آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

آشنایی با دوربین مداربسته وایرلس 

با پیشترفته شدن صنعت دوربین های مداربسته نسل جدیدی از دوربین ها، بانام دوربین های وایرلس به بازار عرضه شد که برخلاف دوربین های مداربسته دیگر که تصاویررا از طریق کابل انتقال می دادند این دوربین ها تصاویر را بدون سیم و از طریق اینترنت انتقال می دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین های وایرلس، انواع آنها وکاربردو…  بپردازیم .با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دوربین وایرلس چیست؟

دوربین مدار بسته وایرلس نوعی دوربین مدار بسته می باشد که اتصال آن به گیرنده تصاویر بصورت بی سیم می باشد. دوربین مدار بسته وایرالس را می توان در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه ( IP ) دسته بندی کرد.
یک دوربین مداربسته آنالوگ برای ارسال و دریافت تصاویر از یک فرستنده امواج در سمت دوربین و از یک گیرنده امواج در سمت گیرنده تصاویر استفاده می کنند. تصاویر فرستاده شده توسط دوربین از طریق دستگاه DVR به امواج رادیویی تبدیل می شوند و این امواج توسط گیرنده مجددا به سیگنال تصویر تبدیل شده و این دوربین ها را می توان مستقیم به هر مانیتور و یا دستگاه ضبط کننده تصاویر متصل نمود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

این دوربین ها دارای کیفیت تصاویر کم هستند و محدودیت در برد ارسال تصاویر بصورت بی سیم را دارند. دوربین مدار بست

دوربین وایرلس تحت شبکه

و اما مورد بحث اصلی ما در رابطه با دوربین مدار بسته وایرلس تحت شبکه می باشد که سیگنال تصاویر آنها بصورت دیجیتالی بوده و تصاویر و داده های دوربین به همراه استاندارد ۸۰۲٫۱۱ روی خط  WiFi  ارسال می شوند.کیفیت تصاویر این دوربین ها بسته به نوع آن می تواند بسیار بالا باشد و هر نیازی را برطرف کند.

برای مشاهده تصاویر این دوربین ها می توان به دو طریق عمل کرد:

چنانچه شما تنها از یک دوربین استفاده کنید می توانید پس از اعمال تنظیمات شبکه دوربین و تنظیمات SSID و کلمه عبور آن توسط لپ تاپ و یا گوشی موبایل و یا کامپیوتر شخصی تان وارد شبکه دوربین شده و تصاویر آن را دریافت کنید.
اما زمانی که شما از چندین دوربین تحت شبکه بیسیم در محل خود استفاده کنید باید تمام دوربین ها را به یک access point وصل کرده و سپس آن access point را به دستگاه NVR و یا سوئیچ شبکه خود متصل کنید تا بتوانید اصطلاحا ping هر کدام را داشته باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انتخاب سوئیچ شبکه دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

برای افزایش برد سیگنال این دوربین ها نیز می توان از چند access point در شبکه داخلی استفاده کرد و آن access point ها را به یکدیگر link کرد.به این طریق می توان تصاویر دوربین مدار بسته بیسیم را با برد بالاتری ارسال کرد.

انتخاب مکان های مناسب برای نصب دوربین های شما به اندازه ی پیدا کردن دوربین های مناسب برای منزلتان مهم است، جهت پیدا کردن نقاط کلیدی برای نصب دوربین مدار بسته وایرلس میتوانید از کارشناسی رایگان شرکت الکامپ استفاده نمایید و یا خودتان در طول خانه حرکت کنید و نقاط حساس خانه را تعیین نمایید.

کاربردهای دوربین مدار بسته وایرلس

استفاده از انواع دوربین های امنیتی، یکی از موارد بسیار مهمی در اماکن مسکونی و کسب و کارها ضرورت دارد. قیمت دوربین مدار بسته وایرلس بسیار مناسب است؛ به همین دلیل استفاده از این دستگاه در منازل مسکونی، از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

موارد کاربرد دوربین های مدار بسته بی سیم به صورت زیر است :

  • کنترل و نظارت بر امنیت منازل مسکونی
  • نظارت بر ساختمان های اداری و تجاری
  • کاربردهای پلیسی (پلیس با نصب این دوربین ها در مکان های ویژه، به طور نامحسوس تحقیقات خود را انجام دهد.)

مزیت نصب دوربین های وایرلس

  • دوربین ها ی وایرلس مجهز به تکنولوژي اتصال به WIFI هستند و می توان آنها را به شبکه اینترنت خانگی متصل کرد.
  • از هزینه کابل کشی کمتری به نسبت سایر دوربین های مداربسته برخوردار می باشند.
  • نصب وراه اندازی آسانی دارند.
  • دارای درگاه میکرو اس دی هستند و می تواند از ظرفیت های مختلف پیشتیبانی کند.
  • دارای سنسور حرکتی هستند (قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION ) و می توانند در صورت حرکت جلوی دوربین سوژه مورد نظر را دنبال کنند.

معایب استفاده از دوربین ها ی وایرلس

  • می توان با ایجاد نویز عملکرد دوربین را مختل کرد.
  • به دلیل انتقال اطلاعات از طریق اینترنت،اگر اختلالی در اینترنت به وجود آید انتقال داده ها با مشکل روبه رو خواهد شد.

کلام آخر:

دوربین های وایرلس به دلیل نصب آسان و سایر ویژگی های منحصربه فردی که دارد، یکی از محبوب ترین دوربین ها جهت نصب سریع وآسان می باشد.ولی باید توجه داشت با توجه به معایب دوربین های وایرلس از این نوع از دوربین ها در مکان های که از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار می باشد مناسب نمی باشد و بیشتر جهت کاربرد های نظارتی استفاده می شود.قبل از تهیه مناسب ترین دوربین برای محیط مورد نظرتان می توانید از مشاوره کارشناسان نصب استفاده کنید تا بهترین عملکرد را از نصب انواع  دوربین های مداربسته به دست آورید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نکات مهم قبل از نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :نکات مهم قبل از نصب دوربین مدار بسته

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دوربین مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و… با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوریبن های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *