رنگ بندی کابل شبکه در دوربین مدار بسته

رنگ بندی کابل شبکه در دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته تحت شبکه جهت اتصالات خود از کابل ها شبکه استفاده می کنند. کابل های شبکه در انواع و رنگ ها متفاوتی می باشند که هر کدام از این نوع کابل ها و رنگ های به کاررفته درآنها نشان دهنده نوع کابل و کاربرد آن می باشد . دراین مقاله قصد داریم به معرفی انواع کابل ها و کاربرد هرکدام ازاین کابل ها بپردازیم. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

اترنت چیست؟

اترنت یک سیستم ده مگا بیت در ثانیه است ( ده میلیون صفر و یا یک در ثانیه)  که از یک کابل کواکسیال بزرگ  به عنوان ستون فقرات و  کابل های کواکسیال کوتاه  در فواصل ۵ / ۲ متر به منظور ایستگاه های کاری استفاده می نماید . کابل کواکسیالی که به عنوان ستون فقرات استفاده می گردد، Thick Ethernet و یا ۱۰ Basee5 نامیده می شود که در آن  ۱۰ به سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اشاره داشته ( ۱۰ مگابیت در ثانیه ) و واژه Base نشان دهنده سیستم Base band است. در سیستم فوق، از تمامی پهنای باند به منظور انتقال اطلاعات استفاده می گردد. در Broad band به منظور استفاده هم زمان، پهنای باند به کانال های متعددی تقسیم می گردد. عدد ۵ نیز شکل خلاصه شده ای برای نشان دادن حداکثر طول کابلی است که می توان استفاده نمود ( در این مورد خاص ۵۰۰ متر ) .
موسسه IEEE در سال ۱۹۸۳ نسخه رسمی استاندارد اترنت را با نام IEEE 802.3  و در سال ۱۹۸۵، نسخه شماره دو را با نام IEEE 802.3a ارائه نمود. این نسخه با نام Thin Ethernet  و یا ۱۰Base2 معروف گردید. ( حداکثر طول کابل ۱۸۵ متر می باشد و عدد ۲ نشان دهنده این موضوع است که طول کابل می تواند تا مرز ۲۰۰ متر نیز برسد )
از سال ۱۹۸۳ تاکنون، استانداردهای متفاوتی ارائه شده است که یکی از اهداف مهم آنان، تامین پهنای باند مناسب به منظور انتقال اطلاعات است. ما امروزه شاهد رسیدن به مرز گیگا بیت در شبکه های کامپیوتری می باشیم .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید : چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

کابل های (UTP (Unshielded Twisted Pair

کابل UTP یکی از متداول ترین کابل های استفاده شده در شبکه های مخابراتی و کامپیوتری است. از کابل های فوق، علاوه بر شبکه های کامپیوتری در سیستم های تلفن نیز استفاده می گردد ( CAT1 شش نوع کابل UTP  متفاوت وجود داشته که می توان با توجه به نوع شبکه و اهداف مورد نظر از آنان استفاده نمود . کابل CAT5، متداولترین نوع کابل UTP محسوب می گردد )

مشخصه های کابل UTP

با توجه به مشخصه های کابل های UTP ، امکان استفاده، نصب و  توسعه سریع و آسان آنان، فراهم می آورد . جدول زیر انواع کابل های UTP را نشان می دهد :

 

 موارد استفاده

سرعت انتقال اطلاعات

گروه

 سیستم های قدیمی تلفن ، ISDN و مودم

حداکثر تا یک مگابیت در ثانیهCAT1

شبکه های Token Ring

حداکثر تا چهار مگابیت در ثانیه

CAT2

شبکه های Token ring و ۱۰BASE-T

حداکثر تا ده مگابیت در ثانیه

CAT3

شبکه های Token Ring

حداکثر تا شانزده مگابیت در ثانیه

CAT4

 اترنت ( ده مگابیت در ثانیه ) ، اترنت سریع ( یکصد مگابیت در ثانیه ) و شبکه های Token Ring ( شانزده مگابیت در ثانیه )

حداکثر تا یکصد مگابیت در ثانیه

CAT5

شبکه های Gigabit Ethernet

حداکثر  تا یکهزار مگابیت در ثانیه

CAT5e

شبکه های Gigabit Ethernet

حداکثر  تا یکهزار مگابیت در ثانیه

CAT6

 

رنگ بندی صحیح کابل شبکه برای دوربین مدار بسته به شکل زیر میباشد

 

 

رنگ کابل های شبکه

کابل UTP از ۴ جفت سیم تشکیل شده اند هرکدام از این سیم ها در رنگ های متفاوتی وبرای کاربردهای متفاوتی هستند، این کابل ها دررنگ های سبز، نارنجی، آبی و قهوه ای  می باشد. این سیم ها به صورت تابیده شده می باشند و علت تابیده شدن این رشته سیم ها به دلیل کاهش نویز و اختلالات شبکه می باشد. ازاین چهار جفت سیم در شبکه های گیگابیت اترنت مورد استفاده قرار می گیرد. شبکه های  با سرعت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت در ثانیه، تنها از ۲ و ۳ جفت سیم استفاده می‌شود. این سیم های رنگی جهت انتقال تصاویر و داده ها بین دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند . هر یک از این جفت سیم ها شامل دو سیم می باشد یکی از سیم ها رنگی و یکی راه راه همرنگ  می باشد به طور مثال مثلا سبز و سبز  راه راه در جفت یک، نارنجی و راه راه  نارنجی در جفت دو دیده می‌شود. رنگ نارنجی و سبز در سرعت های ۱۰ و ۱۰۰ مگا بایت در ثانیه مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد رنگ ها در کابل های شبکه

بدنه بیرونی کابل های شبکه با یکدیگر متفاوت می باشد و هر رنگ هر کابل، نشان دهنده تولیده کننده کابل شبکه و شماره ونوع کابل می باشد. به طور مثال برند رکس کابل شبکه CAT5 را با رنگ طوسی و کابل شبکه CAT6  رابا رنگ بنفش تولید می کند و شرکت Legrand کابل های CAT6 را آبی تولید می کند و کابل‌هایCAT7  را به رنگ زرد تولید می‌کند. تمام کابل های شبکه ای که در محیط های بیرونی ( OUTDOOR ) مورد استفاده قرار می گیرند به رنگ  مشکی می باشند تا در مقابل صدمات فیزیکی و شرایط آب و هوایی سخت بتوانند مقاومت بیشتری داشته باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل CAT6 اینجا کلیک کنید : کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP چیست ؟

کلام آخر:

کابل های شبکه در انواع مختلفی هستند و قبل از استفاده از آنها باید درباره ویژگی ها و کاربرد های آنها آگاهی کافی داشته باشیم تا بتوانیم از آنها به درستی استفاده کرده و بهترین عملکرد ممکن را از استفاده آنها دریافت کنید. از کابل های CAT6 در انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه مانند دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته باکس، دوربین های مداربسته دام و بولت و …استفاده می شود. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام ( DOME ) و بولت ( BULLET ) اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

جهت خواندن طالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته باکس اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین های Bax چیست؟

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و… باشماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *