دید در شب در دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته از رایج ترین سیستم های امنیتی هستند که جهت تامین امنیت محیط ها ی مختلف استفاده می شود. دوربین ها ی مداربسته در انواع مختلفی می باشند و دارای قابلیت های متفاوتی می باشند. یکی از مهمترین قابلیت های دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب می باشد که در هنگامی که محیط از نور کافی برخوردار نمی باشد و یا در تاریکی شب که امکان سرقت یا ورود غیر مجاز بیشتر می باشد، این امکان را می دهد که کاربر بتواند تصاویر را مشاهده کند.

در ادامه این مقاله به معرفی  قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته می پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دید در شب در دوربین مدار بسته چیست؟

 infrared ) IR ) به معنی طیف مادون قرمز می باشد . دوربین های دید در شب IR با استفاده از LED های مادون قرمز محیط پیرامونی خود را روشن کرده و این امکان را به وجود می آورند که شما بتوانید در تاریکی  شب نیز تصویر داشته باشید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره LED های مادون قرمز اینجا کلیک کنید :انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

باید به این نکته توجه داشت که نور مادون قرمز از برد خیلی کمتری نسبت به نور مرئی برخوردار می باشد و بخش های وسیعی از آن امکان رد شدن از شیشه های پهن را ندارد به همین دلیل در صورت وجود شیشه های پهن در جلوی دوربین نور دوربین منعکس خواهد شد . مادون قرمز همچنین امکان شناسایی رنگ ها در حالت دید در شب یا مادون قرمز را نخواهد داشت و تمامی تصاویر از طریق روشنایی این چراغ ها ضبط خواهد شد و به صورت سیاه و سفید نمایش  داده خواهد شد .
امواج مادون قرمز بخشی از طیف امواج هستند، که از طریق چشم انسان نمی توان آن را دید اما از طریق سنسورهای تصویر دوربین ها قابل رویت می باشند . بدین وسیله دوربین های دید در شب می توانند بدون وجود نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند .

انواع دوربین های مداربسته دید در شب

قابلیت دید در شب در انواع دوربین های مداربسته با تکنولوژی های مختلف موجود می باشند. این قابلیت هم در دوربین های مداربسته تحت شبکه و هم در دوربین های مداربسته AHD وجود دارد. همچنین این قابلیت هم در دوربین های  مداربسته دام  ( DOME ) و هم در دوربین های مداربسته بولت ( BULLET ) موجود می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته دید در شب

امکان مشاهده تصاویر در تاریکی مطلق :

مهمترین مزیت استفاده از دوربین های مجهز به مادون قرمز  دبدن تصاویر در تاریکی مطلق بدون متوجه شدن کسی می باشد.

هزینه پائین :

دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب از هزینه های پائینی برخوردار هستند.به همین دلیل اکثر دوربین های مداربسته دارای این قابلیت بسیار کاربردی می باشند.

سادگی:

تکنولوژی دید در شب به کاررفته  در دوربین های مداربسته  از ساختار  ساده ای برخوردار می باشد.  بسیاری از تولید کنندگان  دروبین های مداربسته تمایل به تولید این نوع از دوربین های مداربسته دارند.

مصرف انرژی کم:

قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته نیازی به استفاده   انرژی بالایی  نمی باشند. از این رو این نوع از دوربین ها  بسیار کم هزینه می باشند.

معایب دوربین های دید در شب

اشباع تصویر : بزرگترین ضعف دید در شب IR اشباع شدن تصویر دوربین مداربسته در مواقعی که اجسام و یا افرادی به دوربین مداربسته نزدیک شوند که به دلیل پرتاب LEDها نور دوربین با برخورد با آن اجسام و یا افراد باعث میشود که چهره آن فرد قابل شناسایی نباشد و به صورت یک نقطه پر نور روشن نمایش داده شود .

انعکاس روی سطوح : سطوح فلزی و شیشه ای نور مادون قرمز را به شکل متفاوت از نور مرئی منعکس می نماید . این موضوع موجب خواهد شد امکان دیدن اجسام پشت شیشه کاهش یافته و یا پلاک خودروها بر اثر انعکاس امواج مادون قرمز به صورت واضح به نظر نرسد . برای خوانا بودن پلاک  در دوربین های مداربسته پلا ک خوان از نور مرئی استفاده می شود.

برد پایین : منتشر کردن امواج مادون قرمز با برد کمتری نسبت به نور مرئی صورت گرفته میشود ؛ البته ال ای دی های مادون قرمز حتی در صورت زیاد بودن از نظر تعداد هم نور کمتری ایجاد می نمایند . دوربین مداربسته دید در شب معمولا برد مفیدی بیش از 30 متر ندارند و اگر که محوطه کاملا باز و تاریک هم باشد این برد کمتر هم خواهد شد .

منظور از EXIR IR یا AREI در برخی از دوربین های مداربسته جدید چیست ؟

EXIR نوعی از LED های پرقدرت دید در شب است که به علت تمرکز بیشتر و انتشار متمرکز برد دید در شب بسیار بیشتری را برای دوربین مداربسته بوجود می آورد . استفاده از این دوربین های مداربسته با این کیفیت دید در شب برد بسیار بالا و مناسبی دارند.

کلام آخر : 

قابلیت دید در شب در دوربین های مداربسته یکی از مهمترین قابلیت های می باشد که بودن آن در تمام دوربین ها ی مداربسته از ضروریات می باشد. توصیه می شود در هنگام تهیه دوربین مداربسته از داشتن قابلیت دید در شب آن اطمینان حاصل کنید.

خرید دوربین های مداربسته 

جهت خرید دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *