دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور

 تامین امنیت در ساختمان های بزرگ و پرتردد  با نصب دوربین مداربسته در نقاط حساسی مانند آسانسور، یکی از مهمترین عواملی است که موجب آرامش ساکنین می شود. این مساله در حوزه تولید و نصب آسانسور و مباحث مرتبط با آن با حساسیت دو چندانی پی‌گیری می شود.در این مقاله همراه الکامپ در مقام مشاوری امین و با تجربه در حوزه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی تلاش می‌کند درباره نصب دوربین مداربسته مناسب در آسانسور چند نکته مهم،کلیدی و مفید به دانسته‌های شما اضافه کند.

اهمیت نصب دوربین مداربسته

همان طور که اشاره شد نصب دوربین مداربسته درآسانسور ها که یکی از نقاط حساس در ساختمان ها می باشد می تواند موجب پیشگیری از حوادث شود و همچنین می تواند جهت ثبت وقایع در صورت رخ دادن حادثه یا مشکلی مورد استفاده قرار گیرد. نصب دوربین مداربسته در مجتمع ها و ساختمان های بزرگ که دارای پارکینگ و آسانسور هستند به دلیل وقوع جرم از ضروریات حفظ امنیت ساختمان می باشد.یکی از مهمترین عواملی که نیاز به نصب دوربین را در آسانسور ها افزایش می دهد، پیشگیری از وقوع جرم در این مکان می باشد.دوربین های آسانسور از مهترین انواع دوربین های مداربسته می باشند، می توانید مطالب بیشتر درباره ویژگی های دوربین های آسانسور را اینجا بخوانید : ویژگی های مهم دوربین مدار بسته مناسب در آسانسور

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اهمیت نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : اهمیت نصب دوربین مدار بسته

نکاتی درباره نصب دوربین ها ی آسانسور

انتخاب عدسی و لنز دوربین

نخستین نکته در این باره انتخاب عدسی استاندارد جهت پوشش‌دهی بیشتر و مناسب‌تر محیط داخلی آسانسور است. برای این کار بهتر است از عدسی نوع واید 2.8 میلی متر استفاده شود. زاویه دید لنز دوربین باید 82 درجه افقی و زاویه دید 44 درجه عمودی باشد.

استفاده از دوربین با تکنولوژی WDR

در انتخاب دوربین مناسب آسانسور باید دقت داشته باشیم تا دوربینی را انتخاب کنیم که دارای تکنولوژی WDR باشد. فضای آسانسور به دلیل داشتن آینه و داشتن منبع نور هم سطح دوربین می تواند باعث انعکاس نور شود. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی WDR می تواند باعث جلوگیری از سیاه شده تصویر شود.

تکنولوژی WDR یکی از مهمترین تکنولوژی های به کار رفته در دوربین های مداربسته می باشد، برای خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR  می توانید اینجا کلیک کنید.تکنولوژی WDR چیست ؟

تکنولوژی به کار رفته در دوربین ها ی آسانسور

دوربین های مداربسته ای که در آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند هم می توانند از نوع دوربین های مداربسته AHD باشند و هم می توان از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده کرد.توصیه می شود جهت استفاده از دوربین های مداربسته در آسانسور از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده کنید، زیرا این دوربین ها از کیفیت تصاویر و نرخ فریم بالاتری برخوردار می باشند و می توانند تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه دهند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

انواع دوربین های آسانسور

یک از پرکاربرد ترین دوربین های مورد استفاده در آسانسورها دوربین های مثلثی می باشند،این نوع از دوربین ها به دلیل شکل بدنه آنها که مثلث شکل می باشند مناسب نصب در گوشه های آسانسور می باشد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توان از دوربین‌های مداربسته سوزنی و دوربین مخفی نیز بهره گرفت تا با این تدبیر از سرقت آن نیز جلوگیری شود.

استفاده از دوربین های بی سیم

در خصوص نصب دوربین مدار بسته مناسب در داخل آسانسور که بسیار هم پر اهمیت است این است که دوربین مداربسته مورد استفاده باید بی‌سیم باشد تا بالا و پایین رفتن کابین موجب قطع‌ شدن کابل‌های کواکسیال نشود. از سویی دیگر، حرکت‌کردن کابین و عبور آن از کنار کابل‌های برق باعث می‌شود کیفیت تصاویر گرفته‌ شده توسط دوربین مداربسته پایین بیاید و بی‌تردید تجهیزات نیز نویزهایی را ایجاد  خواهند کرد.برای برطرف‌کردن این مشکل نیز می‌توان با نصب یک فرستنده در زیر کابین آسانسور و قرار دادن یک گیرنده از نوع DVR در طبقات پایین یا  بالای ساختمان تا حدودی از ایجاد نویز جلوگیری کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره برطرف کردن نویز های دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال اینجا کلیک کنید : چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

کلام آخر :

رعایت این نکات سبب می‌شود لحظات کوتاهی که در روز یا شب در داخل آسانسور سپری می‌شود توام با آرامش و تجربه خاطره‌ای ایمن و بی‌خطر برای کاربران گرامی این وسیله پراهمیت باشد.باید توجه داشته باشید قبل از تهیه دوربین مداربسته آسانسور باید از ویژگی های این نوع دوربین ها  و همچنین نیاز های امنیتی محیط آسانسور مورد نظر خود آگاه باشید، تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را در تهیه دوربین مداربسته آسانسور داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *