نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته

داشتن اطلاعات کافی پیش از سفارش دوربین های مداربسته از اهمیت خیلی بالای برخوردار می باشد. دراین مقاله به اطلاعاتی می پردازیم که  شما را جهت انتخاب  مناسب ترین سیستم مداربسته کمک خواهد کرد.

هدف از استفاده از دوربین مداربسته 

دوربین های مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارند:

کاربری امنیتی :

از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.

کاربری نظارتی :

از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.

 

بررسی و تشخیص مکان هایی که نیاز به کنترل و نظارت دارند

ورودی ساختمان ها و مراکز

درب های ورودی و خروجی ساختمان ها از مهمترین نقاطی می باشد که نیاز به نظارت دارد تا تردد افراد  را کنترل کند،معمولا در این ورودی ها از د دوربین های مداربسته  دام ودر صورت نیاز به زوم بیشتر، از دوربین های مداربسته  بولت استفاده می شود..

پارکینگ ها 

 پارکینگ ها به دلیل محل تردد خودرو ها و افراد و همچنین تاریک و خلوت بودن آن یکی از مهمترین محیط های می باشد که نیاز به نظارت دقیق دارد.با توجه به شکل و تعداد طبقات باید دوربین های مناسب برای پارکینگ طوری انتخاب شود که حداقل ورود و خروج خودروها را نشان دهد. دوربین های دام و بولت outdoor مناسب می باشند. اگر نظارت بر تردد خودرو ها در مکانی باشد که از حساسیت های بالای امنیتی برخوردار باشد از دوربین های مداربسته پلاک خوان استفاده می شود که به طور هوشمند و خودکار تردد خودرو ها را نظارت و ثبت می کند.

حیاط

 در صورتی که حیاط شما پشت ساختمان قرار دارد و امکان ورود از محیط های مجاور به آن وجود دارد باید حداقل با یک دوربین محافظت شود. دوربین های outdoor بولت مناسب این مکان می باشد.

روبه روی ساختمان

در ساختمان های مسکونی و هم در ساختمان های اداری، در صورتی که اهالی ساختمان خودروهای خود را روبه روی ساختمان پارک می کنند نیاز خواهد بود یک یا دو دوربین برای پوشش محیط رو به روی ساختمان در نظر گرفته شود . دوربین های outdoor بولت پاسخگوی این نیاز می باشند.

پشت بام

 در صورتی که پشت بام ساختمان از ساختمان های مجاور قابل دسترسی است نیاز خواهد بود حداقل یک دوربین برای ورودی پشت بام در نظر گرفته شود و یا دوربین هایی برای پوشش قسمت های حساس پشت بام در نظر گرفته شود. دوربین های outdoor بولت که قابلیت دید در شب دارند مناسب این مکان  می باشند.

 

 انتخاب نوع دوربین

عوامل مهم در انتخاب نوع دوربین :

  • تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته
  • قابلیت های دوربین های مداربسته
  • لنز های دوربین های مداربسته 
  • شکل ظاهری بدنه و مقاوت بدنه دوربین مداربسته
  • برند دوربین مداربسته
  •  شرکت ارائه دهنده دوربین مدار بسته

 

تکنولوژی به کار رفته در دوربین مداربسته

دوربین ها ی مداربسته از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها  به صورت کلی  به دو دسته دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند :

دوربین های مداربسته AHD

دوربین های مداربسته AHD در واقع دوربین های ارتقا پیدا کرده دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. این دوربین ها از قیمت و کیفیت تصاویر مناسبی برخوردار می باشند، و در محیط های که حساسیت های بالای امنیتی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین های مداربسته AHD جهت ذخیره تصاویر خود از دستگاه DVR استفاده می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که علاوه بر کیفیت بسیار بالای تصاویر از قابلیت ها ی هوشمندی نیز مانند قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص پلاک و …برخوردار می باشند.قیمت این دوربین های مداربسته به نسبت دوربین های مداربسته AHD بالاتر می باشد.این نوع از دوربین ها جهت ذخیره تصاویر خود از دستگاه NVR  استفاده می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه، اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

قابلیت های دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته بر حسب تکنولوژی به کاررفته در آنها و مدل آنها از قابلیت های متنوعی برخوردار می باشند. یکی از مهمترین قابلیت های که نیاز است در همه دوربین های مداربسته وجود داشته باشد، قابلیت دید در شب می باشد که به صورت دو حالت  دید در شب سیاه و سفید و دیددر شب رنگی وجود دارد. از دیگر قابلیت های که دوربین های مداربسته می توانند داشته باشد، تکنولوژی WDR، تکنولوژی HLC، قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت تعقیب سوژه هوشمند SMART TRACKING و… می باشند.

لنز های دوربین های مداربسته 

دوربین ها دارای لنزها و زاویه دید متفاوتی می باشند، باتوجه به کاربرد دوربین و زاویه ی مورد نظر این مساله مورد بررسی قرار می گیرد.

دوربین های دام (DOME) دارای لنز ثابت با زاویه دید 70 و 85 درجه برای محیط های مسقف اداری و تجاری مناسب می باشند. عموما دارای دیددرشب می باشند.

دوربین های بولت (BULEET) با لنز ثابت (زاویه دید25، 50 و 70 درجه) و لنزهای متغیر( 35 تا 80 درجه و 25 تا 85 درجه ) دارای بدنه محافظ دربرابر آب و گرد وخاک، مناسب برای فضاهای بیرون نیز می باشند. عموما دارای دید درشب می باشند.

دوربین های باکس (BOX) قابلیت نصب لنز خارجی دارند مناسب برای تصویر زوایای خاص و تخصصی تر در مکان های داخلی می باشند زیرا به آب حساس می باشند و درصورت استفاده در محیط های خارجی باید از کاور برای حفاظت آن استفاده شود. این نوع دوربین ها عموما فاقد دیددرشب می باشند ولی در نور کم تصویر خوبی به ما می دهند.

شکل ظاهری بدنه و مقاوت بدنه دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری بسیار متنوع می باشند ولی پر کاربرد ترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته بولت و دوربین های مداربسته دام می باشد.

دوربین مداربسته بولت :

دوربین های مداربسته بولت از لحاظ شکل ظاهری به صورت مکعب و مستطیل می باشد و از مقاومت بدنه بالای برخوردار می باشد، این دوربین ها مناسب نصب در محیط های بیرونی می باشند.

دوربین های مداربسته دام:

دوربین های مداربسته دام به دلیل شکل بدنه آن و مقاومت بدنه کمتری که به نسبت دوربین های مداربسته بولت دارد، مناسب نصب در محیط های داخلی می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

برند دوربین مداربسته 

انتخاب برند مناسب معمولا گمراه کننده ترین قسمت کار است. در صورتی که به دنبال سیستم مداربسته با کیفیت هستید حتما از برندهایی با شهرت بین المللی استفاده کنید. زیاد به کشور تولید کننده برند توجه نداشته باشید چون ممکن است اطلاعات اشتباهی در این رابطه در اختیار شما قرار داده شده باشد. می توانید جهت تهیه دوربین های مداربسته با برند های معتبر از دوربین های مداربسته با برند داهوا، هایک ویژن، پلکو و… استفاده کنید.

 شرکت ارائه دهنده سیستم مدار بسته

باید شرکتی را یرای تهیه دوربین مداربسته انتخاب کنیم باید به چند نکته توجه کنیم. شرکت باید دارای مجوز های لازم وثبت شده باشد و از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد تا بتواند مشاوره مناسب ارائه دهد. شرکت باید معتبر بوده و محصولات را گارانتی نماید که در این زمینه شرکت الکامپ تنها شرکتی است که با در صد اطمینان حداکثری برای شما ضمانت 5 ساله فراهم می آورد.یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شرکت ارائه دهنده دوربین مداربسته مهم می باشد، پشتیبانی کافی و مناسب در زمینه انتقال تصویر را ارائه دهد.

کلام آخر :

در این مقاله به نکات مهمی که در انتخاب دوربین های مداربسته تاثیرگذار می باشد پرداختیم، امید است این مطالب شما را در انتخاب مناسب ترین دوربین مداربسته یاری کند تا با آگاهی کافی  و دید باز به انتخاب سیستم دوربین مداربسته بپردازید.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *