پکیج دزدگیر اماکن چیست ؟

تامین امنیت محل زندگی و کسب و کاریکی از ضروری ترین کار های می باشد که تمامی افراد به آن احتیاج دارند . امنیت اماکن توسط سیستم های امنیتی مانند دزدگیرهای اماکن و دوربین های مداربسته تامین می شود . درادامه این مقاله به معرفی پیکیج دزدگیر اماکن واجزای تشکیل دهنده آن می پردازیم درادامه این مقاله با ما همراه باشید .

دزدگیر اماکن چیست ؟

دزدگیراماکن به سیستم یا تجهیزات امنیتی گفته می شود که در ساختمان های مختلف به منظور جلوگیری ازافراد غیر مجاز به داخل ساختمان، به کار برده می شود. دستگاه دزدگیرمی تواند با استفاده ازانواع چشمی ها وسنسور های مختلف هرگونه حرکت و فعالیتی را تشخیص داده و آژیرهشداردستگاه را فعال کند.

انواع دزدگیر های اماکن وجود دارد که هرکدام دارای اجزای تشکیل دهنده  مختلفی می باشند که به مجموع این اجزای تشکیل دهنده پیکیج دزدگیر گفته می شود، ازاین اجزای تشکیل دهنده می توان به انواع سنسورهای مختلف مانند سنسورهای حرارتی، سنسورهی مایکروویو، سنسورهای وزنی، سنسورهای حرکتی، تماس گیرخودکار یا دیالر، باتری پشتیبان، IR ، PASSIVE IR  و… اشاره کرد، که هرکدام عملکرد مخصوص به خود را دارند . درادامه به اختصار به  معرفی هریک ازاجزای تشکیل دهنده می پردازیم .

اجزای تشکیل دهنده پکیج دزدگیر

پکیج دزدگیراماکن ازاجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از :

پنل دزدگیر:  

پنل دزدگیردرواقع هسته مرکزی دزدگیر اماکن می باشد که سنسورها و چشمی های دستگاه به این دستگاه متصل شده و با فعال شدن سنسورها و چشمی ها سیگنال ها به پنل مرکزی ارسال شده و پنل مرکزی فعال می شود وآژیرهشداررا نیز فعال می کند.

انواع مختلفی ازپنل های مرکزی دزدگیر وجود دارد که روش های متفاوتی برای خاموش و روشن شدن دارند واین پنل ها معمولا با ریموت کنترل یا سوئیچ آلفا و صفحه کلید تنظیمات مربوطه انجام می شود.

چشمی  الکترونیکی

چشمی های دزدگیر اماکن یکی از اصلی ترین و مهمترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیراماکن می باشند که دردونوع چشمی حرکتی و چشمی وزنی وجود دارند.

جهت آموزش نصب باتری بر روی سیستم دزدگیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه کنید .

چشمی حرکتی

چشمی حرکتی یا چشمی ارتعاشی، چشمی های حرکتی همان طورکه از نامشان مشخص می باشد به حرکت وارتعاش حساس می باشند. این چشمی ها به دلیل حساسیت بالای که دارند برروی شیشه نصب می شوند تا درصورت هرگونه حرکت یا ارتعاشی سیگنال های به صدا درآمدن آژیررا ارسال وآژیررا فعال می کنند.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره انواع سنسور های دزدگیر اماکن می توانید به مقاله های مرتبط مراجعه کنید.

چشمی وزنی

چشمی های وزنی برای مکان های کاربرد دارند که حیوانات خانگی دارند . این چشمی ها به وزن و حجم حساس هستند، و بنابراین درصورتی که حیوانات خانگی درمحل مورد نظرتردد کنند چشمی فعال نمی شود .

هشداردهنده‌های نوری یا چراغ چشمک زن

هشداردهنده های نوری، چراغ های چشمک زنی هستند که درانواع مختلفی موجود می باشند و همزمان با بلند گو و آژير دزدگیر فعال می شوند دراعلام خطر دزدگیر کمک می کند.

آژیر یا بلندگو

این قطعه دردزدگیرهای اماکن  سیگنال‌های دریافتی ازسنسورها را که به  پنل مرکزی ارسال شده اند را تبدیل به هشدار صوتی می‌کند. آژیروبلندگوها از صدای بسیار قوی برخودار می باشند.

جهت آموزش نصب و راه اندازی آژیر دزد گیر می توانید به آموزش های سایت مراجعه کنید.

تلفن کننده اتوماتیک

این دستگاه هم می تواند دردستگاه مرکزی قرارداشته باشد و هم می تواند به صورت یک دستگاه مستقل باشد . زمانی که سیگنال ها ازسنسورها به دستگاه مرکزی منتقل می شود و آژیرهشداررا فعال می کند  با پیام صوتی از قبل ضبط شده ای که د ردستگاه وجود دارد با شماره‌های ذخیره شده ای که ازقبل دردستگاه ثبت شده است تماس گرفته و اعلام خطررا به اطلاع کاربران می رساند. 

پدال یا شاسی اضطراری

پدال ها یا شاسی ها ی اظطرارب درمکان های مانند بانک ها، صرافی ها، جواهرفروشی ها و..نصب می شوند تا درصورت لزوم دزدگیر به صورت دستی فعال شود.

ریموت دزدگیر

  ریموت دزدگیر درواقع  یک دستگاه کوچک به صورت ریموت می باشد که برای کنترل دستگاه دزدگیر دراختیار کاربران قرار می گیرد. با استفاده ازریموت می توان تنظیمات دستگاه وهمچنین فعال وغیرفعال کردن دستگاه دزدگیررا انجام داد. برد این ریموت معمولا بین ۵۰ تا ۱۵۰مترمی باشد.

ریپیتر دزدگیر اماکن

ازریپیتربرای افزایش قدرت پنل مرکزی دزدگیر وارتباط بهتربا سایر اجزای تشکیل دهنده آن استفاده می شود. زمانی که  پنل دزدگیر از اجزای تشکیل دهنده آن مانند سنسور ها و چشمی ها فاصله زیاد دارد ازریپیتر استفاده می شود. همچنین ازریپیتر برای افزایش برد ریموت کنترل دزدگیرهم استفاده می شود.

Version 1.0.0

کلام آخر :

دزدگیرهای اماکن ازاجزای مختلفی تشکیل شده اند که شناخت داشتن ازاجزای مختلف و کاربرد آنها درسیستم دزدگیر های اماکن برای کاربران می تواند دراستفاده صحیح ازاین دستگاه ها و همچنین درصورت بروز مشکلات فنی  برطرف کردن مشکلات کمک کننده باشد .

خرید پکیج دزدگیر اماکن

جهت خرید پکیج دزد اماکن با برندهای معتبری مانند سایلکس، کلاسیک، GMK وبهترین دوربین های مداربسته … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خرید پکیج دزدگیر سایلکس کلیک کنید

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نکات مهم در انتخاب سیستم دزدگیر مناسب منازل می توانید به مقاله سایت مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *