سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

هنگامی که شما تصمیم به نصب دوربین مدار بسته می گیرید سوالات بسیار زیادی برایتان بوجود می آید، سوالاتی که قبل از خرید دوربین مدار بسته باید جوابی برای آنها پیدا کنید تا بتوانید هنگام مراجعه به شرکت های فروش دوربین مدار بسته بهترین گزینه را برای امنیت محل مورد نظرتان انتخاب نمایید.در این مقاله متخصصین شرکت الکامپ سعی خواهند کرد بیشترین سوالات متداول در این حوزه را برایتان پاسخ دهند تا شما بتوانید نسبت به خرید مناسب ترین دوربین اقدام نمایید.

 

دوربین مدار بسته اسپید دام چیست ؟

دوربین مداربسته اسپید دام، دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و امکان کنترل زاویه دید دوربین از طریق اپراتور می باشد.این دوربین های مداربسته دارای زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) می باشد.

 

پایه دوربین مداربسته چه کاربردی دارد ؟

جهت مستقر کردن و قرار گیری صحیح دوربین ها و قابل تنظیم بودن، جهت دید .

دوربین های مداربسته از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند ؟

  • فیبری
  • پین هول
  • نیمه صنعتی
  • صنعتی
  • دید در شب
  • اسپید دام

میزان ولتاژ اکثر دوربین های مداربسته معمولا چقدر است ؟

  • ۱۲ ولت مستقیم
  • ۲۲۰ ولت متناوب

 پایه مفصلی در دوربین های مداربسته چیست ؟

دوربین مداربسته روی آن نصب شده و دوربین با حرکت دو حالته ( چپ و راست ) یا چهار حرکته ( بالا و پایین – چپ و راست ) در زاویه دید مناسب و مورد نظر به طریقه دستی تنظیم می شود .

پایه گردان در دوربین های مداربسته چیست ؟

در این مدل از پایه به دلیل داشتن استقامت بالا می تواند وزن دوربین های مداربسته گردان را تحمل کند و دوربین مداربسته نصب شده روی این پایه هم می تواند حرکت دو حالته و هم حرکت چهار حالته داشته باشد .

واژه های In Door  و  Out Door در دوربین های مداربسته به چه معناست ؟

به طور کلی دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری بدنه و مقاومت بدنه  و همچنین نوع پایه نصب آنها به دو دسته دوربین های مداربسته دام و بولت  تقسیم بندی می شوند.دوربین های بولت ( BULLET ) به دلیل مقاومت بالای بدنه دربرابر شرایط آب و هوایی نامساعد و همچنین نوع پایه نصب آنها که مناسب نصب بر روی دیوار ها، مناسب نصب در محیط های بیرونی یا OUT DOOR  می باشند ودوربین های دام  ( DOME ) به دلیل مقاوت پائین بدنه به نسبت دوربین های بولت مناسب نصب در محیط های داخلی یا IN DOOR می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

 پایه های دوربین به چند دسته تقسیم می شوند ؟

  • ثابت
  • ثابت مفصلی ( جهت استفاده به عنوان پایه قابل تنظیم )
  • گردان ( گردان دوحالته و گردان چهار حالته که در انواع داخلی وخارجی استفاده می شود )

واژه کاور در سیستم دوربین های مداربسته به چه معناست ؟

به محفظه یا پوشش خارجی گفته میشود که دوربین و لنز در داخل آن قرار گرفته و نقش محافظ دوربین را دارد .

بطور معمول اندازه انواع لنزها چقدر می باشد ؟

معمولا اندازه لنزها از ۲٫۸ میلی متر ، ۳٫۶ میلی متر ، ۴ ،۶ ،۸ ، ۱۲ ، ۱۶ میلی متر است که به نسبت محلی که دوربین مداربسته نصب میگردد و میدان دیدی که برای دوربین مداربسته مورد نظر است باید این لنزها به کار برده شود .

-چگونه لنز مورد نیاز یک دوربین مداربسته انتخاب می شود ؟

لنز متناسب برای دوربین های مداربسته با موقعیت نصب دوربین مداربسته و ناحیه مورد نظر انتخاب می گردد و نکته ای که می بایست در نظر گرفت که هرچه فاصله کانونی لنز کمترباشد، زاویه دید یا میدان دید یا فضای دید بیشتری را نشان می دهد ، اما تصویر در نقاط دورتر، کوچک تر ولی وضوح جزئیات کمتری دیده می گردد، و لنز با فاصله کانونی  بیشتر، زاویه دید یا میدان دید یا فضای دید کمتری را نشان داده اما تصویر در نقاط دورتر یعنی با وضوح جزئیات بیشتری ملاحظه می گردد.

سیستم مالتی پلکسر به چه معناست ؟

نمایش همزمان تعداد زیادی از دوربین های مداربسته به طور مثال ۹ تا ۱۲ دوربین به صورت همزمان در یک نمایشگررا به وسیله سیستم  های  مالتی پلکسر انجام می شود.هرچه تعداد دوربین های مداربسته بیشترباشد ؛ بطور مثال ۱۶ عددی می شود نمایش پشت سر هم یا غیر همزمان به جهت فاصله زمانی زیاد چندان اثر بخشی نخواهد داشت و نمایش همزمان این تعداد دوربین های مداربسته می تواند عملکرد بهتری را  از دوربین های مداربسته ارائه دهد.

تنظیم ساعت و تاریخ و نمایش آن چرا در سیستم های مالتی پلکسر دارای اهمیت می باشد ؟

به طور معمول این سیستم ها مجهز به سیستم ضبط تصاویر هستند یعنی می توان تصاویر را ضبط نمود ، آن را بایگانی کرد و در صورت مراجعه به بایگانی تاریخ و زمان لازم می باشد .

 

کلام آخر :

نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته یک کار تخصصی می باشد که باید زیر نظر کارشناسان نصب دوربین های مداربسته صورت گیرد. به همین جهت توصیه می کنیم قبل از تهیه و نصب دوربین ها ی مداربسته از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید.

خرید دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و …با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱  تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

شماره های تماس : ۸۸۵۱۷۹۰۰ و ۸۸۵۱۹۲۰۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *