دوربین خودرو چیست ؟

ممکن است زمانی که ماشین خود را پارک کرده باشید و در محل حضور نداشته باشید حادثه ای یا خسارتی به ماشین شما وارد شود، در این صورت شما نمی توانید مقصر را پیدا کنید یا هیچ مدرکی برای ارائه نخواهید داشت. در این موارد استفاده از دوربین خودرو توصیه می شود تا بتوانید در تمامی لحظات از حوادثی که پیرامون ماشین رخ می دهد را مشاهده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی دوربین خودرو می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دوربین خودرو چیست ؟

دوربین های خودرو از یک یا دو لنز تشکیل شده اند و می توان به راحتی  این دوربین ها را در هرمکانی از خودرو نصب کرد . این دوربین ها معمولا برای فیلم برداری از جلو، عقب و داخل طراحی شده اند. با استفاده از دوربین های خودرو می توان تمامی وقایعی که در پیرامون خودرو در حال روی دادن است را ضبط کرد. در مدل های پیشترفته دوربین های خودرو می توان تصاویر را به صورت آنلاین بر روی موبایل مشاهده کرد.

دوربین های خودرو هوشمند

نسل جدید دوربین های خودرو، دوربین های خودرو هوشمند  می باشند که از تکنولوژی های پیشترفته ای بهره می برند. این دوربین ها دارای GPS هستند و در صورت دزدیده شدن می توان خودرو را ردیابی کرد. همچنین این دوربین ها علاوه بر فیلمبرداری کردن از محیط اطراف خودرو مسیر خودرو را نیز ذخیره می کنند. این دوربین ها دارای سنسور های هوشمندی هستند که درصورت تصادف یا ضربه بسیار شدید ضبط دوربین را فعال می کنند. در برخی از  مدل های این دوربین ها وجود وای فای و سیم کارت این امکان را به کاربر می دهد که بتواند دوربین را از راه دور  به صورت وایر لس و از طریق گوشی موبایل کنترل کند. این دوربین ها امکان ارسال تصاویر به صورت آنلاین بر روی موبایل را دارند.

انواع دوربین های خودرو

دوربین های خودرو در انواع مختلفی وجود دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد :

  • دوربین‌های ثبت وقایع
  • دوربین‌های مدار بسته
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دوربین عقب
  • دوربین جلو

دوربین ثبت وقایع

زمانی که در حال رانندگی هستید ممکن است تصادف یا حادثه ای رخ دهد در این مواقع در صورتی که دوربین های ثبت وقایع تصاویر را ضبط کرده باشند شما می توانید با ارائه این تصاویر به عنوان مدرک به راهنمایی و رانندگی ادعای خود را در رابطه با تصادف یا حادثه اثبات کنید.

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته کوچک معمولا در کابین خودرو ها به کار می روند، این دوربین ها دارای قابلیت نصب سیم کارت، جی پی اس ( GPS )،و وای فای، سنسور ضربه و.. هستند . این نوع از دوربین های معمولا در خودرو های امنیتی، تجاری و .. کاربرد دارند.

دوربین 360 درجه

دوربین های 360 درجه از جدیدترین و کاربردی ترین دوربین های خودرو می باشد که در خودرو های جدید به کار گرفته می شوند. دوربین های 360 معمولا از حداقل 4 یا تعدادی بیشتری از دوربین ها تشکیل شده است که در نقاط مختلفی از خودرو نصب می شوند و از ترکیب تصاویر آنها می توان تصاویر را از اطراف خودرو دریافت کرد.

دوربین دنده عقب

دوربین های دنده عقب در واقع یک لنز بسیار کوچک می باشد که بر روی سپر عقب خودرو تعبیه می شود. برق مورد نیاز دوربین از طریق چراغ دنده عقب خودرو تامین می شود، زمانی که خودرو در حالت دنده عقب قرار می گیرد دوربین به صورت خودکار فعال شده و شروع به فیلم برداری می کند. تصویر از طریق نمایشگر نشان داده می شود و ازطریق آن می توان به سادگی تصاویر عقب خودرو را مشاهده کرد.

دوربین های دنده عقب همچنین به کسانی که مبتدی هستند کمک می کند تا به راحتی خودرو را پارک کنند و نسبت به عقب ماشین تسلط داشته باشند.

دوربین ها ی مداربسته دارای لنز های بسیار قوی می باشند، جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع لنز های دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید : انواع لنز دوربین مداربسته

ویژگی های دوربین خودرور

دوربین ها ی خودرو در انواع مختلف و با قابلیت های مختلفی طراحی شده اند. توصیه می کنیم زمانی که قصد خرید دوربین خودرو را داشتید به سایر ویژگی ها و قابلیت های آن دقت داشته باشید :

قابلیت دید در شب

برخی از خودروهای لوکس دوربین ها دارای قابلیت دید در شب دارند تا  با استفاده از این قابلیت بتوانند فاصله بیشتری از میدان دید راننده را روی نمایشگر، نشان دهند و به این ترتیب، راننده هنگام رانندگی در شب بتواند حتی فاصله‌ و اجسامی را که با چشم خود نمی‌تواند ببیند، روی مانیتور مشاهده کند.

دوربین های مداربسته نیز دارای قابلیت دید در شب می باشند، جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : دید در شب در دوربین مدار بسته

منبع تغذیه دوربین خودرو

دوربین های خودرو برای تامین برق مصرفی خود از یک باتری استفاده می کنند. می توان با استفاده از این باتری تا چند ساعت فیلمبرداری کرد. زمانی که ماشین خاموش باشد و شارژ باتری دوربین خالی باشد، دوربین از باتری خودرو جهت ضبط تصاویر استفاده می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منبع تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

پارکینگ مد دوربین

یکی از قابلیت های که دوربین های خودرو دارند پارکینگ مد دوربین می باشد، نحوه کارکرد این قابلیت به این صورت می باشد که زمانی که خودرو را پارک کرده و حالت پارکینگ مد فعال می کنیم، دوربین شروع به ضبط فیلم های کوتاه چند ثانیه ای می کند، اگر بعد از مدتی سنسور های لرزش و ضربه تحریک نشده و اتفاق خاصی رخ ندهد فیلم های گرفته شده توسط دوربین پاک شده و فیلم های که به تازگی ضبط شده اند جایگزین فیلم های قبلی می شوند. با استفاده از این قابلیت فضای حافظه کمتری استفاده می شود. همچنین این قابلیت زمان فعال شدن دزدگیر شروع به ضبط تصاویر می کند تا تمامی وقایع را ضبط کند.

سنسور G در دوربین های خودرو

سنسور G یکی از سنسور های به کار رفته در خودرو می باشد که در صورت دریافت ضربه و یا ترمز شدید خودرو به صورت خودکار شروع به فیلمبرداری می کند. این سنسور کمک می کند تا  دوربین بتواند قبل از وقوع تصادف و یا در حالت پارک فیلمی از وقوع حادثه ضبط کند.

کلام آخر

دوربین خودرو، به ویژه دوربین های خودرو ۳۶۰ درجه و دوربین های  ثبت وقایع، می‌تواند در زمان  فروش خودرو  بر روی فروش بالای خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. کاربرد دوربین های خودرو در وقوع تصادفات واقعی و ساختگی و می تواند در ارائه مدرک به مراجع قضایی بسیار مفید باشد. توصیه می کنیم اگرقصد خرید دوربین خودرو را دارید از دوربین ها ی با مدل‌های باکیفیت استفاده کنید تا در آینده نیاز به تعویض و هزینه دوباره نداشته و  با نصب دوربین های با لنزهای واید بتوانید از تصاویری با با زاویه دید وسیع تر دریافت کنید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره زاویه دید دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : زاویه دید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید بهترین دوربین های مداربسته، دوربین ها ی مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD و… با شماره 02158731  تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *