دوربین مدار بسته بی سیم یا دوربین مداربسته با سیم تحت شبکه؟

 با افزایش استفاده از دوربین های مداربسته در سال های اخیر و تنوع تولید انواع دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی، شکل ظاهری، قابلیت های متفاوت و پیشترفته به کار رفته در دوربین های مداربسته و … کاربران جهت انتخاب مناسب ترین دوربین مداربسته برای محیط مورد نظر خود باید دوربین ها را از لحاظ پارامتر های مختلف  با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین دوربین مداربسته را انتخاب کنند. در ادامه این مطلب به معرفی و مقایسه دپ نوع از دوربین های مداربسته بی سیم و دوربین های مداربسته با سیم شبکه می پردازیم.

دوربین های مداربسته بی سیم یا وایرلس چیست؟

دوربین مداربسته بی سیم یا وایرلس (wireless) نوعی از دوربین های مداربسته می باشند که انتقال تصاویر آنها از طریق امواج ( رادیویی، wifi ) صورت می گیرد. در واقع  در این دوربین ها انتقال داده ها  بدون سیم صورت می گیرد و برق مورد نیاز دوربین ها  از طریق سیم  تامین می شود. نوع دیگری از دوربین های مداربسته بی سیم وجود دارند که برق مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می کنندو بنابراین  نیاز به سیم برق نیز ندارند. از دوربین های مداربسته وایرلس در مکان های که کابل کشی در آنها سخت باشد معمولا استفاده می شود. 

دوربین های مداربسته بی سیم  هم از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها به دو نوع دوربین های مداربسته  آنالوگ و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند.دوربین ها ی مداربسته آنالوگ، دوربین های هستند که با تبدیل سیگنال های تصویر به سیگنال های رادیوی تصاویر را منتقل می کنند.این سیگنال ها در دستگاه DVR منتقل شده و بر روی هارد ذخیره می شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته بی سیم اینجا کلیک کنید :آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

 مزیت دوربین های مداربسته بی سیم

  • نصب و راه اندازی بسیار آسانی دارند.
  • کابل کشی بسیار کم 
  • امکان چرخش 180 تا 360 درجه را دارند.
  • هزینه نصب بسیار کم 
  • دارای درگاه میکرو اس دی و پشتیبانی از ظرفیت های مختلف رم ها 
  • مجهز بهن تکنولوژی WIFI و به شبکه های اینترنت متصل می شوند.
  • مجهز به سنسور حرکتی و قابلیت تشخیص و تعقیب سوژه
  • امکان ذخیره سازی و پخش صدا 

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست ؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه  نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که تصاویر را از طریق کابل اترنت به دستگاه NVR  منتقل می کنند. این دوربین ها علاوه بر نظارت و ضبط تصاویر از قابلیت های پیشترفته ای مانند تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، دوربین های مداربسته پلاک خوان، تکنولوژی WDR، تکنولوژی HLC و … برخوردار می باشند. دوربین های مداربسته تحت شبکه در انواع مختلف دوربین های مداربسته دام، بولت، دوربین مداربسته اسیپددام و … می باشند که هر کدام از این دوربین ها به لحاظ شکل ظاهری و قابلیت های به کار رفته در آنها مناسب یک محیط خواص می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت هوشمند تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

دوربین های مداربسته از قیمت و کیفیت تصاویر بسیار بالایی برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین مداربسته تحت اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

مزایای دوربین های مداربسته تحت شبکه

  • کیفیت تصاویر بسیار بالا
  • دارای قابلیت های هوشمند 
  • امنیت بسیار بالا 
  • قابلیت دسترسی از راه دور بر روی موبایل یا تبلت 
  • قابلیت اضافه کردن دوربین به سیستم در صورت نیاز 
  • استفاده از دستگاه NVR جهت تنظیمات قابلیت های هوشمند

کلام آخر :

هرکدام از این دو  نوع دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه با سیم و دوربین های مداربسته بی سیم نمی توان گفت کدام یک از آنها دوربین های کاربردی تری خواهد بود زیرا استفاده از هر کدام یک از این دوربین ها بستگی به نیاز های امنیتی شما دارد و باید ابتدا نیاز های امنیتی مورد بررسی قرار گیرند و سپس دوربین مناسب خود را انتخاب نمائیم.

خرید دوربین مداربسته بی سیم و دوربین مداربسته تحت شبکه با سیم

جهت خرید دوربین مداربسته بی سیم و دوربین مداربسته تحت شبکه با سیم،و سایر دوربین های  مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *