دلایل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن که یکی ازقوی ترین سیستم های امنیتی می باشد میتواند درتامین امنیت محیط های مختلف بسیار کارآمد می باشد. دزدگیرهای اماکن ازاجزای مختلفی تشکیل شده اند، یکی ازکاربردی ترین اجزای دزدگیر های اماکن ریموت دزدگیر می باشد، اما ممکن است ریموت دچار مشکلات یا قطعی شود ودراین صورت کاربران را با مشکلات جدی روبه رومی کند.

دراین مقاله به بررسی عواملی که موجب کارنکردن ریموت دزدگیرمی شود می پردازیم . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

عوامل کار نکردن ریموت دزدگیر

کارنکردن ریموت دزدگیرمی تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. درادامه به این عوامل می پردازیم :

 ضعیف یا خالی شدن باتری

یکی ازمتداول ترین و ساده ترین دلایل کارنکردن ریمومت دزدگیر ضعیف بودن یا خالی بودن باتری ریموت دزدگیرمی باشد. ریموت های دزدگیر جهت کنترل ازراه دوردارای یک باتری کوچک می باشند که ازعمر مفید بالای برخودارمی باشند با این حال ممکن است که این باتری ها با گذشت زمان شارژ خود را از دست داده وخالی یا ضعیف شوند.

برای بررسی باتری ریموت می توان درپوش ریموت را برداشته وتاریخ انقضا آن را مشاهده کرد. برای جلوگیری کردن از این مشکل می توانید ازریموت های با برندهای معتبر استفاده کنید.

جهت آموزش نحوه اتصال برق بر روی سیستم دزدگیرمی توانید به آموزش های سایت مراجعه کنید .

قرار داشتن ریموت در خارج از دامنه

دامنه کارکرد ریموت های دزدگیر بین 30 تا 60 متردر فضای بازمی باشد وموانعی مانند دیوارهای ضخیم و موانع دیگر می تواند درکارکرد ریموت را با مشکل روبه رو کند. برای پی بردن به این مشکل می توانید با تغییردادن فاصله ریموت از پنل مرکزی و تست آن متوجه شوید که مشکل ازخارج بودن ریموت ازدامنه کارکرد آن می باشد یا خیر.

خرابی گیرنده پنل مرکزی

به ندرت ممکن است که مشکل  مربوط به  اجزای داخل پنل مرکزی باشد. ولی ممکن است که گیرنده رادیویی پنل مرکز دچار مشکل شود. گیرنده یکی ازاجزای دزدگیراماکن می باشد که سیگنال های رادیویی را از تمامی چشمی ها، سنسورها، کیبوردها و.. دریافت می کند وسپس آلارم هشداررا فعال می کند. درواقع اگرگیرنده رادیویی با مشکل روبه رو شود عملکرد بی سیم دستگاه دزدگیر قطع خواهد شد.

برای تشخیص این نوع ازمشکل باید به متخصصین مراجعه کرده تا با تشخیص و تعمیر آنها مشکل را برطرف کنید.

جهت آموزش نصب و راه اندازی آژیر دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه کنید.

اختلال در سیگنال ریموت

ریموت با استفاده ازامواج رادیویی سیگنال های خود را به دستگاه مرکزی یا پنل مرکزی منتقل می کند. هردستگاه یا شئ که باعث اختلال یا قطع این سیگنال ها شود می تواند ارتباط ریموت با پنل مرکزی را قطع کند. وجود اشیای فلزی یا دستگاه های الکترونیکی مانند دستگاه ها بلوتوث،تلفن های بی سیم درنزدیکی ریموت می تواند درارسال سیگنال های رادیویی اختلال ایجاد می کند . برای حل این مشکل می توانید ریموت را درمناطق مختلف خانه فشارداده تا مناطق کوربرای سیگنال را پیدا کنید. دورنگه داشتن ریموت از دستگاه های الکترونیکی درارسال سیگنال ها به درستی می تواند تاثیرزیادی داشته باشد.

جهت آموزش نصب و راه اندازی چشمی دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید .

 اتصال اشتباه به باتری پشتیبان

اکثر دزدگیرهای اماکن دارای یک باتری پشتیبان می باشند تا درصورتی که برق قطع شود دزدگیر بتواند به عملکرد خود ادامه دهد . زمانی که باتری پشتیبان اتصال خود را از پنل مرکزی ازدست دهد، باعث اختلال دردریافت سیگنال های بی سیم ریموت شود . برای تشخیص این مشکل می توانید سیم کشی سیستم و اتصال های باتری پشتیبان را چک کنید .

جهت آموزش نصب باتری بر روی سیستم دزدگیر می توانید به آموزهای سایت مراجعه کنید .

راه اندازی مجدد سیستم

اگرتمامی راه ها را بررسی کردید و به نتیجه نرسید می توانید آخرین مرحله یعتی راه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید . دربرخی از موارد استفاده ازراه حل راه اندازی مجدد سیستم می تواند کافی بوده ومشکلات به وجود آمده را برطرف کند. توصیه می شود قبل ازانجام تست های دیگرراه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نکات مهم در انتخاب سیستم دزدگیر مناسب منازل می توانید به مقاله های سایت مراجعه فرمائید.

عدم تنظیم ریموت

باید قبل ازراه اندازی دستگاه ریموت شماره سریال آن را وارد دستگاه یا پنل مرکزی دزدگیرکرد. شماره سریال و تنظیمات ریموت برروی پنل مرکزی باید با کد های صحیح انجام شود واگرمرحله تنظیمات ریموت به درستی انجام نشود پنل مرکزی ریموت را نمی شناسد و سیگنال های رادیویی ریموت عمل نخواهد کرد .

کلام آخر :

دستگاه ریموت دزدگیر یک وسیله الکترونیکی می باشد که مشابه ریموت دزدگیر می باشد . این دستگاه با استفاده ازامواج رادیویی سیگنال های را به دستگاه یا پنل مرکزی دزدگیر ارسال می کند. با استفاده ازریموت می توان دزدگیررا خاموش وروشن کرد. کار نکردن ریموت می تو اند به دلایل مختلفی باشد ازجمله این موارد می توان به ضعیف یا خالی شدن باتری، قرار داشتن ریموت در خارج ازدامنه، خرابی گیرنده پنل مرکزی، اختلال درسیگنال ریموت، اتصال اشتباه به باتری پشتیبان و .. می باشد . برای برطرف کردن این مشکلات باید درابتدا باتری ریموت را بررسی کرده ودرصورت نیاز آن را تعوض کرد.

استفاده ازدزدگیربا برند و گارانتی معتبرمانند دزدگیرهای کلاسیک، سایلکس، فایروال و.. می تواند ازمشکلات احتمالی این دستگاه ها جلوگیری کند.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره انواع دزدگیر های اماکن می توانید به مقاله های مرتبط مراجعه کنید .

خرید دزدگیر و دوربین مداربسته

جهت خرید انواع  دزدگیر کلاسیک، سایلکس، فایروال،  GMK و انواع دزدگیر های اماکن، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته AHD، دوربین مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *