مهمترین دلایل آلارام کاذب در دزدگیر های اماکن چیست ؟

آلارم های کاذبی که در دزدگیرهای اماکن اتفاق می افتد می تواند به دلایل مختلفی روی دهد که باعث کاهش اعتماد به سیستم امنیتی و همچنین با مشکل روبه رو شدن تامین امنیت مورد نظر شود. ازدیگر مشکلاتی که آلارم های کاذب برای کاربران ایجاد می کند ایجاد اظطراب و هزینه های بالا برای کاربران می باشد . با توجه به مشکلات زیادی که آلارم های کاذب برای کاربران ایجاد می کند در این مقاله به بررسی عوامل و دلایلی که موجب آلارام های کاذب دردستگاه های دزدگیر اماکن می شود می پردازیم . با ما درادامه این مقاله همراه باشید .

دلایل اصلی آلارم های کاذب

آلارم های کاذب دردزدگیرهای اماکن می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد که درادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد :

اشکال در تجهیزات

استفاده ازدزدگیر ها ی با برند های نا معتبر و تجهیزات بی کیفیت و غیراستاندارد می تواند باعث ایجاد آلارم های کاذب در دزدگیر های اماکن شود، برای جلوگیری ازاین مشکل می توان از فروشگاه های معتبر، دزدگیرهای با برند ها ی معتبر مانند سایلکس، کلاسیک، GMK و .. تهیه کرد .

جهت آموزش نصب و راه اندازی آژیر دزدگیر کلیک کنید .

خالی شدن یا ضعیف شدن باتری

دزدگیرهای اماکن بی سیم و چشمی های بی سیم برای تامین انرژی مورد نیازخود به باتری یا منبع  تغذیه نیاز دارند و این باتری ها باید درفاصله های زمانی منظم تعویض شوند . درصورتی که این باتری های ضعیف یا خالی شوند باعث آلارم کاذب می شوند . البته این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که درصورتی که باتری ضعیف شود پیام هشداری به کاربرارسال می شود . باید اشاره کرد که درصورتی که منبع تغذیه با دزدگیر سازگار نباشد می تواند آلارم کاذب را ایجاد کند .

جهت آموزش نصب باطری برروی سیستم دزدگیر کلیک کنید .

عدم آشنای کافی کاربران در استفاده از دزدگیر اماکن

استفاده ازدزدگیر اماکن شاید به نظر ساده بوده و با استفاده از چند دکمه بتوان با این سیستم کارکرد . اما مشکلاتی مانند غیر فعال سازی سیستم هنگام ورود به محل، اشتباه وارد کردن رمز پنل دستگاه و … میتواند باعث بروزمشکلاتی مانند آلارم کاذب شود .

نصب دزدگیر در مکان های اشتباه

دربسیاری ازمواقع نصب چشمی های و سنسورهای دزدگیر اماکن درمکان های اشتباه می تواند باعث اشتباه درتشخیص سنسورها و ایجاد آلارم کاذب شود. این اشتباهات معمولا توسط نصابان تازه کارصورت می گیرد. به طورمثال درصورتی چشمی حرکتی را در مقابل نور خورشید نصب کنیم به دلیل اینکه این چشمی ها براساس امواج مادون قرمز تابیده شده ازبدن انسان یا حیوانات کارمی کنند و نورخورشید هم دارای امواج مادون قرمزمی باشد، چشمی ها دچار اشتباه شده و هشدارسیستم فعال می شود.

علاوه برتابش نور خورشید به سنسورها تغییرات دمای سریع هم می تواند باعث عملکرد اشتباه سنسورها شود بنابراین نصاب ها باید درزمان نصب چشمی ها به این نکات توجه داشته باشند تا چشمی ها و سنسورها دزدگیر های اماکن دچار مشکل و اختلال نشوند و در نتیجه آلارم کاذب ایجاد شود .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نکات مهمی درباره نصب دزدگیر اماکن کلیک کنید .

باز بودن درب و پنجره

یکی ازعواملی باعث ایجاد آلارم کاذب می شود بازبودن درب و پنجره محل مورد نظرمی باشد. قبل ازفعال کردن دزدگیر اماکن از بسته بودن درب و پنجره اطمینان حاصل کنید تا با مشکل آلارم کاذب مواجه نشوید.

تردد حیوانات خانگی و حیوانات موذی

اگر چشمی حرکتی نصب کرده باشید و درمحل مورد نظر حیوانات خانگی داشته باشید با حرکت حیوانات خانگی و حتی دربعضی از مواقع با حرکت حیوانات موذی چشمی های حرکتی، حرکت را شناسایی وآلارم کاذب فعال می شود. برای جلوگیری ازاین مشکل می توان ازچشمی های وزنی به جای چشمی های حرکتی استفاده کرد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع سنسور دزدگیرهای اماکن کلیک کنید .

نصب غیر اصولی دزدگیر

اگر نصب دزدگیر توسط افراد تازه کار یا غیر متخصص صورت گیرد، مشکلاتی در نصب غیر اصولی مانند طولانی شدن سیم کشی چشمی ها و بلندگو ها و همچنین نصب چشمی ها در محل نامناسب می تواند باعث فعال شدن هشدار های کاذب شود. به همین دلیل توصیه می شود درزمان نصب دزدگیر های اماکن ازنصاب های حرفه ای و متخصص استفاده کنید تا ازایجاد مشکلات فنی و آلارم های کاذب جلوگیری شود .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نکات مهم در انتخاب سیستم دزدگیر مناسب منازل کلیک کنید .

جهت آموزش نصب و راه اندازی چشمی دزدگیر کلیک کنید .

کلام آخر :

دراین مقاله به مهمترین دلایل ایجاد آلارم کاذب دردزدگیر های امکان پرداختیم تا درصورتی که کاربران با مشکل آلارم کاذب روبه رو شوند بتوانند با استفاده ازاین مطالب مشکلات را برطرف کنند. رعایت کردن مواردی مانند استفاده از نصاب با تجربه، استفاده از دزدگیراماکن حرفه ای با برند معتبر، رعایت نکاتی نصب چشمی ها و سنسور ها و…می تو اند ازمشکلاتی مانند آلارم کاذب جلوگیری کند.

خرید و نصب دزدگیر اماکن

جهت نصب و خرید انواع دزدگیر های اماکن با برند ها ی معتبری مانند کلاسیک، سایلکس و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره پکیج دزدگیر اماکن چیست ؟ کلیک کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *