تکنولوژي Wizsense چیست ؟

در گذشته برای نظارت دوربین های مداربسته که اکثرا دوربین های مداربسته اسپید دام، ازاپراتورها استفاده می شد، استفاده از نیروی انسانی علاوه برهزینه های استخدام که دربرداشت با ریسک خطا همراه بود که ناشی از خستگی و درنتیجه آن کاهش تمرکز و شناسایی تردد های غیر مجاز می شد. به دلیل این خطا ها درنظارت دوربین های مداربسته شرکت های بزرگ دوربین های مداربسته در صدد ابداع روش ها و تکنولوژی های نوینی با استفاده ازهوش مصنوعی برآمدند. شرکت داهوا تکنولوژی با استفاده ازهوش مصنوعی وتکنولوژی های پیشترفته سخت افزاری ونرم افزاری تکنولوژی Wizsense را به بازارعرضه کرد تا با استفاده از آن بتوان مشکل تردد غیرمجاز افراد، شناسایی افراد واشیاء ومشکل خطای نظارت اپراتورها را به صورت هوشمند برطرف کرد . درادامه این مقاله به معرفی تکنولوژی Wizsense وویژگی های این تکنولوژی می پردازیم .

با ما درادامه این مقاله همراه باشید .

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

هوش مصنوعی چیست ؟

AI یا هوش مصنوعی مخفف عبارت Artificial Intelligence می باشد. هوش مصنوعی شامل دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. قسمت سخت افزاری هوش مصنوعی درواقع همان تراشه های هوشمند نسل جدید می باشند و قست نرم افزاری هوش مصنوعی درواقع الگوریتم های یاد گیری عمیق یا Deep learning می باشد.

یادگیری عمیق (Deep learning)، با استفاده ازشبکه‌های عصبی مصنوعی انجام محاسبات پیچیده برروی حجم زیادی از داده‌ها را انجام می دهد. یادگیری عمیق، نوعی ازیادگیری ماشین ( machine learning ) است که بر اساس ساختاروعملکرد مغز انسان طراحی شده است.

الگوریتم‌های یادگیری عمیق، با استفاده از یادگیری نمونه ها، به ماشین‌ها آموزش می دهد . صنعت دوربین های مداربسته تحت شبکه یکی ازصنایعی می باشد که ازالگوریتم یادگیری عمیق بسیار بهره برده است.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

 تکنولوژی wizsense  چیست ؟

تکنولوژی Wizsense اولین بار توسط شرکت داهوا تکنولوژی طراحی و تولید شد . wizsense  طیف گسترده ای ازراه حل های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) می باشد، که با استفاده ازتراشه های اختصاصی والگوریتم یادگیری عمیق Deep learnin، یک سری ازدوربین های مداربسته را طراحی کرده است که قابلیت تشخیص انسان و وسایل نقلیه با دقت بالا را دارد و بر روی سوژه ها و خطرهای واقعی تمرکز دارد وکمترین خطا را درتشخیص دارد.

ویژگی های تکنولوژي Win sense

پیکربندی ساده

ویژگی SMD Pluse درتکنولوژي wizsense را می توان به راحتی و با یک کلیک  فعال کرد. SMD Plus حرکات بدنی انسان ووسیله نقلیه را براساس الگوی حرکت آنها ازطریق الگوریتم Deep Learning، آنالیزمی کند وبرروی تهدیدات واقعی تمرکزمی کند واز هشدارهای کاذب جلوگیری می کند .

اعلام سریع در صورت تشخیص

با استفاده ازتکنولوژی wizsense می توان به صورت ۲۴ ساعته ازطریق دوربین های مداربسته هوشمند داهوا نظارت داشت و به محض ورود افراد غیرمجاز هشدارهای دیداری و شنیداری برروی تلفن همراه کاربران فعال می شود تا اقدامات لازم جهت پیگیری انجام شود. کاربران می توانند ازطریق بازبیتی فیلم های ضبط شده صحت هشدارها را تأیید کنند.  با استفاده از تکنولوژی WizSense   می توان عملکرد محافظان امنیتی اتاق مانیتورینگ را افزایش داد.

جستجوی سریع و کارآمد

 با استفاده ازتکنولوژی Wizsense می توان یک جستجوی سریع برروی هدف داشت، اطلاعات را به صورت هوشمندانه تجزیه و تحلیل و دسته بندی شده و درصورت لزوم می توان به راحتی به تصاویر دسترسی پیدا کرد .

تشخیص چهره

تکنولوژی wizsense با استفاده از فناوری تشخیص چهره ، می تواند افراد را در لیست مشتریان  VIP  یک فروشگاه لوکس دسته بندی کرده ودر صورت ورود مشتریان VIP آنها را شناسایی کرده و ازطریق APP اعلان ها را به کاربران ارسال کند. این تکنولو همچنین باعث افزایش کارایی مدیریت برای رضایت کاربران شود.

محافظت از حریم خصوصی اطلاعات تکنولوژی WizSense

تکنولوژی Wizsense ازاستانداردهای امنیت داده پیروی می کند که با استفاده ازآن محافظت ازداده ها را برای کاربران قابل اعتماد می باشد . 

صرفه جویی در ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات

 تکنولوژی wizsense  با بهبود وضوح  و کیفیت تصاویربرپایه هوش مصنوعی، به صورت پویا نرخ بیت را تشخیص می دهد. یعنی تکنولوژی WizSense بیش از 90% نرخ تصاویررا ذخیره می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره نرخ فریم ریت اینجا کلیک کنید : فریم ریت در دوربین مداربسته FPS

مزایای استفاده از تکنولوژی WizSense

  • تشخیص انسان و وسایل نقلیه با دقت بالا
  •  با استفاده ازهوش مصنوعی هشدارهای دقیق برای تشخیص انسان ووسیله نقلیه اعلام می شود.
  • قیمت های مقرون بصرفه و پیکره بندی ساده تکنولوژی  WizSense داهوا
  • کاهش هشدارهای کاذب
  • دریافت اعلان برروی موبایل کاربران 
  •  اعلان هشداردیداری وشنیداری درصورت شناسای مزاحمان 
  •  فیلتروحذف هشدارهای کاذب عواملی مانند برگ ها، نورها، حیوانات، سایه های شدید بوجود می آید.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره دوربین های مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید : دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

کلام آخر : 

 تکنولوژی Wiz Sense داهوا این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ازتکنولوژی های تشخیص حرکتی با دقت بسیار بالا استفاده کنید و کاربران بتوانند  به هشدارهای صادر شده ازاین سیستم کاملا اعتماد نمایید .

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین مداربسته با تکنولوژی wizsense، دوربین های مداربسته AHD، دوربین مداربسته منازل مسکونی ، بهترین دوربین مداربسته ، دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب و .. با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *