مولفه‌های موثر در قیمت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از لحاظ مولفه های زیادی مانند شکل ظاهری بدنه و نوع نصب آنها، تکنولوژی به کار رفته در آنها،برند سازنده دوربین،کیفیت تصاویرو ..سایر ویژگی های دیگر با یکدیگر متفاوت می باشند و این تفاوت ها باعث متفاوت بودن قیمت های آنها نیز می شود.دراین مقاله به مولفه های موثر در قیمت دوربین های مداربسته می پردازیم.

مولفه ها و ویژ گی های موثر در قیمت دوربین مداربسته 

تکنولوژی های دوربین های مداربسته

تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته به طور کلی به دو دسته دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. تکنولوژی به کاررفته دردوربین ها  باعث افزایش یا کاهش قیمت دوربین مداربسته می‌شود. قیمت دوربین IP به علت تکنولوژی در ساخت و کیفیت بهتر تصاویر، معمولا 1.5 تا 2 برابر قیمت دوربین آنالوگ است.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

اخیراً تکنولوژی‌های جدید مانند دوربین های مداربسته AHD که تصاویر آنها همانند دوربین‌های IP با واحد سنجش مگاپیکسل مقایسه می‌شود و قیمت آنها تقریباً 1 تا 1.5 برابر دوربین‌های آنالوگ است، وارد بازار شده‌اند و خود گویای کیفیت تصویر و به روز بودن تکنولوژی در این محصولات است. تمام ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، در دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ و IP شرایط یکسان دارند و باعث افزایش یا کاهش قیمت نهایی محصول می‌شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

 دوربین‌های داخلی و خارجی ( outdoor و indoor )

دوربین‌های مداربسته، ازنظر جایگاه نصب نیز باعث کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند. معمولاً دوربین‌ های مورد استفاده در محیط‌ های خارجی یا محیط‌های داخلی که در معرض مستقیم گرد و خاک، باران و رطوبت، سرما و گرما هستند، باید دارای محفظه‌ی پروتکشن مناسب باشند که برای این‌گونه دوربین ( IP65 ،66 ،67 ) باکارایی‌های مختلف قابل استفاده است.
معمولاً قیمت دوربین‌ های مداربسته‌ ی باکس ( BAX ) با پروتکشن‌های (IP65 ،66 ،67 ) بیشتر از دوربین‌ ها یی است که برای محیط‌های indoor ساخته می‌شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP اینجا کلیک کنید : استاندارد IP چیست؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP66  اینجا کلیک کنید: منظور از استاندارد IP 66 در دوربین مداربسته چیست ؟

قابلیت دید در شب INFRARED BOX CAMERA

قابلیت دید در شب این دوربین‌ها مناسب برای محیط‌ هایی است که نور کافی برای ضبط تصاویر ندارند. با استفاده ازLEDهایی که دور لنز یا پایین محفظه نصب می‌شود، قیمت این نوع کالا بیشتر می‌شود و تعداد LED مصرف شده در این کالا، در افزایش قیمت دوربین مداربسته تأثیر دارد.

لنز ثابت و متغیر دوربین‌های  FIXED LENS or VARIFOCAL LENS

دوربین‌های مداربسته  مجهز به دو نوع لنز است. مدل ارزان‌تر این لنزها ثابت است؛ یعنی هیچ تغییری در زوایای این نوع لنز صورت نمی‌گیرد و به شکل ثابت استفاده می‌شود. لنزهای متغیر یا « وری فوکال » لنزهایی هستند که قابلیت تغییر در زوایا و تنظیم مجدد را به‌صورت مکانیکی در خود دارند و به دلیل همین عملکرد، از لنز ثابت گران‌تر هستند. 

 لنزهای متغییر موتوردار MOTORIZED LENS BOX CAMERA

بعضی از دوربین‌های مداربسته، مجهز به لنزهای موتوردار هستند و از آنها در پادگان‌ها و مکان‌های نظامی استفاده می‌شود. قیمت این نوع دوربین‌ها، متناسب با دید و متراژ بزرگ‌‌نمایی (zoom) تغییر می‌کند. این دوربین‌ها، در محل‌هایی که اسکناس یا اشیای ریز و قیمتی جابه‌جا می‌شود نیز به کار می‌روند. دوربین مداربسته‌ی موتوردار، در مصارف خانگی و اداری کاربرد زیادی ندارد.

 نوع برند دوربین CAMERA BRAND

تقریباً قیمت هر نوع دوربین مداربسته، به برند و کشور سازنده‌ی آن برمی‌گردد؛ هرچه آن برند معروف‌تر و قدیمی‌تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.دوربین های مداربسته دارای برندهای متفاوتی می باشند، جهت آشنایی با سایر برندها اینجا کلیک کنید: بهترین برند دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته از لحاظ شکل بدنه

دوربین های مداربسته به طور کلی از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته دوربین های مداربسته دام ( DOME ) و دوربین ها ی مداربسته بولت ( BULLET ) تقسیم بندی می شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

دوربین مداربسته بولت : دوربین های مداربسته بولت از لحاظ شکل ظاهری مکعب و مستطیل هستند.این نوع از دوربین ها به دلیل مقاومت بالای بدنه در برابر شرایط نا مساعد آب و هوایی و همچنین نوع پایه نصب آنها، مناسب نصب در محیط های بیرونی می باشند. دوربین ها بولت به نسبت دوربین های دام از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

دوربین مداربسته دام : دور بین ها مداربسته دام به لحاظ شکل ظاهری شبیه به گنبد می باشند.این دوربین ها به دلیل مقاومت کمتر بدنه و همچنین نوع نصب آنها،مناسب نصب در محیط های داخلی می باشند.

کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته

دوربین ها ی مداربسته از لحاظ کیفیت تصاویر در انواع مختلفی می باشند و معیار سنجش این کیفیت مگا پیکسل می باشد.هرچه مقدار مگا پیکسل یک دوربین بالاتر باشد طبیعتا کیفیت تصاویر آن هم بالاتر می باشد و به این ترتیب قیمت دوربین با کیفیت تصاویر آن رابطه مستقیم  دارد.

کلام آخر :

دوربین های مداربسته به لحاظ قیمت در مولفه های مانند تکنولوژی به کار رفته در آنها، نوع و شکل بدنه،قابلیت های مانند دید در شب و سایر ویژگی های که دراین مقاله به آنها اشاره شد با یکدیگر متفاوت می باشند و کاربران در زمان تهیه دوربین مداربسته مناسب، باید تمامی این موارد را با دقت درنظر گرفته و سپس نسبت به انتخاب دوربین مداربسته اقدام کنند.

خرید دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته HD یا دوربین های مداربسته تحت شبکه با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *