انتخاب بهترین مودم برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته

یکی از مهمترین قابلیت های دوربین های مداربسته، قابلیت مشاهده تصاویر بر روی موبایل یا سیستم کامپیوتر از راه دور می باشد.  اما برای استفاده از این قابلیت باید به اینترنت دسترسی داشت تا بتوان از طریق آن به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی پیدا کرد. یکی از تجهیزاتی که می توان با استفاده از آن به اینترنت دسترسی پیدا کرد، مودم می باشد. اما بهترین مودم برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته کدام مودم می باشد. دراین مقاله به بررسی بهترین و مناسب ترین مودم برای انتقال تصاویردر دوربین های مداربسته می پردازیم. درادامه این مقاله با ما همراه باشید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته می تو انید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید.

علت استفاده از مودم چیست

دوربین های مداربسته برای اتصال به اینترنت نیاز به یک دستگاه واسطه دارند که از طریق آن به اینترنت متصل شوند و این دستگاه واسطه مودم می باشد. همانطور که اشاره شد برای دیدن تصاویر دوربین های مداربسته از راه دور از اینترنت استفاده می شود. البته امکان دیدن تصاویر دوربین مداربسته بدون اینترنت نیز وجود دارد و می توان تصاویر را  از طریق شبکه محلی مشاهده کرد. دوربین های مداربسته تحت شبکه یا دوربین های IP دارای قابلیت های هوشمندی و پیشترفته ای می باشند که تنها با استفاده از اینترنت می توان از این قابلیت ها استفاده کرد .

ویژگی های مودم مناسب دوربین مداربسته

کاربران برای اینکه بتوانند تصاویر دوربین مداربسته را با کیفیت بالا بر روی موبایل یا کامپیوتر مشاهده کنند نیاز دارند مودمی با ویژگی های خاص تهیه کنند از جمله مهمترین این ویژگی ها می توان به پشتیبانی این مودم ها ازکابل  LAN برای اتصال مودم به دوربین مداربسته اشاره کرد. از دیگر ویژگی های که باید مودم مناسب دوربین مداربسته داشته باشد مودم باید قابل حمل و سبک باشد. یکی دیگر از مهمترین ویژگی های که این مودم باید داشته باشد سرعت بالای اینترنت باشد که از طریق آن بتوان تصاویر و داده ها را با کیفیت بسیار بالا منتقل کرد. بنابراین مودم باید قابلیت پشتیبانی از بسته های پرسرعت اینترنت را داشته باشد. توصیه می شود از مودم های با کارت گارانتی معتبر استفاده کنید تا بتوانید از خدمات پشتیبانی آن بهره مند شوید.

 انواع مودم مناسب دوربین مداربسته

مودم ها دارای انواع مختلفی می باشند که هرکدام دارای ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی می باشند.در ادامه به معرفی و بررسی انواع مودم و ویژگی های آنها می پردازیم :

مودم بی سیم  WIFI

مودم بی سیم ( WIFI) از طریق خط تلفن اینترنت را دریافت کرده و اینترنت را به صورت بی سیم به دستگاه های دیگر منتقل می کند. این مودم ها به دلیل اینکه بی سیم می باشند قابلیت اتصال به چندین دستگاه را دارند. استفاده از مودم های بی سیم برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مودم با سیم WIRE

 مودم های با سیم یا WIRE همانطور که از نامش مشخص می باشد برای انتقال اینترنت به دوربین مداربسته یا دستگاه دیگر از سیم استفاده می کنند. مودم های با سیم قابلیت اتصال  تنها به یک دستگاه را دارند . استفاده از این نوع از مودم ها با وجود مودم های پیشترفته بسیار کاهش پیدا کرده است . مودم با سیم یا وایر یکی از ارزان ترین انواع مودم های ADSL می باشند.

مودم سیمکارت خور

مودم سیم کارت خور از انواع مودم ها ی قابل حمل می باشد و این قابلیت را به کاربران می دهد تا در هر زمان و مکانی از این مودم ها استفاده کنند. مودم های سیم کارتی در دو نوع LTE و دانگل می باشند که هم به صورت مودم ثابت و هم مدل جیبی موجود می باشند.

مودم روتر یا وایمکس

مودم های  روتر یا وایمکس برای اتصال به اینترنت نیاز به دکل وایمکس دارند. از دکل های مخابراتی برای اتصال اینترنت این نوع از مودم ها استفاده نمی شود . مودم های وایمکس نیازی به برق و کابل کشی مخابرات ندارند و به صورت شارژی کار می کنند. قیمت اینترنت وایمکس به نسبت اینترنت وای فای از قیمت بالاتری برخوردار می باشد . این نوع اینترنت از پهنای باند بالاتر و سرعت بالاتری به  نسبت اینترنت وای فای برخودار می باشند، و به همین دلیل از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند. به دلیل این ویژگی  ها این نوع از مودم مناسب ترین نوع مودم برای دوربین های مداربسته می باشد.

مودم روتر TD-LTE

اگر قصد خرید مودم TDLTE را دارید، فراموش نکنید که هنگام خرید سیم کارت مخصوص آن را نیز خریداری کنید. این مودم سیار است و از شبکه LTE پشتیبانی می کند.

راهنمای خرید مودم مناسب برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

در هنگام خرید مناسب ترین مودم برای انتقال تصاویر دوربین ها ی مداربسته باید به چند نکته توجه توجه داشته باشیم که در ادامه به این نکات می پردازیم :

سرعت:

سرعت اینترنت مهم ترین عامل درانتقال تصاویر با کیفیت در دوربین های مداربسته  تحت شبکه (IP  ) و بی سیم ( WIFI ) می باشد. زیرا این نوع  از دوربین های  مداربسته از طریق اینترنت داده ها و تصاویر را بر روی موبایل یا کامپیوتر کاربران منتقل می کنند. میزان قطع و وصل شدن مودم و همچنین بالا بودن عمر مفید مودم نیز از عوامل مهمی می باشند که در هنگام  خرید مودم باید به آن دقت  داشت .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته وایرلس می توانید به مقالات سایت مراجعه فرمائید .

کیفیت و برند مودم:

زمانی که قصد انتخاب مودم را دارید مودم های را انتخاب کنید که از برند های معتبر باشد. کیفیت مودم تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته و بررسی دقیق تصاویردارد.

امنیت :

 هک کردن دوربین مداربسته یکی از خطراتی می باشد که احتمال دسترسی سارقان را به تصاویر و داده های شما را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می شود مودمی تهیه کنید که از امنیت بالای برخوردار باشد و قابلیت رمزگذاری داشته باشد.

برد مودم:

برد یا محدوده پوشش دهی مودم یکی از مهمترین ویژگی های می باشد که درهنگام خرید مودم مناسب دوربین مداربسته باید به آن دقت داشته باشیم. زمانی که دوربین مداربسته را در فضای باز و خارج از محیط منزل و یا محل کار نصب می کنید،  برد و پوشش دهی مودم بسیار با اهمیت می باشد.

فاصله مناسب دوربین مداربسته از مودم چقدر است؟

دیوارها و موانعی که میان مودم و دوربین مداربسته وجود دارد بر روی انتقال سیگنال های اینترنت وای فای تاثیر دارد و باعث ضعیف شدن سیگنال ها می شود.   توصیه می شود فاصله مودم از دوربین مداربسته بیش تر از 30 تا 45 متر دورتر نباشد.

میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته IP چقدر است؟

میزان مصرف اینترنت در دوربین های مداربسته تحت شبکه ( IP ) به عوامل مختلفی مانند تعداد و نوع دوربین مداربسته، کیفیت تصاویر، میزان فشرده سازی و… بستگی دارد. بنابراین در هنگام تهیه بسته اینترنت به این فاکتورها باید دقت داشت.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کد کردن یا فشرده سازی دوربین های مداربسته می توانید به مقالات سایت مراجعه فرمائید.

کیفیت و سرعت مودم در کیفیت انتقال تصاویردوربین های مداربسته بسیار هائز اهمیت می باشد. بنابراین انتخاب یک مودم با کیفیت با سرعت بالا می تواند در بهبود عملکرد انتقال تصاویر در دوربین های مداربسته تاثیر زیادی داشته باشد.

خرید مودم و دوربین مداربسته

جهت خرید مودم مناسب دوربین مداربسته، دوربین مداربسته منازل مسکونی ، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته AHD، بهترین دوربین مداربسته با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *