انواع سنسور در دزدگیرهای اماکن

  استفاده ازسیستم های امنیتی مانند دزدگیراماکن و دوربین های مداربسته برای تامین امنیت برای محیط های مختلف به کارمی رود. اما قبل ازتهیه وخرید این سیستم های امنیتی داشتن اطلاعات کافی درمورد نحوه عملکرد واجزای تشکیل دهنده این سیستم ها می تواند ما را درانتخاب مناسب ترین گزینه کمک کند . دراین مقاله قصد داریم به معرفی انواع سنسوردردزدگیرهای اماکن بپردازیم. سنسور دزدگیرهای اماکن یکی ازمهمترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیرهای اماکن می باشند. درادامه این مقاله به معرفی انواع سنسور ها و قابلیت های آنها می پردازیم . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سنسور دزدگیر اماکن چیست ؟

دزدگیر اماکن برای تشخیص و شناسایی ورود غیرمجاز افراد ازانواع سنسورها و چشمی در مدل های مختلف با تکنولوژی های متفاوت استفاده می کند. پس ازاینکه سنسور و چشمی ورود غیرمجازرا تشخیص داد پنل دزدگیر فرمان آژیر هشدارو تماس یا پیامک دادن به کاربران را صادر می کند . سنسورها با ارسال امواج درخطوط و فواصل تعیین شده ازمحیط مورد نظرمحافظت می کنند و درصورتی که امواج قطع شوند آلارم دزدگیر فعال می شود . سنسورها و چشمی های دزدگیرهای اماکن مانند چشم انسان عمل میکنند ودرتشخیص حرکت یا ورود دردزدگیرها ی اماکن نقش بسیارمهمی دارند.

جهت آموزش نصب و راه اندازی آژير دزدگیر کلیک کنید

انواع سنسورهای دزدگیر اماکن

سنسورهای دزدگیراماکن انواع مختلفی دارند وازنظرکاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

انواع سنسوردزدگیراماکن به این چند دسته تقسیم می‌شوند :

  • چشمی حرکتی
  • چشمی وزنی
  • سنسوردود ونشت گاز
  • سنسورحساس به ضربه
  • سنسورارتعاشی
  • انواع سنسورهای محیطی
  • سنسورمگنت
  • سنسورشکستن پنجره

سنسور حرکتی

سنسورحرکتی یکی ازپرکاربردترین انواع سنسورهای سیستم دزدگیرهای اماکن می باشد .همان طورکه از نام این سنسور مشخص می باشد، این سنسوربه محض تشخیص هرگونه حرکت، فعال شده واعلام خطر می‌کند با فعال شدن این سنسور پنل مرکزی دزدگیر فرمان آلارم را صادر می کند و آژیربه صدا درمی آید. اساس کاراین چشمی‌ها استفاده از گیرنده‌ی مادون قرمزمی باشد که در صورت تشخیص حرکت آلارم را فعال می کند.

جهت آموزش نصب وراه اندازی چشمی دزدگیرمی توانید به آموزش های سایت مراجعه فرمائید.

چشمی وزنی

یکی ازسنسورهای  که درسیستم های دزدگیر اماکن مورد استفاده قرارمی گیرد سنسور وزنی می باشد. این سنسوربرای کسانی که کودک یا حیوان خانگی دارند مناسب می باشد، زیرا درصورتی که ازسنسور های حرکتی دراین محیط ها استفاده شود در صورت هرگونه حرکت حیوان خانگی آژیر فعال می شود، بنابراین باید از سنسوروزنی استفاده شود تا با استفاده ازتظیمات سنسوربه یک وزن خاص واکنش نشان دهد ووزن های  کمترازآن را نادیده بگیرد.

به عنوان مثال اگر حیوان خانگی شما حدود 20  کیلوگرم باشد وهرباربه دلیل حرکت آژیر فعال شود، با نصب سنسور وزنی، در صورت حرکت دیگر آژیرفعال نمی شود. زیرا سنسورتنها به وزن‌های بالای20  کیلوگرم واکنش نشان می‌دهد وسایر وزن ها را نادیده می گیرد.

چشمی دود و نشت گاز

چشمی دود و نشت گاز ازانواع سنسورهای محیطی هستند و با تشخیص هرگونه دود یا نشت گازدرمحیط آلارم هشدار پنل مرکزی را فعال می کنند .

سنسور حساس به ضربه

سنسورحساس به ضربه همانطور که ازنامش مشخص می باشد درصورت تشخیص هرگونه ضربه ای، سیگنالی به کنترل پنل فرستاده و دزدگیررا فعال می شود.محل نصب این سنسورها برروی پنجره، دیوار، درب یا زمین می باشد واین سنسورها کندن زمین، شکسته شدن شیشه، یا تخریب دیواررا تشخیص  می دهند.

جهت آموزش نحوه اتصال برق برروی سیستم دزدگیر کلیک کنید

سنسورارتعاشی

همانطورکه ازنام این سنسورمشخص می باشد، این سنسور به هرگونه ارتعاش ولرزش واکنش نشان می‌دهد. به طورمثال درصورت تخریب دیواربه دست سارقین سنسورارتعاش را تشخیص داده وآژیرپنل را فعال می کند.

این سنسورها با نام شوک سنسورهم شناخته می شود. سنسورهای ارتعاشی معمولا بر روی دیوار نصب می شوند. نصب سنسورهای ارتعاشی برروی پنجره ممکن است با خطای زیادی روبه رو شود. سنسورهای ارتعاشی دردو نوع سیمی ووایرلس موجود می باشند. از سنسورهای ارتعاشی معمولا دربانک ها وصرافی ها که احتمال تخریب و ورود سارقان وجود دارد استفاده می شود.

انواع سنسورهای محیطی

اگربخواهید علاوه براستفاده ازسنسورهای دزدگیرازحوادث دیگری مانند آتش سوزی جلوگیری کنید می توانید ازسنسورهای محیطی استفاده کنید. این سنسوردرصورت تشخیص هرگونه حریق وآتش سوزی فعال می شوند. محل نصب این سنسورها معمولا در آشپزخانه ها، حمام و انباری و… می باشد.

 سنسور مگنت

این سنسورشامل دوقسمت می‌باشد که مانند آهن ربا عمل می‌کند، قسمتی که دارای برد الکتریکی می‌باشد ووظیفه ارسال سیگنال را برعهده دارد برروی درب قرار می‌گیرد وقسمت دیگربرروی چهارچوب وصل می‌شود. به محض بازشدن درب وایجاد فاصله بین این دو قطعه دزدگیر فعال شده وآژیر می‌کشد . باطری مورد استفاده درنوع وایرلس این سنسورنوع مگنت۷ A بوده وهر ۵ماه یکبار باید تعویض گردد .

 کلام آخر :

توصیه می شود با دریافت مشاوره ازکارشناسان نصب نوع و تعداد سنسورهای دزدگیررا تعیین کنید تا بهترین عملکرد را از دزدگیرهای اماکن دریافت کنید . باید دقت داشته باشید باید سنسورهای دزدگیر را به صورت دوره ای چک کنید تا مطمعن باشید که به درستی فعال هستند . همچنین سنسورهای بی سیم را چک کرده ودرمدت زمان های مشخص آنها را تعویض کنید .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نکات مهم درانتخاب دزدگیر مناسب منازل می توانید برروی مقاله های مرتبط کلیک کنید

خرید دزدگیر و دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دزدگیر اماکن، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین مداربسته و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *