امنیت بیشتر با استفاده از دستگاه ضبط صدا دوربین مداربسته

مزایای یکپارچه سازی صدا با تصویر در سیستم های امنیتی مانند استفاده از دوربین مداربسته به اضافه میکروفون یا ضبط کننده های صدا برای نظارت و ایجاد امنیت در محیط های خاص ثابت شده می باشد.در طول چندسال گذشته تعداد زندان ها، بازداشتگاه ها، با کاهش مواجه شده است، رویکردی که در سراسر جهان نیز قابل مشاهده است. جهت بالا بردن امنیت متصدیان بر روی برنامه هایی در راستای جلوگیری از جرم و جنایت و آموزش آنها به افراد سرمایه گذاری می کنند از جمله این برنامه ها می توان به نصب سیستم های کنترل دسترسی و نظارت تصویری ماننددوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا، دوربین مداربسته اسپید دام  و…در محوطه ها اشاره کردکه همگی این موارد باعث ایجاد امنیت در محل می شوند. 

با مطالعه مقاله زیر میتوان دریافت که تکنولوژی صدا ابزاری مفید و ارزشمند می باشد و اپراتورهای مراکز حساس در صورت استفاده به جا و مفید می توانند امنیت کارکنان و ارباب رجوع و دیگر افراد حاضر در آن محیط را به خوبی تأمین نمایند.

چرا از تکنولوژی ضبط صدا استفاده کنیم ؟

توسط فناوری یکپارچه سازی میکروفن ها و دوربین مداربسته در یک مکان وسیع، کارفرمایان می توانند توانایی نظارت تصویری از راه دور خود را توسعه دهند. همچنین از نشانه های صوتی برای هشدار دادن حوادث قریب الوقوع استفاده می شود. اضافه کردن آشکارسازهای رفتارهای تهاجمی به سیستم این اجازه را می دهد تا نشانه خشونت های کلامی مانند صداهای خشن و تند، عصبانیت، ترس و صداهای استرس زا که منجر به دعواهای فیزیکی می شود مشخص شود. بدین ترتیب استفاده از الگوریتم های از پیش تنظیم شده باعث می شود که الگوهای صدای خاص برای تهدید و خطرات شناسایی شود و به کارمندان هشدار می دهد تا سریعا در برابر اتفاق پیش آمده عکس العمل نشان دهند و احتمال وقوع خشونت فیزیکی را به حداقل برسانند.

کاربرد تکنولوژي صدا

فناوری های صوتی جهت اهداف تحقیقاتی در آینده برای گزارش دهی یک حادثه مفید میباشد و به راحتی می توان مشاهدات صدا و تصویر را از آن استخراج نمود. همچنین تشخیص مقصر اصلی در یک درگیری با این سیستم ها امکان پذیر می باشد و تشخیص فرد خاطی از شخص بی گناه در یک حادثه امکان پذیر می شود. با توجه به مزایای ذکر شده، یکپارچه سازی محصولات امنیتی نه تنها برای محیط های پرخطر مانند سرویس های بهداشتی، سلولهای زندان و محیط های عمومی ضروری می باشد، بلکه برای فضاهای کلیدی مثل اتاق سرورها، اتاقهای ملاقات و… جهت اطمینان از ایجاد یک فضا و محیط امن مفید است.

مزایای یکپارچه سازی صدا و تصویر

مزایای یکپارچه سازی صدا با تصویر برای نظارت و ایجاد امنیت در محیطهای خاص ثابت شده می باشد زیرا با کاهش حوادث خطرساز که نیاز به اقدامات پزشکی پیدا می کند و همچنین کاهش هزینه های تحقیق و تفحص، نتایج قابل محسوسی ایجاد می نماید.

بدیت ترتیب و با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق میتوان گفت که تکنولوژی صدا ابزاری مفید و ارزشمند می باشد و اپراتورهای مراکز حساس مثل زندان و … در صورت استفاده به جا و مفید می توانند امنیت کارکنان و ارباب رجوع و دیگر افراد حاضر در آن محیط را به خوبی تأمین نمایند.

 ضبط صدا در دوربین‌های مداربسته AHD

 دوربین های مداربسته AHD جهت ضبط صدا از دو روش استفاده می کنند. روش اول ضبط صدا در دوربین های مداربسته آنالوگ  استفاده از یک میکروفن جدا از دوربین مدار بسته می باشد. می توان میکروفن را درجای به غیر از محل دوربین نصب کرد تا از وجود میکروفن کسی مطلع نشود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

 

نوع دیگر دوربین های مداربسته آنالوگ دوربین های هستند که دارای  میکروفن‌ داخلی هستند و این نوع دوربین ها به نسبت میکروفن های خارجی از امنیت بیشتری برخوردار می باشند. دوربین‌ های که دارای میکروفن داخلی هستند دارای سه کابل کواکسیال RG59، جهت خروجی برق، ویدیو و صدا هستند و کابل صدا به صورت جداگانه به دستگاه DVR متصل می شود.برای تنظیمات صدا وارد منوی دستگاه می شویم و از قسمت Configuration گزینه Video/Audio  را انتخاب می کنیم و در قسمت Video Type گزینه Video & Audio را انتخاب می کنیم. با این تنظیمات قسمت ضبط صدا در دوربین مداربسته فعال می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید : چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

دوربین های مداربسته آنالوگ و HD از انواع کابل های کواکسیال جهت انتقال سیگنال استفاده می کنند. جهت خواند مطالب بیشتر درباره انواع کابل های مورد استفاده در دوربین های مداربسته آنالوگ اینجا کلیک کنید:انواع کابل دوربین مدار بسته آنالوگ

  ضبط صدا در دوربین مدار بسته تحت شبکه

در دوربین‌های تحت شبکه هم مانند دوربین های مداربسته آنالوگ به دو صورت میکروفن عمل می کند. در روش اول میکروفن به صورت خارجی و مجزا به دوربین مداربسته اضافه می شود. و در روش دوم میکروفن به صورت داخلی در دوربین تعبیه شده است و صدا و تصویر را به صورت مستقیم به دستگاه NVR منتقل می کنند.

 تشخیص میکروفن در دوربین‌های IP

برای تشخیص میکروفن در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه نیاز است که  داخل بدنه دوربین را بررسی کنید. اگر حفره‌ای را در قسمت مرکزی دوربین وجود داشته باشد، می توان تشخیص داد که دوربین دارای قابلیت ضبط صدا می باشد. یکی دیگر از راه های تشخیص میکروفن در دوربین های مداربسته تحت شبکه  دیدن پارت نامبر دوربین و داشتن عبارت S  درنام دستگاه می باشد که مخفف عبارت Sound Support و نشان می دهد که دوربین دارای  میکروفن می باشد.

تشخیص میکروفن در دوربین مدار بسته آنالوگ

اگر دوربین  مداربسته AHDیا آنالوگ شما  از 3 کابل خروجی برای انتقال صدا و تصویر و تامین انرژی استفاده کند می توان تشخیص داد که دوربین دارای میکروفن داخلی می باشد. یکی دیگر از راه های تشخیص میکروفن، بررسی بدنه دوربین می باشد. اگر از میکروفن های مخفی در دوربین های مداربسته استفاده شود امکان تشخیص آن وجود ندارد.

انواع میکروفن‌های خارجی دوربین‌های مدار بسته

میکروفن‌ها بر اساس شکل ظاهری خود به 3 نوع متفاوت تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

میکروفن گلفی :

این میکروفن شبیه به توپ گلف می باشد و ابعادی کوچک و وزن بسیار کم دارد. ولتاژ مورد استفاده این نوع از  میکروفن‌ها  6 الی 12 ولت می باشد.

میکروفن سوزنی:

میکروفن سونی یا با نام  میکروفن‌های مخفی نیز معروف می باشند دارای  بدنه ای  بسیار کوچک هستند و به دلیل کوچک بودن آنها می توان به صورت مخفی مورد استفاده قرار می گیرد.

میکروفن باکسی:

میکروفن باکسی از لحاظ شکل ظاهری شبیه به مستطیل می باشد و  پیچی جهت تنظیم صدا در این نوع از دوربین ها وجود دارد. این نوع از دوربین به نسبت دو دوربین دیگر از قیمت بالاتری برخوردار  می باشد.     

         

کلام آخر :

استفاده از دوربین های که قابلیت ضبط صدا دارند در کنار سایر قابلیت های دوربین های مداربسته مانند قابلیت دید در شب دوربین مداربسته ، تکنولوژی WDR، قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION و….جزوء قابلیت های می باشند که تکمیل کننده نیاز های امنیتی یک محیط می باشند. انتخاب دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا باید متناسب با شرایط استفاده محیط مورد نظر باشد زیرا استفاده از این دوربین ها در فضای بیرونی معمولا نمی تواند نتیجه مورد نظر را به کاربران ارائه دهد. بنابراین قبل از انتخاب این نوع از دوریبن ها می توانید از مشاوره و راهنمای کارشناسان نصب الکامپ کمک گرفته تا مناسب ترین دوربین را برای محیط مورد نظر خود انتخاب کنید.

قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION یکی از قابلیت های هوشمند و بسیار جدید در دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه می باشد. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره این قابلیت اینجا کلیک کنید:تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

خرید دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا

جهت خرید دوربین مداربسته با قابیت ضبط صدا با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

                             

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *