خروجی CVBS در دوربین مدار بسته

خروجی CVBS یکی از خروجی های ویدئو در دستگاه  DVR است. این خروجی مانند خروجی های  کابل HDMI و VGA به عنوان یکی از خروجی های اصلی دستگاه DVR می باشد.در این مطلب به معرفی خروجی CVBS می پردازیم. درادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خروجی CVBS چیست؟

 CVBS مخفف  عبارت “Composite Video Baseband Signal” می باشد. CVBS در واقع یک  استاندارد ویدئویی مورد استفاده در دستگاه DVR دوربین های مداربسته AHD می باشد. CVBS یک خروجی سیگنال های آنالوگ صدا و تصویرمی باشد. سیگنال با استفاده از یک کابل  RCA و  کابلAV  به تلویزیون و یا سایر دستگاه های ویدئویی متصل می شود. CVBS به عنوان یکی از اولین استاندارد های انتقال ویدئو مورد استفاده قرار گرفت و  هم اکنون هم در برخی از دستگاه‌ های قدیمی به کار برده می شود. در حال حاضر استانداردهای دیجیتالی مانند HDMI و VGA مورد استفاده قرار می گیرند.

 دوربین های مداربسته آنالوگ از انواع کابل ها برای کابل کشی دوربین استفاده می کنند. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع کابل های مورد استفاده در دوربین ها ی مداربسته آنالوگ اینجا کلیک کنید:انواع کابل دوربین مدار بسته آنالوگ

کاربرد  و عملکرد های CVBS در دوربین مدار بسته

خروجی CVBS یک خروجی Composite است که به عنوان خروجی در تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت سه کابل با رنگ های زرد، سفید و قرمز می باشد. خروجی CVBS در واقع همان کابل زرد رنگ در کابل های Composite  می باشد. از این خروجی جهت  اتصال دستگاه DVR به نمایشگر به صورت آنالوگ  استفاده می شود به دلیل فرکانس بالای ارسال اطلاعات در این خروجی ها  طول کابل کشی کمتر از دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد.استفاده از این خروجی در مسیرهای طولانی برای ارتباط با نمایشگر بهترین کارای را  خواهد داشت. رزولوشن تصاویر خروجی CVBS به  نسبت خروجی های دیجیتال مقدار کیفیت پائین تری دارد. اما به دلیل اینکه در این خروجی ها تبدیل کمتری روی تصاویر صورت می گیرد در زمان نمایش تصاویر بر روی  تلویزیون های آنالوگ تصاویر از شفافیت بیشتری برخوردار می باشند.

 

آیا می توان خروجی CVBS را به خروجی های دیجیتال تبدیل کرد ؟

بله، برای تبدیل خروجی CVBS به خروجی های دیجیتال می توان از انواع مبدل ها استفاده کرد. باید توجه داشت  که استفاده از این مبدل ها بر روی  افت کیفیت و رزولوشن تصویر می تواند تاثیر گذار باشد.

راهکار های بهبود کیفیت در خروجی CVBS 

بهبود و ارتقاء کیفیت در خروجی های CVBS می تواند درعملکرد هر چه بهتر دستگاه های مانند دوربین های مداربسته و تلویزیون تاثیر گذار باشد.در ادامه به راهکار های بهبود کیفیت خروجی های CVBS می پردازیم.

تنظیمات تصویر

تنظیمات صحیح تصویر مانند رنگ، کنتراست و روشنایی در دستگاه های مانند دوربین های مداربسته می تواند در مطلوب بودن کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ موثر باشد. در دوربین های مداربسته تنظیماتی مانند تنظیم تکنولوژی WDR، قابلیت HLC و تنظیمات دید در شب دوربین های مداربسته می تواند در حفظ کیفیت تصویر بسیار تاثیر گذار باشد.

قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته یکی از مهمترین و پرکاربردترین قابلیت ها می باشد. جهت خواند مطالب بیشتر درباره قابلیت های دید در شب اینجا کلیک کنید:دید در شب در دوربین مدار بسته برد دید در شب دوربین های مداربسته

آپگرید لوازم و تجهیزات

اگر از تجهیزات قدیمی استفاده می کنید، ارتقا و به روز کردن تجهیزات می تواند در بهبود کیفیت سیگنال ها و تصاویر دریافتی موثر باشد.

استفاده از دستگاه ها و تجهیزات با کیفیت 

استفاده از تجهیزات و دستگاه های با کیفیت می تواند در دریافت کیفیت تصاویر مطلوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. 

استفاده از تقویت کننده ها و فیلتر ها

استفاده از فیلترها برای حذف نویزهای دوربین های مداربسته و تقویت سیگنال در بهبود کیفیت خروجی دستگاه می تواند کمک کند. 

برطرف کردن نویز های دوربین های مداربسته یکی از اساسی راهکار های بهبود بخشیدن به کیفیت تصاویر می باشد. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نویز های دوربین های مداربسته  و نحوه برطرف کردن آنها اینجا کلیک کنید: برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

خرید دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی آنها

جهت خریددوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی آنها مانند CVBS با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید. جهت انتخاب و خرید بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید: بهترین دوربین مدار بسته

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *