام می شود. به ازای تک تک پریزهای دیواری ، یک پورت متناظر بر روی تابلوی پچ پنل وجود دارد که به اصطلاح تکنسین ها تمام کابل ها ترمینه Tarminate گردیده اند. برای اینکه بتوان به راحتی سر دوم کابل متصل به هر پریزی را بر روی این تابلو پیدا نمود در بالای هر پورت فضایی برای درج برچسب و کدهای راهنما در نظر گرفته می شود .بین هر پورت ، ارتباط از پچ پنل و پورت متناظر در یک سوئیچ یا هاپ ، از طریق یک قطعه کابل رابط که به کابل اتصال ضربدری Cross Connect Cable معروف است برقرار می گردد . طول این کابل رابط حداکثر 6 متر می باشد .

انواع پچ پنل

پچ پنل در اندازه و ابعاد گوناگون و چگالی پورت متفاوت به بازار عرضه می گردد . دقت کنید که پچ پنل را باید مناسب کابل به کار رفته در سیستم انتخاب نمایید به طور مثال اگر کابل شما Cat 6 است حتما باید Patch Panel و کابل های رابط مناسب با همین کابل تهیه شود، در صورت عدم تطابق سیگنال های انتقال داده را تضعیف می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل شبکه CAT6  اینجا کلیک کنید :کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP چیست ؟

نکاتی درباره پچ پنل ها 

نکته 1 : مجموع سه قطعه که از کارت شبکه ایستگاه کاربر شروع و به سوئیچ و هاپ ختم می گردد، جمعا طول آن 99 مترخواهد بود . این اندازه دقیقا مناسب با محدودیت کابل کشی در شبکه اینترنت سریع و گیگابیت می باشد .

نکته 2 :پچ پنل صرفا منحصر به سیم های مسی نمی باشد بلکه برای فیبرهای نوری هم انواع پچ پنل به همراه کانکتورهای مختلف مانند ST، SC یا MRTJ عرضه گردیده اند اما از آنجایی که در اغلب اوقات کابل کشی افقی را با سیم های مسی کافی می باشد و می شود با آنها پهنای باند GHz را برای دستگاه ها آماده کرد، بنابراین از انواع پچ پنل برای کابل کشی افقی در حال حاضر کاربرد کمی دارد .

نکته 3 : امروزه بعضی از شرکت ها اقدام به تولید پچ پنل های هوشمند کرده که فراتر از یک مجموعه کانکتور عمل می نماید و دارای نمایشگرهای فعال و سیستم مانیتورینگ راه دور برای پورتها هستند ، با رفع اشکال و مدیریت آن ساده است  . این نوع پچ پنل نیاز به منبع تغذیه داشته و قیمت بسیار بالایی دارد .

اگر پچ پنل نداشته باشید ، چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد :

اگر بخواهید سروری را از روی یک سوئیچ به سوئیچ دیگر متصل نمایید، می بایست از پشت رک سرور این کار را انجام دهید .

هنگامی که بخواهید کلاینت را به دلیل خاصی بطور مستقیم به یکی از Device های اتاق سرور متصل نمایید، می بایست یک کابل مجزا کشیده یا اینکه یک Tester، سر کابل را مشخص نمایید.

اگر بخواهید به صورت فیزیکی کابل یکی از کلاینت ها رو از سوئیچ کشیده و یا ترتیب اتصال سرورها و سوئیچ ها را تعویض نمایید هم به مشکل برخواهد خورد .

کلام آخر :

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند و از سیستم های پیچیده ای جهت اتصال و نصب برخوردار می باشند. توصیه می کنیم قبل از تهیه  دوربین مداربسته از کارشناسان الکامپ، مشاوره رایگان دریافت کنید تا با توجه به نیاز های امنیتی شما مناسب ترین دوربین را به شما معرفی کنند.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته AHD، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *