تفاوت دستگاه DVR با NVR

دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها به دو دسته دوربین های مداربسته AHD و دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این تکنولوژی ها جهت ضبط و ذخیره تصاویر از دستگاه ها و تجهیزات متفاوتی استفاده می کنند. یکی از این دستگاه ها، دستگاه پردازش کننده و ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته می باشد که به نام دستگاه های DVR و NVR شناخته می شوند. در ادامه این مقاله به معرفی دستگاه های DVR و NVR می پردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

دستگاه NVR چیست ؟

NVR مخفف عبارت  Network video Recorder  به معنی ( ضبط کننده ویدئویی تحت شبکه ) می باشد . دستگاه NVR جهت تنظیمات  دوربین و ذخیره تصاویر بر روی هارد، در دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دستگاه NVR می توان تنظیمات قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته تحت شبکه مانند قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان، قابلیت تشخیص چهره و … را انجام داد.

دستگاه DVR چیست ؟

دستگاه DVR که مخفف عبارت Digital Video Recorder ( ضبط کننده ویدئویی دیجیتال ) است به کار برده می شود . دستگاه DVR جهت پردازش سیگنال های آنالوگ دوربین مداربسته و تبدیل آن به تصاویر دیجیتال و همچنین ضبط تصاویر بر روی هارد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

تفاوت های دستگاه DVR با NVR

تفاوت قیمت 

اولین تفاوتی که توجه مشتری را جلب مینماید تفاوت چشمگیر قیمت این دو دستگاه می باشد.قیمت دستگاه NVR بیشتر از DVR است . که این موضوع به دلیل کاربرد تخصصی تر NVR می باشد .
به طور کلی تجهیزات شبکه در زمینه دوربین مداربسته قیمت بیشتری از تجهیزات آنالوگ دارند و ان وی ار هم از همین قانون پیروی میکند . ان وی ار در واقع هم نقش ضبط کننده و هم پخش کننده را برای دوربین های IP بر عهده دارد .

 ارسال صدا

کابل‌های کواکسیال  در دستگاه DVR انتقال دهنده  سیگنال‌های صوتی نمی باشند. دریافت صدا بر روی بستر DVR ممکن نمی باشد و با استفاده از فناوری DAC می توان انتقال صدا بر روی بستر کواکسیال را ممکن می سازد. دستگاه DVR  دارای تعداد کمی درگاه ورودی صوتی می باشد. در سیستم دوربین های مداربسته تحت شبکه و دستگاه NVR انتقال صدا و تصویراز طریق همان کابل شبکه انجام می شود.

 کیفیت تصاویر

خروجی تصاویر دستگاه  DVR به نسبت دستگاه NVR از کیفیت پائین تری برخوردار می باشد. کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل انتقال تصاویر از طریق شبکه و همچنین استفاده از تکنولوژی های پیشترفته از کیفیت و رزولوشن بسیار بالاتری برخوردار می باشند.

استفاده از دستگاه NVR در طول شبکه

از دیگر ویژگی های خوب ان وی ار امکان قرار دادن بیش از یک دستگاه NVR در طول شبکه است، شما می توانید در هر جایی از شبکه با توجه به نیاز با نصب یک دستگاه NVR تصاویر را دریافت نمایید . در صورت وجود دوربین های مداربسته AHD می توانید از مبدل های AHD به شبکه که برای همین منظور ساخته شده اند استفاده کرده و دوربین مداربسته را به شبکه متصل نمایید .

نوع کابل مورد استفاده

دستگاه NVR جهت اتصال به دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه از کابل شبکه ( CAT6 ) و سوکت شبکه استفاده می کنند. و دستگاه DVR جهت اتصال به دوربین های مداربسته AHD از کابل کواکسیال RG59 و فیش BNC استفاده می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر در باره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید :چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

کلام آخر :

 در دوربین های مداربسته تحت شبکه از دستگاه NVR و در دوربین های مداربسته AHD از دستگاه DVR استفاده می شود. هر دو دستگاه NVR و DVR از مزایا و معایبی برخودار می باشند که باید با توجه به نیاز های امنیتی که دوربین در آن نصب خواهد شد، سیستم مورد نظر انتخاب شود. توصیه می شود قبل از تهیه سیستم امنیتی از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره برده تا مناسب ترین سیستم را براساس شرایط مورد نظر شما معرفی کنند.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دستگاه DVR ، NVR و سایر تجهیزات جانبی دوربین مداربسته با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *