ویژگی های مهم دوربین مدار بسته مناسب در آسانسور

ویژگی های مهم دوربین مدار بسته مناسب در آسانسور

یکی از مهمترین مواردی که در هر مکان عمومی مدنظر قرار میگیرد امنیت است. اهمیت حفظ امنیت  محیط ها ی مختلفی مانند اماکن مسکونی، اماکن عمومی، کارخانه ها، مراکز اداری و… بسیار بالا می باشد وبه همن جهت شرکت های صنعتی بسیاری در سراسر دنیا تکنولوژی های متعددی را در زمینه بالابردن امنیت اماکن مختلف ابداع و تولید می نماید . یکی از این تکنولوژی ها که تقریبا در هر مکان عمومی وجود آن لازم است دوربین مداربسته می باشد که در هر مکانی اعم از فروشگاه ها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و بسیاری از اماکن دیگر برای بالا بردن ضریب امنیت به سیستم های نظارت تصویری (دوربین مداربسته ) مجهز می شوند . اما یکی از مهمترین جاهایی که در هرفضای باید مجهز به دوربین شود ورودی کلی ساختمان و آسانسور ها و ورودی طبقات می باشد .

دوربین مدار بسته آسانسور

اولین نکته مهم در مورد دوربین مدار بسته ای که مناسب آسانسور است داشتن عدسی استاندارد است که محیط داخلی آسانسور را به خوبی بتواند پوشش دهد . معمولا برای رسیدن به بالاترین بازده از عدسی واید که دارای تکنولوژی WDR است استفاده می گردد همچنین دوربین های مدار بسته سوزنی و مخفی هم در این مکان ها بسیار پر کاربرد است . این دوربین ها از این نظر که مخفی هستند امکان سرقت آن ها نیز تقریبا صفر است و در عین حال برای داخل آسانسور بسیار کاربردی هستند . از مهمترین مواردی که باید دوربین های مدار بسته داخل آسانسور داشته باشد اتصال بی سیم است زیرا اگر به صورت کابلی وصل شود ممکن است هنگام بالا و پایین رفتن کابین آسانسور با قطعی مواجه شود از این رو برای پیشگیری و برطرف کردن این مشکل یک فرستنده در زیر کابین آسانسور نصب میکنند و یک گیرنده در دستگاه DVR که درسایر طبقات می تواند قرار گیرد. بدین وسیله تا حد زیادی از ایجاد نویزدر تصاویر جلوگیری میشود.

یکی از ابزار مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته فیش bnc میباشد شما میتوانید در مورد این قطعه اینجا بخوانید: فیش BNC چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

مشخصات فنی دوربین مدار بسته در آسانسور

دوربین های داخل آسانسور باید از مشخصات فنی مناسبی برخوردار باشند، استفاده از دوربین های دید در شب با استفاده از مادون قرمز تاثیر چندانی در ارتقای کیفیت سیستم امنیتی آسانسور نخواهد داشت. اما لنز Wide می تواند میدان دید مناسبی را در اختیار مشتریان قرار دهد. میدان دید افقی و عمودی دوربین نصب شده در آسانسور باید به ترتیب ۸۵ و ۷۵ درجه در نظر گرفته شود تا بتوانیم تصویر مناسبی از درون آسانسور در اختیار داشته باشیم. بهتر است دوربین به گونه ای نصب شود که محور دید دوربین با خط افق زاویه ۴۵ درجه تشکیل دهد. بهره مندی از تکنولوژی WDR می تواند بسیار مفید فایده باشد چرا که ممکن است لنز دوربین در مقابل چراغ ها و منابع نور قرار گرفته و کارایی لازم را نداشته باشد.

انواع دوربین مداربسته مناسب برای نصب در آسانسور

  • دوربین های مداربسته  اسپید دام
  • دوربین های دام
  • دوربین های مکعبی
  • دوربین های مخفی

دوربین های دام :

دوربین های مداربسته دام (DOME) نوعی از دوربین های مداربسته می باشند که شکل ظاهری آنها به صورت گنبدی می باشد و به همین دلیل به نام دوربین های دام یا گنبدی شناخته می شوند.دوربین های دام به دلیل نوع نصب آنها که برای زیر سقف استفاده می شود مناسب نصب در آسانسور ها می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام ( DOME )  اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته دام dome

دوربین های مداربسته اسپید دام:

دوربین ها ی اسپید دام از نظر شکل ظاهری شبیه به دوربین های دام می باشند ولی از قابلیت های بیشتری به نسبت دوربین های دام برخوردار هستند.دوربین های اسپید دام ( PTZ ) یا دوربین های گردان، همان طور که از نام آن مشخص می باشد قابلیت چرخش به صورت ۳۶۰ درجه دارند و از این رو می توانند تمامی جهات را زیر نظر داشته باشند.دوربین های اسیپد دام می توانند با استفاده از یک اپراتور در جهات مختلف حرکت کنند.این دوربین ها از قابلیت زوم اپتیکال ( بدون افت کیفیت ) برخوردار می باشند که نقش مهمی در بررسی هرچه دقیق تر تصاویردارد.این دوربین ها به دلیل قابلیت های چرخش در تمامی جهات و همچنین زوم با قدرت بالا مناسب نصب درآسانسور ها می باشند.

دوربین های مکعبی:

دوربین های مکعبی به دلیل نوع شکل بدنه آنها که به صورت مثلثی می باشد و قابلیت نصب در گوشه آسانسورها را دارند،یکی از پرکاربرد ترین دوربین های هستند که در نصب دوربین های آسانسور به کار می روند.

دوربین ها ی مخفی:

دوربین ها ی مخفی به دلیل اینکه می توانند از دید سارقان و مجرمان مخفی بمانند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای نصب در آسانسورها می باشند.این دوربین ها معمولا به صورت توکار نصب می شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مخفی اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین مداربسته مخفی چیست ؟

 

منبع تغذیه دوربین مداربسته آسانسور

یکی از مهم ترین تجهیزات به کار رفته در نصب دوربین های مداربسته منبع تغذیه است , منبع تغذیه به جهت جلوگیری از اتصال مستقیم دوربین مداربسته به شبکه صورت می گیرد.دوربین های مداربسته هر یک دارای انواع مختلفی هستند از این رو منابع تغذیه هریک بر اساس ولتاژی مصرفی آنها متفاوت است و علاوه بر ولتاژ مقدار جریان عبوری هم در تعیین منبع تغذیه تاثیر دارد .خرید منبع تغذیه برای دوربین مداربسته آسانسور امری پیچیده نیست فقط هنگامی که منبع تغذیه برای یک یا چند دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گیرد بایستی کاربر به این مساله توجه بیش تری داشته باشد.

آیا می‌توان در آسانسور دوربین مداربسته نصب کرد

آسانسورها به دلیل نوع کاربرد ، خود همواره یکی از پر رفت و آمد‌ ترین مکان‌ های آپارتمان‌ها به شمار می‌روند ؛ از همین‌ رو در بسیاری از موارد مدیران ساختمان و حتی ساکنین ترجیح می‌دهند، به‌ منظور افزایش امنیت ساکنین ، در آسانسور دوربین‌ مداربسته نصب شود. با توجه به ساختار متفاوت و تحرک فراوان آسانسور، نصب دوربین در آن‌ ها با دشواری فراوانی همراه است، به همین دلیل مهارت و تجربه بیشتری نیز می طلبد .

ویژگی های دوربین مدار بسته در آسانسور

  • واید بودن لنز دوربین(وسعت دید زیاد)
  • مجهز بودن دوربین به سنسور WDR
  •  استفاده از دوربین با بدنه مناسب
  • نحوه انتقال دیتا

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید :تکنولوژی WDR چیست ؟

با توجه به نقش بسیار مفیدی که دوربین‌های مداربسته در کاهش جرائم و افزایش ضریب امنیت محیط‌های مختلف دارند، نصب این دوربین‌ها نه ‌تنها منع قانونی ندارد بلکه از لحاظ قانونی، هر شخصی می‌تواند با رعایت چند قانون کوچک، به‌راحتی این دوربین‌ها را در مکان‌های موردنظر خود نصب کند.
طبق قانون اگر مایل باشید در ملک شخصی خود دوربین مداربسته نصب کنید، موظف هستید تمامی همسایگان یا افرادی که مرتبا در اطراف ساختمان در رفت‌وآمد هستند را از وجود دوربین مطلع سازید که این کار به‌راحتی با نصب یک یا چند تابلو کوچک امکان‌پذیر است.

در صورت نیاز به مشاوره همین حالا تماس بگیرید، پشتیبانی ۲۴ ساعته: ۹۰ ۱۰ ۳۲۵ ۰۹۱۲
همچنین نصب دوربین در مشاعات ساختمان‌های مسکونی مانند راه‌پله، حیاط یا پارکینگ، به تائید کتبی اعضای مجمع ساختمان نیازمند است؛ بنابراین تمامی مراحل تهیه و نصب دوربین‌های مداربسته باید زیر نظر مدیر ساختمان انجام گیرد و در واقع مدیر ساختمان باید با توجه به نیاز آپارتمان، تعداد و محل قرارگیری دوربین‌ها را تعیین کند. در این میان نصب دوربین در مکان‌هایی همچون داخل منزل یا اتاق‌ خواب افراد، که به آن‌ها محیط‌های شخصی اطلاق می‌شود، از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و بر اساس قوانین مربوطه، شخص یا افرادی که در آن محل رفت‌ وآمد دارند یا زندگی می‌کنند، باید از این امر مطلع شوند و سپس برای نصب این دوربین‌ها مجوز رسمی تهیه گردد.
ناگفته نماند نصب دوربین مداربسته به ‌طوری ‌که سایر افراد حاضر در محل از وجود آن مطلع نگردند (مخفی باشد) تنها با کسب مجوز از مراجع قانونی مربوطه و در مدتی محدود امکان‌پذیر است و اگر به هر دلیلی این دوربین‌ها به ‌صورت مخفی یا بدون مجوز نصب گردند، شخص خاطی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و مجازات خواهد شد.

سخن آخر

در این مقاله به اهمیت نصب دوربین های مداربسته در آسانسورها وانواع دوربین های و ویژگی های مورد نیاز آنها جهت نصب در آسانسورها می باشند و همچنین قانون های نصب دوربین ها در اماکن عمومی و خصوصی پرداختیم.آسانسور ها یکی از پررفت و آمد ترین مکان های عمومی و خصوصی می باشد که حفظ امنیت در آن بسیار حائز اهمیت می باشد.اگر جهت نصب دوربین مداربسته برای آسانسورمحل زندگی یا کار خود نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با کارشناسان الکامپ با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

خرید دوربین آسانسور

جهت خرید دوربین های مناسب آسانسور، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین ها ی مداربسته، دوربین های مداربسته تحت شبکه و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته مسکونی  اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *