درک کامل سیستم دوربین مدار بسته-انتخاب DVR

دستگاه DVR در دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات دوربین های مداربسته می باشد . دستگاه DVR وظیفه پردازش تصاویر دوربین های مداربسته و ذخیره کردن بر روی هارد دستگاه را دارند . قبل از تهیه مناسب ترین دستگاه DVR باید نسبت به ویژگی  ها و قابلیت های این دستگاه از دانش و آگاهی کافی برخوردار باشید . شما می توانیداز مشاوره های رایگان  شرکت نمونه الکامپ بهره برده و مناسب ترین دستگاه را با توجه به نیاز های امنیتی خود فراهم کنید . در ادامه این مقاله ما شما را به طور کامل با دستگاه DVR سیستم دوربین مدار بسته آشنا خواهیم کرد و به ویژگی های که در تهیه دستگاه  DVR باید به آن دقت داشته باشید می پردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

ویژگی های دستگاه DVR مناسب

 

 

۱ـ تعداد کانال های دستگاه

یکی ازمهمترین معیارهای انتخاب دستگاه DVR، تعداد کانال های دستگاه می باشد که براساس تعداد دوربین های مداربسته ای که نصب خواهیم کرد تعیین می شود . دستگاه های DVR دارای تعداد کانال های 4، 8، 16، 64  می باشند . تعداد کانال های  دستگاه بستگی به تعداد دوربین های قابل نصب می باشد ولی توصیه می کنیم که اگر قصد دارید در آینده سیستم خود را ارتقادداده و تعداد دوربین ها را افزایش دهید بهتراست از دستگاه های با تعداد کانال های بالاتر استفاده کنید.

 

۲ـ دسترسی بر روی گوشی

 با توجه به تغییرات در دنیای تکنولوژی و استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند، سعی بر این داشته باشید تا دستگاه ضبط تصویری که تهیه می نمایید حتما قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند از طریق اینترنت را دارا باشد . این امکان امروزه در اکثر دستگاه های DVR تولیدی شرکت های مختلف موجود هست.

 

 

 

۳ـ دسترسی بر روی کامپیوتر و لب تاب

دستگاه ضبط تصویر خود را بررسی نمایید تا توانایی کار با سیستم سیمبین را دارا باشد. امکان دسترسی به سیستم مدار بسته از راه دور نیز امکان بسیار مهمی است که برای این مهم دستگاه شما باید توانایی کار با ip داینامیک را دارا باشد، تا شما بتوانید از هر نقطه ای با استفاده از یک لب تاب و اینترنت و یک مرورگر تصاویر بتوانید به تصاویر دوربین های خود دسترسی داشته باشید . با این روش شما میتوانید به کسانی که اعتماد دارید این امکان را بدهید تا بصورت همزمان تصاویر دوربین مدار بسته شما را ببینند.

 

 

۴ـ قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION

در خرید دستگاه DVR به این نکته دقت نمایید که بهتر است که سیستمی با قابلیت motion detection خریداری نماید، این قابلیت به دوربین این امکان را می دهد که فقط زمانی که حرکتی در محیط اطراف دوربین مدار بسته اتفاق می افتد شروع به ضبط تصویر نماید.دلیل اهمیت این قابلیت برای شما در این است که با این امکان میزان تصاویر ذخیره شده بر روی هارد شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و از ضبط تصاویر بصورت ۲۴ ساعته جلوگیری خواهد شد و این بسیار در سیستم مدار بسته مهم می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTIOM  اینجا کلیک کنید : تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

جهت خواندن مطالب بیشتر هارد مناسب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

 

 

۵- فرمت فشرده سازی تصاویر

در هنگام خرید دستگاه DVR حتما دقت کنید که فرمت فشرده سازی تصاویرفرمت مناسبی باشد تا با استفاده ازآن بتوانید حجم بیشتری از تصاویر را فشرده سازی کرده و بتوانید از فضای ذخیره سازی هارد برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.فرمت های فشرده سازی که در حال حاضردر دستگاه های DVR  مورد استفاد قرار می گیرند عبارتند از H264,H264+,H265,H265+,MPEG,JPEG می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره H264 اینجا کلیک کنید : منظور از H . 264 در سیستم های دوربین مداربسته چیست ؟

 

 

۶ـ بک آپ تصاویر

قابلیت بک آپ گیری تصاویر دوربین مدار بسته در جهت آرشیو کردن این تصاویر بسیار مهم است، در هنگام خرید مطمئن شوید دستگاه شما دارای حداقل یک پورت USB باشد تا شما بتوانید به راحتی و با استفاده از یک فلش یا هارد اکسترنال تمامی تصاویر خود را از هارد درونی دستگاه خارج نمایید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره میزان ضبط تصاویر در دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : میزان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بر روی هارد دستگاه DVR

۷ـ قابلیت ضبط صدا

اگر قصد دارید صدای محیط را ضبط کرده و از دوربین ها ی مداربسته میکروفون دار استفاده کنید، باید از داشتن یک پورت ورودی صدا در دستگاه DVR اطمینان حاصل کنید تا بتوانید با استفاده از آن صدای دریافتی از دوربین مداربسته را دریافت کند.

کلام آخر:

همان طورکه اشاره کردیم دستگاه DVR یکی از مهمترین تجهیزات سیستم دوربین های مداربسته می باشد که باید هنگام انتخاب آن بسیار دقت کرد . زیرا در صورت انتخاب اشتباه نمی توان از بسیاری از قابلیت های دوربین ها استفاده کرد و یا اینکه کیفیت تصاویر دریافتی با مشکل افت کیفیت روبه رو خواهند شد.

خرید دستگاه DVR و دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دستگاه های DVR، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *