اجزای اصلی دوربین مدار بسته شبکه

 تجهیزات و اجزای اصلی دوربین های مداربسته قطعات و دستگاه های می باشند که برای کارکرد صحیح دوربین ضروری می باشند. داشتن آگاهی و دانش کافی درباره تجهیزات یک دوربین مداربسته می تواند ما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین دوربین کمک کند.اجزای اصلی دوربین مدار بسته  تحت شبکه با اجزای دوربین های مدار بسته‌ آنالوگ تفاوت دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی اجزای اصلی دوربین های مداربسته تحت شبکه بپردازیم. درادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست ؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشد. این دوربین ها به جای استفاده از شبکه داخلی اختصاصی جهت انتقال داده ها از شبکه IP محلی استفاده می کند و از طریق آن می توان به اینترنت دسترسی پیدا کرد. دوربین های مداربسته تحت شبکه از کابل شبکه جهت انتقال داده ها استفاده می کند و به همین دلیل از کیفیت تصاویر بسیار بالاتری به نسبت دوربین های مداربسته AHD برخوردار می باشد..در این نوع از دوربین ها از قابلیت های پیشترفته و هوشمندی مانند تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، تکنولوژی WDR، قابلیت دوربین مداربسته پلاک خوان، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت دید درشب، قابلیت شمارش افراد و …بهره می برد.

قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION یکی از جدیدترین و پیشترفته تری تکنولوژی های به کاررفته در دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.جهت خواند مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید:تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

اجزای دوربین مداربسته تحت شبکه

اجزای اصلی دوربین های مداربسته تحت شبکه عبارتند از :

  • دستگاه NVR
  • هارد دیسک
  • منبع تغذیه
  • سوئیچ شبکه
  • کابل شبکه 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منبع تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

دستگاه NVR

 NVR   مخفف عبارت (Network Video Recorder) است. این دستگاه داده های  دریافتی از دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه را به صورت فرمت دیجیتال، برروی هارد دیسک تعبیه شده در دستگاه NVR ذخیره می‌کند. NVR به سخت‌ افزار اختصاصی برای ضبط نیاز ندارد. بنابراین برای پشتیبان‌ گیری از تصاویر ضبط ‌شده توسط دوربین مدار بسته می‌توان از حافظه‌ مربوط به NVR استفاده برد. حجم این حافظه قابل‌ محاسبه می‌باشد.علاوه براین می توان با استفاده از  دستگاه NVR، تنظیمات قابلیت های مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره و …سایر قابلیت ها را انجام داد.

هارد دیسک 

هارد دیسک دوربین مداربسته تحت شبکه در داخل دستگاه NVR تعبیه شده و محل ذخیره داده های دوربین مداربسته می باشد. ویژگی این  نوع از  هاردها، عملکرد ذخیره داده ها  به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته می باشد. این هاردها با هاردهای معمولی  که در کامپیوترهای PC و یا سرورها  مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد.هارد دیسک ها در دوربین های مداربسته AHD بر روی دستگاه DVR  به صورت داخلی تعبیه می شوند.

یکی از مناسب ترین هارد دیسک های معتبر برای دوربین های مداربسته هارد بنفش وسترن دیجیتال می باشد.

منبع تغذیه 

یکی دیگر از اجزای اصلی دوربین مدار بسته شبکه منبع تغذیه دوربین مداربسته است. دوربین‌ مدار بسته‌ IP که از قابلیت تغذیه از شبکه، برخوردارند، به کمک انژکتور انرژیِ مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه دریافت می‌کنند. استفاده از کیت ژنراتور برای شبکه‌های بی ‌سیم مزایای زیادی دارد.

سوئیچ شبکه 

سوئیچ های شبکه دستگاه سخت افزاری هستند که سایر دستگاه های  موجود در شبکه را به عهده دارند.  سوئیچ‌ها شبکه نقشی اساسی در در نظارت وتنظیمات تجهیزات دوربین مدار بسته دارند. یکی از کاربرد های این سوئیچ ها تغییر حالت عملکرد دوربین ضبط و بازیابی ویدئو،، تنظیمات تصویر، و ارتباطات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوئیچ دوربین مدار بسته در انواع مختلفی مانند سوئیچ POE+، POE،POE INJECTOR و… می باشد که کاربرد هرکدام از این سوئیچ ها متفاوت می باشد.

جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین سوئیچ شبکه برای دوربین های مداربسته تحت و خواندن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید:انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

POE در دوربین های مداربسته تحت شبکه یکی از کاربردی ترین تجهیزات جانبی می باشد. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره POE دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید:poe در دوربین مدار بسته

 

کابل شبکه

کابل های شبکه  نوعی از کابل های Twisted-Pair ( زوج سیم بهم تابیده ) است، می باشند. کابل های شبکه برای انتقال داده هادوربین مدار بسته شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها در انواع متفاوتی می باشند و هر کدام بسته به کاربردشان طراحی شده اند.

کابل های شبکه از  cat5 تا cat8 رده بندی و تولید می شوند. مناسب ترین کابل های مورد استفاده در دوربین های مداربسته تحت شبکه،کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP دوربین مداربسته می باشد.

کلام آخر:

دوربین های مداربسته تحت شبکه یکی از پرطرفدار ترین نوع دوربین های مداربسته می باشد که از قابلیت های پیشترفته زیادی برخوردار می باشد. این دوربین ها برای مکان های که نیاز به حساسیت های بالای امنیتی هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه و تجهیزات اصلی تشکیل دهنده آن پرداختم. با استفاده از این اطلاعات می توانید بهترین و مناسب تری انتخاب را داشته باشید.

جهت خرید بهترین ومناسب ترین دوربین مداربسته اینحا کلیک کنید:بهترین پیشنهاد برای خرید دوربین مدار بسته

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خرید دورربین مداربسته تحت شبکه با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالبی درباره نکات کلیدی خرید دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید: نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *