مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته speed dome

باتوجه به افزایش استفاده از دوربین های مداربسته اسپید دام  جهت تامین و حفظ امنیت در بیشتر مکان های عمومی و خصوصی، در این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین اسپید دام و مزایای استفاده از این نوع دوربین های بپردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

دوربین مداربسته دام ( DOME ) چیست؟

دوربين مداربسته دام (Dome) به نام های دوربين مداربسته حبابی و سقفی نيز شناخته می شوند. دوربین های دام ظاهر و شکلی گنبدی دارند که بیشتر مواقع برای نصب بر روی سقف اتاقها و یا مکان های دیگر استفاده می شوندو در دو مدل ديد در شب ( IR ) و معمولی ( بدون IR ) ساخته می شوند. این چرخش کاملا محیط زیر خود را پوشش میدهند که هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته دام dome

دوربین های Speed Dome یا PTZ چیست ؟

دوربین های اسپید دام شبیه به دوربین های دام ( Dome ) هستند.دوربین ها اسپید دام با نام ها ی دیگر ی مانند دوربین های  گردان یا PTZ شناخته می شوند. نام PTZ در دوربین های اسپید دام مخفف سه عبارت Zoom و Pan و Tilt می باشد. عبارت های Tilt و pan مربوط به چرخش های افقی و عمودی دوربین می باشد. این دوربین ها قابلیت چرخش در جهت های چپ و راست و بالا و پائین را دارند و می توانند زوایای مختلفی از محیط را پوشش دهند. این دوربین های اسپید دام می توانند در کمتر از 3 ثانیه 270 درجه چرخش داشته باشند .

از این دوربین های اسپید دام بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز فرد تصاویر دوربین مداربسته را به طور همزمان نظارت کند. میتوان دوربین را به هر جهتی که میخواهید بچرخانید و در هر جا که میخواهید زوم کنید .دوربین های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی این دوربین ها از قیمت بالاتری به  نسبت بقیه دوربین ها برخوردار می باشند.

این نوع دوربین مداربسته از انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد، این دوربین ها دارای ضریب امنیتی بالا و کاربری فوق العاده است و این نوع دوربین ها ی مدار بسته در مراکزی که نیاز به امنیت بالا و وضوح تصویر بالا دارند استفاده می شود.

مطالب بیشتر در درباره دوربین های اسپید دام تحت شبکه را اینجا بخوانید.دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه

مزایای استفاده از دوربین های اسپید دام 

گردش 360 درجه 

یکی از مزایای مهم دوربین های speed dome که در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند، گردش 360 درجه آنها است. به صورتیکه تمامی زاویه دید صد در صد را برای اپراتور به وجود می آورد.

این گردش 360 درجه ای دوربین بصورت رفت و برگشت نمی باشد و از میکروسوئیچ استفاده نمی شود و دوربین در این شکل فضای کمتری را تحت پوشش ندارد.

کنترل به وسیله اپراتور و تعیین preset 

اپراتور می تواند با کنترل این نوع دوربین ها زاویه چرخش را کنترل نماید و در حالت اتومات این دوربین ها امکانات نرم افزاری بسیار خوبی دارند و می توان برای تک تک دوربین ها برنامه ریزی یا preset  دستورات جداگانه ای انتخاب کرد. در این حالت کاربر می تواند نقطه های مورد اهمیت را در تصویر انتخاب نماید و میزان زوم دوربین را هم مشخص نماید و دوربین را استارت کند. دوربین بصورت شبانه روزی تصاویر را مرور و ذخیره می نماید.

قدرت زوم zoom بالا 

دیگر خصوصیات این دوربین ها قدرت زوم بالا که تاثیر مستقیمی در کیفیت را دارد می باشد وهمچنین ضریب امنیتی فوق العاده بالا وکاربردی دارند. این نوع از دوربین ها دارای زوم اپتیکال ( بدون افت کیفبت ) می باشند.

حداکثر زوم این دوربین ها  37 x زوم اپتیکال وx 200 ایکس زوم دیجیتال که رابطه معکوس با کیفیت دوربین دارد را میتوان از مزایای این دوربین های مداربسته به شمار اورد.

فن اتوماتیک 

یکی دیگر از خصوصیات مهم دوربین های مدار بسته speed dome وجود هیتر و فن اتومات در داخل محفظه فوقانی دوربین می باشد که در شرایط جوی نامناسب شروع به کار می کنند.

فن سیستم باعث جلوگیری از اتفاقاتی نظیر سوختن دوربین، نویز تصویر، آب شدن سیم و کابل داخل دوربین ناشی از گرمای بالا و پارازیت تولیدی مدارهای الکتریکی دوربین که در تصویر بوجود می آید می باشد. هیتر دستگاه همچنین با عمل کردن اتوماتیک مانع از یخ زدگی بخش های مختلف دوربین می شود، این اتوماسیون به دوربین مداربسته کمک می کند تا سرمای زیر 20 درجه و گرمای بالای 60 درجه را به خوبی و بدون نقص تحمل کند.

کیفیت تصویر بالا

از دیگر مشخصات دوربین های اسپید دام کیفیت تصویر و وضوح بالا آنها می توان نام برد. این دوربین های مدار بسته دوربین های روز و شب هستند، که در روز با استفاده از نور خورشید تصویر رنگی و در شب با استفاده از نور محیط می توان تصویری رنگی و واضح نشان می دهد و در غیر اینصورت در تاریکی تصویری سیاه و سفید مشاهده می شود.

قابلیت WDR

دوربین های اسپید دام دارای قابلیت  WDR می باشند که با استفاده از آن اگر دوربین در معرض منبع نور شدید قرار گیرد یا قرار گرفتن در شرایط نوری کم  از سیاه شدن تصویر جلوگیری می کند و تصاویر با وضوح بالای ضبط می شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید : تکنولوژی WDR چیست ؟

قدرت IR برد دید در شب بالا

دوربین های اسپید دام از برد دید در شب بالای برخوردار می باشند.برد دید در شب این دوربین ها تا حدود 200 متر می باشد که برد دید بسیار قوی در بین دوربین های مداربسته می باشد.

کلام آخر:

دوربین های مداربسته اسپید دام یکی از قوی ترین و مجهزترین دوربین ها ی مداربسته می باشند که به دلیل قابلیت های مختلفی مانند چرخش 360 درجه، قدرت زوم بالا، قدرت دید در شب بالا، قابلیت های هوشمند و…سایر ویژگی های آن از کاربرد زیادی در استفاده سیستم های امنیتی برخودار می باشد.

خرید دوربین مداربسته اسپید دام 

جهت خرید دوربین اسپید دام، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و.. با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *