دوربین مداربسته سولار چیست و در چه مکان های کاربرد دارد؟

با پیشترفت صنعت دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی انواع دوربین های مداربسته با قابلیت های متفاوت به بازار عرضه شد . یکی از این دوربین های مداربسته که از قابلیت های ویژه ای برخودار می باشد، دوربین های مداربسته سولار یا دوربین های خورشیدی می باشد . این دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین های مداربسته تحت شبکه و بی سیم ( وایرلس ) می باشد که در شرایط آب و هوای و محیطی خاص کاربرد دارند . درادامه به معرفی دوربین های مداربسته سولارو کاربرد آن درمحیط های خاص می پردازیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوریبن های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته وایرلس اینجا کلیک کنید : آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین مداربسته سولار چیست ؟

دوربین های مداربسته سولار یکی از انواع دوربین های مداربسته وایرلس می باشند که برخلاف سایر دوربین های مداربسته که انرژی برق مورد نیاز خود را از منبع برق یا آدابتور تامین می کنند، این دوربین ها انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی تامین می کنند . این دوربین ها انرژی خورشید را از طریق پنل های خورشیدی جذب و در باطری ذخیره می کنند .  با نصب پنل های خورشیدی می توانید از مزایای داشتن منبع انرژی تجدید پذیر بهره مند شده و نگران خاموش شدن دوربین یا افزایش هزینه قبض برق نباشید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره آدابتور یا منبع تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

کاربرد پنل های خورشید در چه مکان های می باشد ؟

دوربین های مداربسته خورشیدی از مقاومت بدنه بالایی برخوردارمی باشند و درجه استاندارد بدنه دوربین IP66 می باشد و در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد مانند بارش برف، باران و گردو غبار  از مقاومت بالای برخودار می باشند و اختلالی در عملکرد دوربین ایجاد نخواهد شد . دوربین های مداربسته سولار مناسب محیط های مانند مناطق کوهستانی، باغ و ویلا، مزارع کشاورزی و مسیر های صعب العبور و مکان های که امکان کابل کشی برق وجود نداشته و یا کابل کشی برق به سختی انجام شود، مورد استفاده قرار می گیرد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP66 اینجا کلیک کنید : منظور از استاندارد IP 66 در دوربین مداربسته چیست ؟

 تامین انرژی  در  دوربین مدار بسته سولار

پنل های خورشیدی دوربین های مداربسته سولاردر زمانی که نور خورشید وجود دارد انرژی خورشید را دریافت کرده و در باطری های 12000 میلی آمپر خود ذخیره کرده تا در زمانی که امکان دریافت نور خورشید وجود ندارد ولتاژ مصرفی مورد نیاز دوربین را تامین کند .

دید در شب دوربین مدار بسته  سولار

دوربین های مداربسته سولار دارای LED های مادون قرمز و همچنین دارای LED های سفید رنگ می باشند که باعث می شوند بتوانیم تصاویر را هم به صورت سیاه و سفید و هم رنگی در تاریکی شب دریافت کنیم .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع LED های مادون قرمز اینجا کلیک کنید : انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

ذخیره سازی تصاویر در دوربین مدار بسته سولار

دوربین های مداربسته سولار جهت ذخیره تصاویر خود ازدرگاه میکرو اس دی ( Micro SD ) استفاده می کنند و با قرار دادن کارت حافظه در این درگاه تصاویر بر روی کارت حافظه ذخیره می شود . یکی دیگر از قابلیت های این دوربین داشتن قابلیت OVER WRITE می باشد که در صورت  استفاده از آن در صورتی که حافظه دوربین پرشود تصاویر قدیمی تر حذف شده و تصاویر جدید جایگزین آنها ذخیره خواهد شد .

از دیگر قابلیت های دوربین های مداربسته خورشیدی داشتن قابلیت هوشمند تشخیص حرکت یا ( Motion Detection ) می باشد که در صورت تشخیص حرکت جلوی دوربین شروع به ضبط تصاویر می کند و در صورتی که حرکتی رو به روی دوربین وجود نداشته باشد تصاویر فقط به صورت زنده می توان مشاهد کرد و بنابراین می  توان برای مدت طولانی تری از حافظه تصاویر استفاده گیرد. همچنین میتوان با فعال کردن آلارم موشن، در صورت تشخیص حرکت دوربین پیام به صورت نوتیفیکیشن به گوشی کاربر ارسال شود .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION  اینجا کلیک کنید : تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

مزایا استفاده از دوربین های مداربسته سولار

دوربین های مداربسته سولار دارای مزیت های فراوانی می باشند که این مزایا باعث شده انتخاب دوربین مداربسته خورشید یک گزینه مناسب جهت انتخاب یک  سیستم حفاظتی  باشد درادامه به برخی ازمزایای این نوع از دوربین‌ها اشاره خواهیم کرد :

مستقل بودن از شبکه برق

دوربین‌های مداربسته سولار از انرژی خورشیدی برای تأمین برق مصرفی دوربین استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز به شبکه برق جهت تامین برق نمی باشد .

 نصب در  محیط های دورافتاده

با توجه به اینکه دوربین های مداربسته سولار نیازی به کابل کشی برق ندارند و انرژی مصرفی خود را ازطریق پنل های خورشیدی تامین می کنند این قابلیت را دارند تا در محیط های دورافتاده که دسترسی به برق سخت باشد ویا هزینه های برق مصرفی بالا باشد مورد استفاده قرارمی گیرند .

نصب سریع و آسان

با توجه به اینکه این دوربین های نیاز به کابل کشی و لوازم جانبی خاصی ندارند ازنصب سریع و آسانی برخوردارمی باشند .

کاهش هزینه های عملیاتی

همانطور که اشاره کردیم دوربین های مداربسته خورشیدی نیازی به کابل کشی با متراژی های بالا ندارند و از این رو هزینه های عملیاتی نصب این نوع از دوربین ها بسیار کاهش پیدا کرده واز قیمت نصب مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند .

معایب استفاده از دوربین های مداربسته سولار

وابستگی به نور خورشید

دوربین‌های مداربسته سولار جهت تامین برق دوربین به نور خورشید نیازدارند و در مناطقی که نور خورشید محدود وضعیف باشد عملکرد دوربین را با مشکل مواجه خواهد کرد .

قیمت بالای دوربین

قیمت دوربین های مداربسته سولاربه نسبت سایردوربین های مداربسته بالاترمی باشد واین به دلیل استفاده ازتکنولوژی های پیشترفته در این نوع از دوربین های می باشد .

 ذخیره انرژی محدود در باتری

ظرفیت ذخیره انرژی درباتری های دوربین های مداربسته سولارمحدود می باشد . در صورتی که بار انرژی مصرفی دوربین بیشترازانرژی باشد که دوربین تأمین می‌کند، ممکن است دوربین در شرایط نوری کم یا شب نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد .

کلام آخر :

دوربین های مداربسته سولار نسل جدیدی ازدوربین های مداربسته می باشند که از طریق پنل های خورشیدی و ذخیره آن در باتری، انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند . دوربین های سولاردارای باتری فوق العاده ای هستند که این امکان را به کاربران می دهد که بدون نگرانی ازهر گونه قطعی و عدم تامین تغذیه دوربین به عملکرد خود ادامه می دهد . این باتری ها می توانند تغذیه دوربین را تا ۷ روز بدون نیاز به هیچ نور خورشیدی، تامین نمایند .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین مداربسته سولار، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *