انواع دزدگیر های اماکن

در گذشته برای تامین امنیت یک محیط  ازنیروی انسانی استفاده می شد . استفاده ازنیروی انسانی معایبی داشت، ازجمله این معایب هزینه های استخدام و همچنین خطای انسانی بود . با پیشترفته شدن صنعت دزدگیرها ی اماکن وبه کارگیری فناوری های پیشترفته در این دستگاه ها، دزدگیر های اماکن توانستند جایگزین نیروی انسانی شوند .

دزدگیرها اماکن یکی از پیشترفته ترین سیستم ها ی امنیتی می باشند که درانواع مختلف و با تجهیزات متفاوت به بازارعرضه شده اند . در ادامه این مقاله به معرفی انواع دزدگیرهای اماکن می پردازیم . با ما درادامه این مقاله همراه باشید .

معرفی انواع دزدگیر اماکن

دزدگیراماکن یا سیستم اعلام سرقت به تجهیزات امنیتی که امروزه درساختمان های مختلف به منظورجلوگیری از افراد غیر مجاز به داخل ساختمان، به کار می رود . این دزدگیرها می توانند با استفاده از انواع چشمی ها و سنسورهای گوناگون، هرگونه حرکتی را به راحتی و با سرعت بالا تشخیص داده و در هنگام وقوع و تشخیص خطر شروع به آژیر زدن نمایند .

دزدگیرهای اماکن دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برحسب اجزای تشکیل دهنده آنها به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند. ازجمله این اجزای تشکیل دهنده می توان به انواع سنسورهای مختلف مانند سنسورهای مایکروویو، سنسورهای وزنی، سنسورهای حرارتی، تماس گیر خودکار یا دیالر، باتری پشتیبان، سنسورهای حرکتی، IR، PASSIVE IR  و.. می باشند که هرکدام عملکرد مخصوص به خود را دارند . کاربران براساس نوع محیط و نیاز های امنیتی خود تجهیزات و قابلیت ها ی مورد نیاز خود را انتخاب می کنند .

انواع دزدگیرهای اماکن براساس تکنولوژی ساخت

  • دزدگیراماکن ساده ( آژیری )
  • دزدگیرهای اماکن با سیستم آلارم خطوط تلفن ثابت
  • دزدگیراماکن سیمکارتی
  • دزدگیراماکن بی سیم
  • دزدگیراماکن تحت شبکه

دزدگیر اماکن ساده ( آژیری )

دزدگیرهای اماکن آژیری یکی ازساده ترین و قدیمی ترین نوع دزدگیرهای اماکن می باشد . دراین نوع ازدزدگیرها تنها آژیر هشدار فعال می شود وهیچگونه آلارم یا هشداری از راه دور به کاربر ارسال نمی شود . این نوع از دزدگیر ها به دلیل اینکه سارقان می توانند به راحتی آژیر را قطع کنند ازامنیت بسیار پائینی برخوردار می باشد .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نکات مهم در انتخاب سیستم دزدگیر مناسب منازل می توانید به مقالات سایت مراجعه فرمائید .

جهت آموزش نصب و راه اندازی آژیر دزدگیرمی توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید .

دزدگیر اماکن با سیستم آلارم خط ثابت تلفن

دزدگیراماکن با سیستم آلارم  خط ثابت تلفن نسل پیشترفته تری ازدزدگیر های اماکن آژیری می باشند . در این نوع از دزدگیرهای اماکن علاوه برفعال شدن آژير هشدار، پنل دزدگیر اقدام به تماس با شماره های تلفن ثابتی که درتلفن کننده دستگاه ذخیره شده است می کند . یکی ازمعایب این دزدگیرهای اماکن قطع شدن خطوط تلفن ثابت توسط سارقین می باشد . این نوع از دزدگیرها از قیمت مناسبی برخوردار می باشند و به همین دلیل همچنان مورد استفاده قرارمی گیرند .

جهت آموزش نصب و راه اندازی چشمی دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید .

دزدگیر اماکن سیم کارتی

دزدگیرهای اماکن سیم کارتی از جدیدترین و پیشترفته ترین انواع سیستم های دزدگیرهای اماکن می باشند . این نوع از دزدگیر های اماکن درزمان تشخیص حرکت یا ورود غیر مجاز، از طریق سیم کارتی که در داخل پنل دستگاه تعبیه شده است با شماره های ثبت شده تماس گرفته وهمچنین SMS ارسال می کند . ازدزدگیرهای اماکن جهت هوشمند سازی منازل مسکونی واداری نیز استفاده می شود .

  این دزدگیر های پیشترفته دارای قابلیت های مانند امکان فعال و غیر فعال کردن دزدگیر از طریق SMS، اعلام قطع برق دزدگیر، اعلام اتمام باطری چشمی بیسیم متصل به پنل مرکزی دزدگیر و یا نرم افزار گوشی هوشمند و .. می باشد.

جهت آموزش نصب باطری بر روی سیستم دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید .

دزدگیر اماکن بی سیم

پنل مرکزی دزدگیرهای بی سیم ازطریق ارتباط بی سیم یا وایرلس به سنسورها متصل می شود . دراین نوع از سیستم ها ی دزدگیر ازچشمی های بی سیم به دلیل نصب آسان و سریع استفاده می شود . طرزکار این نوع دزدگیر به این صورت می باشد که به محض تحریک شدن چشمی ها، سیگنالی به پنل دزدگیر ارسال شده و آلارم هشدار فعال می شود . سنسورها و چشمی ها این دزدگیر از طریق باتری تغذیه می شوند . دزدگیرهای بی سیم دارای دو فرکانس 315 مگا هرتز و 433 مگاهرتزمی باشند .

جهت آموزش نحوه اتصال برق برروی سیستم دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید.

دزدگیر های اماکن تحت شبکه

دزدگیر های اماکن تحت شبکه از پیشترفته ترین دزدگیرهای اماکن می باشد که درسیستم های هوشمند منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند . از دزدگیرهای اماکن تحت شبکه معمولا در سازمان های بزرگ استفاده می شود . در صورت فعال شدن هریک از سنسورها گزارش آن به سایت امنیتی ویا سایت سازمان ارسال می شود و مامورین از طریق این آلارم ها با خبر می شوند.

کلام آخر:

دزدگیرهای اماکن یکی از قویترین سیستم ها ی امنیتی می باشند، که درافزایش و تامین امنیت محیط های مختلف از نقش بسیار مهمی برخوردارمی باشند . انتخاب مناسب ترین دزدگیر با توجه به نیازها و شرایط افراد یکی از مهمترین مراحل تهیه دزدگیر های اماکن می باشد. در این مقاله به معرفی انواع دزدگیرهای اماکن و ویژگی های آنها پرداختیم. کاربران برای انتخاب مناسب ترین دزدگیر باید براساس فاکتورهای مانند نوع کاربری و مساحت محل نصب، قابلبیت ها ی مورد نیازو… بهترین و مناسب ترین دزدگیر را با توجه به نیاز های خود انتخاب کنند . توصیه می کنیم جهت افزایش امنیت بیشترازسیستم های امنیتی دیگری مانند دوربین های مداربسته که مکمل سیستم امنیتی دزدگیرمی باشد استفاده کنید .

خرید دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته

جهت خرید دزدگیر اماکن سایلکس، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *