ضرورت خرید دوربین مدار بسته

اهمیت استفاده از دوربین مدار بسته زمانی مشخص خواهد شد که جرمی به وقوع پیوسته باشد و بخواهید از طریق تصاویر دوربین های مداربسته به شناسای سارقان یا مجرمین بپردازید. از مزایای استفاده از دوربین های مداربسته می توان به محافظت از دارایی ها ، داشتن مکانی امن و مدیریت موثر منزل یا محل کار  اشاره کرد. در ادامه 7 مورد از ویژگی های دوربین مداربسته که توجیه سرمایه گذاری برای خرید این سیستم ها را به همراه دارد ارائه می گردد.با ما در ارائه این مقاله همراه باشید.

1.پیشگیری از وقوع جرم و ترساندن  مجرمین

یکی از مزایای دوربین مدار بسته ترساندن مجرمین و پیشگیری از وقوع جرم می باشد. اگر دوربین های مدار بسته که در محل های مناسب نصب شده باشند، باعث می شود مجرم از ارتکاب عمل خود منصرف کند و محل دیگری که ضریب امنیتی پایین تری دارد را برای انجام جرم انتخاب نماید.

2.جلوگیری از سرقت

طبق مطالعات انجام شده در صنایع کوچک و صنوف مختلف، با نصب سیستم دوربین مدار بسته احتمال بروز سرقت توسط افراد داخل و خارج این صنایع و اصناف به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

3.افزایش بهره وری کارکنان 

بهره وری نیروی کار بزرگترین دغدغه ای است که امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است. سیستم های نظارت تصویری کمک می کنند تا حتی در هنگامی که شما ( بعنوان مدیر مجموعه ) در محل حضور ندارید، افراد بهترین رفتار کاری را از خودشان نشان دهند، و همچنین به مدیران این امکان را می دهد تا عادات و رفتارهای کاری را بصورت دوره ای و حتی از راه دور مشاهده و بررسی کنند.

4.کاهش مسئولیت و بدهی

بسیاری از مجرمین به دنبال کسب سود از طریق ایجاد ادعاهای دروغین علیه شرکت ها و فروشگاه ها می باشند. بدون داشتن شواهد برای  دفاع از خود، مسئولین این شرکت ها و فروشگاه ها ممکن است گاهی محکوم به پرداخت هزینه های گزافی شوند. دوربین مداربسته راهی موثر برای جلوگیری از این وقایع به شمار رفته و علیه چنین ادعاهایی مفید خواهد بود.

5.محافظت از اطلاعات

رقبای شما همواره حاضرند هزینه های  بالایی را برای اشراف و آگاهی از اسرار شرکت یا فروشگاه شما بپردازند. دوربین هایی که با استراتژی دقیق نصب شده باشند، از دسترسی و همچنین قصد آنها برای سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کنند.

6.مدیریت از راه دور

بسیاری از سیستم های دوربین مدار بسته امکان ارسال اطلاعات و در نتیجه مدیریت و نظارت از راه دو ر را فراهم می کنند.

7.شناسایی بهتر مشتریان

بسیاری از مشاغل کوچک از سیستم نظارت تصویری خود به منظور مطالعه عادات مشتریان، بهینه سازی مسیرهای تردد در فروشگاه، تغییر مکان مناسب محصولات، اطمینان از عادات مشتری و نظایر آن استفاده می کنند. علاوه بر ویژگیهای بالا می توان به ساده سازی عملیات، ایجاد آرامش خاطر و پرستیژ کاری، به عنوان دیگر ویژگی های نصب دوربین مدار بسته اشاره نمود.

انواع دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی

زمانی که تصمیم می گیرد که برای محل زندگی یا کسب و کار خود دوربین مداربسته تهیه کنید، باید از انواع دوربین های مداربسته و تکنولوژی های به کاررفته در آنها آگاه باشید. دوربین های مداربسته موجود در بازار به صورت کلی به دو تکنولوژی دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند.

دوربین های مداربسته AHD

دوربین های مداربسته AHD در دوربین های  پیشترفته و ارتقا پیدا کرده دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند که از کیفیت تصاویر بالایی برخوردار می باشند. این نوع از دوربین ها دارای قیمت و کیفیت تصاویر مطلوبی هستند و در اماکنی که حساسیت بالای امنیتی وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این اماکن می توان به منازل مسکونی، اداره های کوچک و مغازه های کوچک اشاره کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید: دوربین مدار بسته AHD

دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که از کیفیت تصاویر بسیار بالا و قابلیت های هوشمند برخوردار می باشند. قیمت این دوربین ها به دلیل به کار رفتن تکنولوژی های پیشترفته درآنها به نسبت دوربین های مداربسته AHD از قیمت بالاتری برخودار می باشد.  از جمله این قابلیت ها می توان به قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، دوربین های مداربسته پلاک خوان، تکنولوژی WDR، قابلیت دید در شب و … اشاره کرد.

جهت خواند مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید: دوربین مدار بسته تحت شبکه

انواع دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهر

دوربین های مداربسته  به طور کلی از لحاظ شکل  ظاهری  به دو دسته دوربین های مداربسته بولت و دام تقسیم بندی می شوند.

دوربین های مدرابسته دام :

دوربین های مدرابسته دام DOME نوعی از دوربین های مدار بسته می باشند که به دلیل مقاومت کم بدنه و همچنین نوع بدنه آنها جهت نصب، مناسب محیط های داخلی می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید:منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

دوربین ها ی مداربسته بولت:

دوربین های مداربسته بولت BULLET به لحاظ شکل ظاهری مکعب مستطیل شکل می باشند و از بدنه مقاوم تری به نسبت دوربین های مداربسته دام برخودار می باشند. این دوربین ها به دلیل مقاومت بالا ی بدنه و همچنین شکل پایه آنها جهت نصب، مناسب نصب در محیط های بیرونی می باشند.

از انواع دیگر دوربین های مداربسته می توان به دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های ضد انفجار، دوربین های مداربسته سوزنی و … اشاره کرد.

کلام آخر :

با توجه به بالا رفت آمار جرم و سرقت اهمیت و ضرورت نصب دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی یکی از عوامل تامین امنیت می باشد. از این رو ما دراین مقاله به دلایل اهمیت نصب دوربین های مداربسته پرداختیم تا با آگاهی و دانش بیشتر نسبت به ضرورت نصب آن پی ببرید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید بهترین دوربین های مداربسته، دوربین مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *