حسگر CCD و CMOS در دوربین مداربسته

حسگر یا سنسور دوربین های مداربسته یکی از قطعات حساس دوربین مداربسته می باشد. حسگرهای دوربین مداربسته از یک چیپ حساس به نورتشکیل شده که وسیله آن نوری را  که دریافت کرده است به لنز دوربین می تابد. دوربین نور دریافت شده را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. تصاویر دوربین های مداربسته از طریق همین روش به وجود می آیند. دوربین های مداربسته به طور کلی از دو نوع حسگر استفاده می کنند. سنسورهای CCD و CMOS هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی حسگر CCD و CMOS و به بررسی قابلیت های خاصی که هرکدام از این سنسور ها دارند و معایب و مزایای آنها بپردازیم.

سنسور CCD چیست ؟

اصطلاح Charged Coupled Device) CCD) در واقع به چیپ یا حسگر تصویر دوربین مداربسته اشاره می کند سنسور CCD در مقابل نور حساسیت بالایی دارند و در نتیجه قادر به عملکرد بالا در شرایط نوری کم هستند. همچنین این سنسورها از تکنولوژی WDR  بهره می برند.  دوربین های که از سنسور CCD  استفاده می کنند در مقابل لرزش تاثیر پذیری کمی دارند. به همین دلیل تصاویر این دوربین ها از کیفیت بالایی برخوردار است. دوربین های مداربسته ای که از حسگر CCD  در آنها استفاده شده از  قیمت بالاتری نسبت به سنسور های CMOS برخوردار هستند. مصرف برق در این دوربین های مداربسته CCD  نیز بالا می باشد.سنسور های CCD در دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته AHD به کاربرده می شود. از دوربین های مداربسته که سنسور CCD در آنها استفاده شده در محیط های که نور محیط کم باشد یا تاریکی شب مانند فضاهای بیرونی و در دوربین های مداربسته بولت ( BULLET ) استفاده می شود.

دوربین های مداربسته AHD یکی از کاربردی ترین دوربین های مداربسته می باشد. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

جهت خواند مطالب بیشتر درباره سنسور های دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :سنسور دوربین مدار بسته

سنسور CMOS چیست ؟

سنسور CMOS مخفف عبارت Complementary metal oxide semiconductor می باشد. این سنسور از سنسورهای  CCD پیشترفته تر می باشند. یکی از مهمترین تفاوت های بین حسگر CCD و CMOS تفاوت در سرعت پردازش می باشد که سنسور CMOS از سرعت پردازش بالاتری برخوردار می باشد.تصاویر دوربین ها ی مداربسته با سنسور CMOS در شرایط نوری کم از کیفیت پائین تری برخوردار می باشد و به این دلیل می باشدکه این سنسور ها از حساسیت پائین تری نسبت به نور برخوردار می باشند.سنسور های CMOS در دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشد، جهت خواند مطالب بیشتر درباره این نوع از دوربین ها اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

کلام آخر

دوربین ها ی که در آنها از سنسورهای  CCD یا CMOS استفاده شده است، هرکدام دارای مزایا و معایب به خصوص خود می باشند و در  انتخاب  بهترین دوربین مداربسته، هرکدام از آنها با توجه به نیازهای امنیتی محیط مورد نظر شما صورت می گیرد. به همین جهت آگاهی داشتن از ویژگی های هرکدام از این سنسورها می تواند شما را در جهت انتخاب مناسب ترین نوع دوربین مداربسته بسیار کمک کند.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین مداربسته با سنسور CCD و CMOS، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، و …با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *