فناوری SMD در دوربین های مداربسته داهوا

استفاده از دوربین های مداربسته یک راه حل امنیتی می باشد که احتمال وقوع جرم را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد . یکی از جدیدترین و پیشترفته ترین قابلیت دوربین های مداربسته تحت شبکه، قابلیت تشخیص حرکت یا ( Motion Detection ) می باشد که در صورت تشخیص حرکت رو به روی دوربین آلارم هشداری را بر روی موبایل کاربر ارسال می کند اما مشکلی که در استفاده از این قابلیت وجود دارد این است که در صورت هرگونه حرکت مانند وزش باد، بارش باران، برف، حرکت برگ درختان، تغییرات نور محیط، حرکت حیوانات خانگی و .. آلارم هشدار فعال می شود . زیاد بودن هشدارهای کاذب و غیر ضروری باعث شد تا طراحان تکنولوژی دوربین ها ی مداربسته به فکر راه حلی برای این مشکل بیفتند و در نتیجه فناوری SMD داهوا به بازار عرضه شد .

در ادامه این مقاله به معرفی فناوری SMD و انواع آن در دوربین های مداربسته داهوا می پردازیم . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

فناوری SMD در دوربین های مداربسته داهوا چیست ؟

شرکت داهوا برای رفع مشکلات حساسیت قابلیت تشخیص حرکت یا ( Motion Detection )، با استفاده از هوش مصنوعی فناوری SMD را ارائه کرد . SMD مخفف عبارت  ( Smart Motion Detection ) می باشد و به معنی تشخیص حرکت هوشمند می باشد . در اکثر دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین های مداربسته داهوا فناوری SMD وجود دارد که با استفاده آن می توان تشحیص حرکت را به صورت هوشمند و با دقت بالاتری برای تشخیص انسان و وسایل نقلیه را انجام می دهد . با استفاده از این قابلیت خطا در تشخیص حرکات غیر ضروری مانند تشخیص حرکت برگ درختان، حرکت حیوانات خانگی و .. به حداقل می رسد و تنها هشدارهای صحیح به کاربران ارسال می شود .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection اینجا کلیک کنید : تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

فناوری SMD Plus

فناوری SMD Plus در واقع نسخه بهبود یافته SMD  در دوربین های داهوا می باشد که با دقت بیشتری انسان و خودرو را تشخیص  داده و از یکدیگر تفکیک می کند . با استفاده از قابلیت SMD plus دوربین می تواند  انسان را از فاصله 7 متری و خودرو را از فاصله 10 متری با ضریب خطای کم تر از 1% تشخیص دهد .

فناوری SMD 3.0

فناوری 3.0 SMD درواقع  ورژن یا نسخه اپدیت شده SMD plus می باشد که از قدرت تشخیص انسان از خودرو از دقت  و تمرکز بسیار بالاتری برخوردارمی باشد . با استفاده از فناوری SMD 3.0  می توان انسان را تا فاصله  15 متری و خودرو را تا فاصله 25 متری در محدوده دید دوربین تشخیص داد .

مزایای استفاده از فناوری SMD

 جلوگیری از پر شدن حجم هارد

همانطور که اشاره شد قبل از استفاده از فناوری SMD هر حرکتی به عنوان تشخیص حرکت شناسایی میشد و باعث میشد تا دوربین ها شروع به ضبط تصاویر غیر ضروری کنند . در نتیجه بسیاری از تصاویر که بر روی هارد ذخیره می شد بدون استفاده بودند و تنها حجم هارد را اشغال می کردند . همچنین این امر باعث می شد برای پیدا کردن یک تصویر یا ویدیو خاص ساعت ها به طول می  انجامید . با استفاده از فناوری SMD تنها حرکت های ضروری از طریق دوربین تشخیص داده شده و دوربین شروع به ضبط تصاویر  می کند .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

رفع هشدارهای کاذب

با استفاده از فناوری SMD بسیاری از هشدارهای کاذب که دراثر وزش باد یا حرکت برگ و ..از بین رفتند . تعداد زیاد هشدارهای کاذب باعث می شد بسیاری از کاربران  سیستم اعلان هشدار خود را غیر فعال کنند . اما با استفاده از SMD3.0 و دقت بالای این فناوری حجم زیادی از این هشدارهای کاذب ازبین رفته و کاربران با اطمینان بیشتر ی می توانند به هشدارهای دوربین واکنش نشان دهند .

کلام آخر : 

شرکت داهوا کمپانی یکی از بزرگترین تولید کننده های دوربین های مداربسته و سیستم ها ی امنیتی با استفاده از هوش مصنوعی فناوری را به بازار عرضه کرد که با استفاده از آن هشدار های کاذب تشخیص حرکت به حداقل رسیده واستفاده از فضای ذخیره هارد را بهبود بخشیده است تا بتوان مقدار بیشتری از داده ها را بر روی هارد ذخیره کرد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره داهو اینجا کلیک کنید : همه چیز درباره داهوا ( dahua )

جهت خرید دوربین های مداربسته داهوا با تکنولوژی SMD، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و.. با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *