پیشگیری از سوختن هارددیسک سیستم مدار بسته

از بین رفتن هارددیسک یا به اصطلاح سوختن حافظه می تواند قویترین و پیشرفته ترین دوربین های مداربسته را هم بلا استفاده کند. اگر هارددیسک کاملا از کار بیفتد نه می توانیم داده ای ذخیره کنیم و نه می توانیم فایلهای ویدئویی را ریکاوری کنیم. در این مقاله به عوامل موثر در سوختن هارد دیسک ها و روش های پیشگیری آن را می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

عوامل سوختن هارد دیسک ها و راه های پیشگیری از آن

انتخاب هارد دیسک مناسب

انتخاب هارد مناسب از لحاظ برند و مدل مناسب می تواند در بالا رفتن عمر مفید هارد دیسک تاثیر زیادی داشته باشد. باید دقت داشته باشیم که از هارد های مناسب دوربین های مداربسته برای دستگاه DVR یا دستگاه NVR استفاده کرد. گاهی اوقات ممکن است افراد از هارد های اینترنال مخصوص کامپیوتر برای دوربین مداربسته استفاده کنند که این کار باعث می شود،  این هارد مورد استفاده زود از بین برود و مجددا باید یک هارد اینترنال مخصوص به دوربین های مداربسته را تهیه کنند.

باید دقت داشته باشیم از هارد های مخصوص دوربین های مداربسته مانند هارد وسترن دیجیتال بنفش، برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته استفاده کنیم. این هارد ها می توانند 7 روز هفته به صورت 24 ساعته تصاویر دوربین ها را ضبط کنند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  هارد مناسب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

استفاده از قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION

 قابلیت تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته یکی از قویترین قابلیت های کاربردی این دوربین های مداربسته می باشد. عملکرد این قابلیت به این صورت می باشد که در صورت تشخیص حرکت در جلوی دوربین، دستگاه شروع به ضبط تصاویر می کند و در صورتی که حرکتی وجود نداشته باشد تصاویر فقط به صورت زنده پخش خواهد شد. این قابلیت باعث می شود کارکرد و استهلاک هارد کمتر شده و عمر مفید هارد بیشتر شود، و همچنین باعث می شود بتوان زمان بیشتری از هارد دستگاه جهت ذخیره تصاویر استفاده کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر در باره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

غیرفعالسازی قابلیت پیش از ضبط

 قابلیت پیش از ضبط در بسیاری از دوربین های مداربسته وجود دارد و باعث مستهلک شدن بیشتر هارد دوربین های مداربسته می شود. در این قابلیت ضبط تصاویر دوربین همیشه فعال است و تمامی حرکات، قبل، حین و بعد از تشخیص حرکت ضبط می شود. بنابراین هارد دیسک دوربین در تمامی لحظات در حال ضبط تصاویر می باشد.می توان با غیرفعالسازی قابلیت پیش از ضبط، عمر مفید هارد دیسک را  بیشترکند، زیرا هارد در تمامی لحظات در حال ضبط   تصاویر نمی باشد واحتمال سوختن هارد را کاهش خواهد داد.

کنترل دما و رطوبت محیط

دما و رطوبت بالا برای دستگاه های DVR  وNVR بسیار تاثیر بدی داشته و باعث کاهش عمر دستگاه و هارد می شود. دما و رطوبت بالا باعث سوختن دستگاه DVR، NVR و هارد می شود. دمای بسیار پایین دستگاه نیز می تواند باعث مختل شدن و از کار افتادن این دستگاه ها شود. برای جلوگیری کردن از این موضوع می توان دستگاه  را در محل مناسبی که از دما و رطوبت مناسبی برخوردار می باشد قرار دهید.

جلوگیری از حرکت و لرزش شدید دستگاه و هارد

دستگاه های DVR و NVR و هارد ها نسبت به لرزش و یا ضربه خوردن حساس هستند. لرزش یا حرکت ناگهانی می تواند باعث از بین بردن تصاویر و داده ها شود. بنابراین باید دستگاه DVR و NVR در یک محل مناسب نصب شده تا از ضربه و حرکت ناگهانی پیشگیری شود. حمل دستگاه و هارد هم باید با دقت انجام شود.

جلوگیری از نوسان برق و افزایش ولتاژ

هارد دیسک  های دوربین های مداربسته نسبت به نوسانان و تغییر ولتاژ بسیار حساس هستند و نوسانات برق می تواند باعث سوختن هارد ها شود. برای جلوگیری از این مشکل می توان دستگاه UPS را جهت تامین کردن برق مصرفی در صورت قطع شدن برق، به دستگاه DVR یا NVR  متصل کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه UPS اینجا کلیک کنید :دستگاه UPS یو پی اس

جلوگیری از ورود ویروس ها

ویروسی شدن دستگاه های NVR و DVR به دلیل متصل بودن این دستگاه ها به اینترنت می تواند عملکرد دستگاه را مختل کند. برا ی جلوگیری کردن از این مشکل می توان یک آنتی ویروس قوی بر روی دستگاه نصب کرد.

کلام آخر :

هارد دیسک دوربین های مداربسته یکی از مهمترین تجهیزات دوربین مداربسته می باشد که در صورت بروز مشکل عملکرد دوربین را بی فایده می کند. از این رو انتخاب هارد مناسب و پیشگیری از  سوختن آن یکی از مهمترین عوامل بالا بردن عمر مفید دوربین مداربسته می باشد.ما توصیه می کنیم قبل از خرید هارد با حجم و برند مناسب با کارشناسان نصب دوربین مداربسته الکامپ مشاوره رایگان دریافت نمائید.

خریددوربین مداربسته و هارد دوربین های مداربسته

جهت خریدهارد وسترن دیجیتال بنفش، انواع دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته  تحت شبکه، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته ،دوربین های مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *