تهیه نقشه نصب دوربین مدار بسته

نقشه کشی دوربین ها و سیستم های مدار بسته یکی از مهمترین مراحل طراحی پروژه ها ی دوربین های مداربسته می باشد . این نقشه کمک بزرگی به کاربران و مدیران پروژه جهت تعمیر و نگهداری و همچنین ارتقا سیستم های دوربین های مداربسته در آینده خواهد کرد. نرم افزار های قدرتمند و تخصصی ای در این زمینه وجود دارند که متخصصین شرکت الکامپ به طور خاص از آنها برای تهیه یک نقشه بی نقص برای دوربین های مدار بسته در محیط های مختلف استفاده می نمایند.

دراین مقاله به معرفی نرم افزارهای نقشه کشی دوربین های مداربسته و اهمیت تهیه این نقشه ها می پردازیم . با ما درادامه این مقاله همراه باشید.

نقشه نصب دوربین مداربسته چیست؟

نقشه ای که  درنصب دوربین های مداربسته تهیه می شود موقعیت و میدان دید دوربین را درمناطق خاص نشان می دهد . همچنین می توان در این نقشه عملکردهای دوربین ها درنقاط مختلف را نشان داد. دراین نقشه جزئیات نصب مانند جهت قرارگیری  دوربین، قابلیت های دوربین، نوع دوربین و… را نشان خواهد داد.

فواید استفاده از نقشه نصب دوربین های مداربسته

  • امکان عیب یابی سیستم کابل کشی دوربین های مداربسته
  • افزایش سرعت اجرای پروژه
  • محاسبه پهنای باند درسیستم ها ی شبکه
  • استفاده از نقشه جهت ارتقا و توسعه سیستم مداربسته
  • کاهش میزان آسیب دیدگی سیستم کابل کشی در تغییرات سیستم تاسیساتی و زیرساختی پروژه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل CAT6 در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اهمیت نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : اهمیت نصب دوربین مدار بسته

نرم افزار های نقشه کشی مورد استفاده در دوربین های مداربسته

Microsoft Office Visio

یکی از بهترین نرم افزارهای برای نقشه کشی دوربین های مداربسته نرم افزار Microsoft Office Visio می باشد. دسترسی به این نرم افزار بسیار آسان می باشد زیرا این  نرم افزار یکی از نرم افزارهای مجموعه  Office می باشد. این نرم افزار مجموعه ای  از اشکال و علائم مرتبط با نقشه کشی وسیستم های حفاظتی می باشد و برای رسم نقشه های ساده بسیار کاربردی می باشد.

 

AutoCAD Electrica

نرم افزار AutoCAD Electrica یکی از زیر مجموعه های نرم افزارهای Auto CAD می باشد . این نرم افزار به صورت تخصصی برای طراحی نقشه های  سیستم های الکتریکی طراحی شده است . این نرم افزار یکی از حرفه ای ترین ابزارهای طراحی ونقشه کشی سیستم ها ی الکتریکی و دوربین های مداربسته می باشد . نرم افزار Auto CAD Electrical مجموعه ای از اشکال مرتبط با  طراحی نقشه های سیستم های الکتریکی و مداربسته است.

Concept Draw

نرم افزار   Concept Drawمشابه نرم افزار Visio  می باشد. این نرم افزار دارای کاربری آسانی می باشد که افراد مبتدی و عادی هم امکان استفاده از این نرم افزار را دارند.این نرم افزار دارای علائم و اشکال بسیار متمایزی جهت طراحی نقشه های الکتریکی می باشد.

IP VIDEO SYSTEM DESIGN TOOL

یکی از تخصصی ترین نرم افزار های نقشه کشی دوربین ها ی مداربسته می باشد.با استفاده از این نرم افزار می توان فضای مورد نیاز استفاده از رزولوشن های متفاوت موجود در دوربین و همچنین پهنای باند مورد نیاز دوربین را مشخص کند.

کلام آخر:

نقشه کشی دوربین مداربسته را می توان به وسیله نرم افزارهای مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم انجام می شود . تهیه نقشه دوربین های مداربسته از اهمیت بسیار بالای برخودار می باشد و کاربران می توانند با استفاده از نقشه سیستم مداربسته، ایرادات احتمالی که ممکن است پس از نصب  به وجود بیاید در کمترین زمان ممکن  تشخیص و رفع کرد.

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست بازدید جهت تهیه نقشه  انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین  های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید بهترین دوربین های مداربسته، دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی، فروش عمده دوربین های مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *