کاربرد تکنولوژی 4k در دوربین های مداربسته چیست ؟

استفاده از تکنولوژی 4k در صنعت دوربین های مداربسته یکی از مهمترین تغییراتی بود که امکان برخورداری از تصاویر با کیفیت بسیار بالا را برای کاربران فراهم کرد و این امکان را به کاربران داد تا بتوانند جزئیات تصویر را بهتر بررسی کرده و در نتیجه نظارت بهتری را بر روی محیط مورد نظر خود داشته باشند. در ادامه این مقاله به معرفی تکنولوژی 4k کاربرد آن در دوربین های مداربسته می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تکنولوژی 4k چیست ؟

تکنولوژی 4k در واقع به کیفیت و وضوح تصویر در دوربین های مداربسته می پردازد. تعداد پیکسل های موجود در تصویر نشان دهنده کیفیت تصویر می باشد. وضوح 4k به صورت 2160‍‍‍‍‍‍‍‍*3840 پیکسل ( 2160 پیکسل در خط عمودی و 3840 پیکسل در خط افقی ) تعریف می شود، که مجموع آن 8.3 میلیون پیکسل در یک تصویر میباشد. هرچه تعداد پیکسل های یک تصویر بالاتر باشد تصاویر از کیفیت و وضوح بالاتری برخودار خواهند بود. اگر کیفیت تصاویر 4k باشد تصاویر به واقعیت خود نزدیک خواهند و تصاویر به صورت طبیعی به نمایش در خواهند آمد.

کاربرد تکنولوژی 4K در دوربین مداربسته

به صورت کلی تکنولوژی 4K در دوربین‌ های مداربسته کیفیت تصاویر را ارتقا داده و میتوان با استفاده از تصاویر جزئیات را مورد بررسی و شناسایی قرار داد. در ادامه  به کاربردهای تکنولوژی 4K در دوربین مداربسته می پردازیم.

پوشش گسترده‌ تر محیط :

با استفاده از تکنولوژي 4k می توان محیط های وسیع تری را مورد نظارت قرار داد در نتیجه به تعداد دوربین کمتری برای پوشش دادن محیط مورد نظر نیاز می باشد.

کیفیت تصویر فوق العاده :

دوربین های مداربسته با استفاده از تکنولوژی 4K تصاویری را کیفیت و رزولوشن بسیار بالا ضبط می‌ کنند که این امکان را به کاربران می دهد تا با  دقت بیشتر جزئیات تصاویر را  بررسی کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها :

با استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا می توان  اطلاعات بیشتری در هر فریم ضبط شده از تصویر را در اختیار داشت و با استفاده از داده های فریم ها می توان تجزیه و تحلیل داده ها را انجام داد.

ضبط تصاویر تحت شرایط نوری مختلف :

دوربین‌ های مداربسته که از تکنولوژی 4K بهره می برند از قابلیت بیشتری برای ضبط تصاویر در محیط‌ های با نور کم و یا شرایط نوری متغییر دارند.

شناسایی دقیق :

رزولوشن بالای تصاویر دردوربین های مداربسته با کیفیت 4K در شناسایی اشیاء، تشخیص چهره‌  تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان و جزئیات تصویر نقش مهمی داشته و شناسایی آنها را آسان تر می کند.

زوم دیجیتال :

با توجه به رزولوشن بسیار بالای تصاویر دوربین های مداربسته با کیفیت 4k می توان از زوم دیجیتال بدون افت کیفیت استفاده کرد.

 

نکات نصب دوربین ها ی مداربسته 4k

کیفیت تصویر و زاویه دید:

باید دقت داشته باشید که زاویه دید دوربین مداربسته 4k نسبت به محیط که می خواهیم مورد نظارت قرار دهیم مناسب باشد.

مقاومت در برابر شرایط  محیطی :

باید بررسی کنید که دوربین ها نسب به شرایط آب و هوایی و محیط مورد نظر مقاومت لازم را داشته باشد و از استاندارد بدنه کافی برخوردار باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP اینجا کلیک کنید: استاندارد IP چیست؟

تنظیمات شبکه و اتصالات :

باید از تنظیمات شبکه و  اتصال صحیح به اینترنت اطمینان حاصل کنید تا بتوانید به تصاویر زنده دسترسی پیدا کنید.

نورمناسب:

اگر دوربین را در محیطی نصب کنیم که از نور کافی برخودار نمی باشد باید از دوربین های با قابلیت دید در شب قوی استفاده کنیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : دید در شب در دوربین مدار بسته

انتخاب مکان مناسب:

مکانی را برای نصب دوربین انتخاب کنید که دید خوبی از محل موردنظر داشته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نکات مهم نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : نکات مهم قبل از نصب دوربین مدار بسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول هنگام نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

ذخیره‌ سازی مناسب:

با توجه به اینکه تصاویر با  کیفیت بالای 4K از حجم بالاتری به نسبت تصاویر با کیفیت پائین برخوردار می باشند باید فضای ذخیره‌ سازی کافی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید تصاویر را برای مدت بیشتر ذخیره کنید.

کلام آخر :

دوربین های مداربسته با کیفیت 4K  از تصاویری با وضوح و دقت بالای برخودار می باشند و این تصاویر با کیفیت امکان بررسی جزئیات و شناسایی چهره را، به کاربران می دهد. امکانات دیگری مانند قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت بسیار بالا و زوم دیجتال با کیفیت این دوربین ها را تبدیل به یک سیستم نظارتی بسیار کارآمد می کند .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دوربین مداربسته با کیفیت 4K، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته تحت شبکه و…با شماره 02158731  تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *