تی وی لاین ( TV Line ) چیست ؟

دوربین-مداربسته سونی

تیوی لاین ( TVL ) چیست ؟

تیوی لاین یک استاندارد برای تفکیک پذیری یا رزولوشن درتعیین کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد.از آنجایی که دردوربین های مداربسته آنالوگ مفهوم پیکسل و رزولوشن برمبنای پیکسل مانند سیستم های دیجیتال و کامپیوتری (مثلا ۱۰۲۴*۷۶۸) قابل بسط نیست از یک واحد دیگر برای نشان دادن میزان تفکیک پذیری تصاویر استفاده می گردد.

 به این واحد تفکیک پذیری  TVL یا تیوی لاین می گویند. طبیعتا هرچه میزان تیوی لاین یک دوربین بالاتر باشد تفکیک پذیری آن بالاتر است و هرچه تفکیک پذیری دوربین بالاتر باشد جزئیات بیشتری در دوربین قابل مشاهده هستند.

 آزمایش تیوی لاین چگونه است ؟

برای اندازگیری تفکیک پذیری در دوربین های TVL از صفحات تست مخصوص این کار استفاده می شود. در تصویر می توانید یک نمونه از این صفحات را ببینید. برای تست باید دوربین را در فاصله معینی از صفحه قرار داد و سپس در تصویر دوربین سعی در تفکیک دادن خطوط از هم را کرد. هرصفحه دارای تعداد خطوط عمودی مشخصی می باشد، این خطوط دارای فاصله و ضخامت مشخصی برروی صفحه می باشد . هرمقدار که تعداد خطوط بیشترباشد فاصله و ضخامت بین خط ها کمتر می باشد و تشخیص آنها نیزمشکل تر خواهد بود . هرچه امکان تفکیک خطوط نزدیک به هم برای شما بیشتر باشد کیفیت دوربین به تیوی لاین بالاتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که یک دوربین با تیوی لاین بالا الزاما تصویر خوبی به شما نخواهد داد. کیفیت تصویر به عوامل دیگری مانند نویز در تصویر، کیفیت رنگ، تصویر در نور کم و … نیز وابسته است.

جهت آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ و HD اینجا کلیک کنید: آموزش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و اچ دی

محدودیت تیوی لاین

دوربین های آنالوگ تصاویررا با استانداردهای تلویزیونی NTSC  یا PAL انتقال داده می شود.این استاندارد ها قابلیت دیدن تصاویر را برروی تلویزیون را دارد ولی استفاده از این استاندارد ها باعث می شود که تصاویر با رزولوشن بالای ۷۲۰ را نتوان منتقل کرد.

دوربین ها ی مداربسته آنالوگ یکی از قدیمی ترین تکنولوژی های به کاررفته در دوربین های مداربسته هستند.جهت دریافت اطلاعات بیشتر  درباره دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه یا IP میتوانید در اینجا بخوانید : دوربین های مداربسته IP بهتر است یا آنالوگ ؟

تبدیل رزولوشن آنالوگ به دیجیتال

دراین جدول به تبدیل رزولوشن آنالوگ به دیجیتال می پردازیم.

کیفیت دوربین آنالوگرزولوشن مگا پیکسلرزولوشن دیجیتال
۴۸۰TVLمگا پیکسل ۰٫۲۵۵۱۰‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍۴۹۲*
۶۰۰ TVLمگا پیکسل ۰٫۳۸۷۶۸*۴۹۴
TVL650مگا پیکسل ۰٫۴۱۸۱۱*۵۰۸
TVL700مگا پیکسل ۰٫۵۶۹۷۶*۵۸۲

کلام آخر:

دراین مقاله به معرفی تیوی لاین و کیفیت تصاویر که براساس این استاندارد در دوربین های مداربسته ارائه می شود پرداختیم. باید توجه داشته باشیم که در هنگام انتخاب دوربین برای محیط مورد نظر خود به تیوی لاین و کیفیتی که دوربین ارائه می دهد دقت کنیم تا کیفیت تصاویر دوربین برای رفع نیازهای امنیتی شما مناسب باشد.

خرید دوربین ها ی مداربسته آنالوگ

جهت خرید دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره خرید دوربین های منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *